از
تو يک عمر شنيديم و نديديم تو را
به
وصالت نـرسيديم و نديديم تو را
روزي
مـا فـقـرا شـربـت وصل تو نبـود
زهر
هجر تو چشيديم و نديديم تو را
شايد
ايام کهن سالي ما جلوه کني!
در
جواني که دويديم و نديديم تو را
چه
قدَر چلّه نشستيم و عزادار شديم
چه
قدَر شمع خريديم و نديديم تو را
گاهي
اندازه ي يک پرده فقط فاصله بود
پرده
را نيز کشيديم و نديديم تو را
سعي
کرديم كه شبي خواب ببينيم تورا
سحر
از خواب پريديم و نديديم تو را
مدتي
در پي تو رند و نظر باز شديم
همه
را غير تو ديديم و نديديم تو را
فکر
کرديم که مشکل سر دلبستگي است
از
همه جز تو بريديم و نديديم تو را
لاقل
کاش دم خیمهی تو جان بدهیم
تابگوییم:
رسیدیم و ندیدیم تو را
گزیده ای از سخنان حجت الاسلام حسینی را بخوانید؛
*خدمت
یکی از علما رسیدم از ایشان درباره ی بحث تقلید سوال کردم،ایشان تکیه ای دستمال
کاغذی بر روی کف دستش گذاشت سپس به او فوت کرد به راحتی افتاد بعد از آن دوباره
دستمال را بر روی کف دستان خود گذاشت ولی این بار کلیدی بروی آن قرار داد، از ایشان
سوال کردم خب این یعنی چی؟ ایشان گفت عقیده مردم مثل این دستمال کاغذی است اگر
وزنه ای بر روی آن نباشد به راحتی باد او را می برد، تقلید از علما نیز همین حکم
را دارد.
*الان
جوانان وقتی میخواهند به دنبال کار بروند می پرسند که بیمه هم میکند؟ چرا؟ چون
عقلش به او میگوید جایی کار کن که یک بیمه گذار کار تورا تضمین کند، یا اگر کسی
ماشینی خریداری میکند سریعا آن را بیمه میکند چون نگران است برای اتفاقات بعد و
حوادث، جریان تقلید هم جریان بیمه است، تقلید کردن یعنی اقای مرجع تقلید شما بیا
اعمال من را برای قیامت بیمه کن که اگر قیامت گفتند چرا نمازت را این شکلی خواندی
میگوییم فلان عالم گفت.
*اگرهر مغازه ای تابلو زد بیمه فلان شما میروی آنجا خودت را بیمه کنی؟ خیر بیمه
گذار باید معتبر باشد نباید بگویی چون فلانی راحت تر است پس من میروم از او
تقلید میکنم، هرکسی که کتاب تالیف کرد مرجع تقلید نیست، هرکسی که به او گفتند آیت
الله العظمی که مرجع تقلید نیست، ما باید برویم تحقیق بکنیم، شرایط را پیدا کنیم و تاکید شده است از اعلم تقلید کنید، قیافه
ملاک نیست، اسم فامیلی ملاک نسیت، قیامت اگر پرسیدند نمیتوانی بگویی چون همشهری من
بود پس از او تقلید کردم.
*مقلد باید فتاوای مرجع اش را بداند چطور بازیکنان فوتبال فلان تیم اروپایی
را خوب می شناسی! رساله خریدن هم کفایت نمیکند بلکه باید فتاوا را بداند و عمل کند.
*پیامبر اکرم فرمودند: ماه ذیعقده ماه اجابت دعاست، پیامبر اکرم فرمودند هرکس سه روز پنج شنبه، جمعه و شنبه را در ماه ذیقعده روزه بگیرد خداوند ثواب900 سال عبادت را به او می دهد، کلید قفل ها و مشکلات زندگی در این ماه دست یک نفر است آن هم علی بن موسی الرضاست که شش دانگ این ماه به اسم اوست. امام صادق فرمود :«إِنَّ لِلَّهِ حَرَماً وَ هُوَ مَكَّةُ وَ لِرَسُولِهِ حَرَماً وَ هُوَ الْمَدِينَةُ وَ لِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ حَرَماً وَ هُوَ الْكُوفَةُ وَ لَنَا حَرَماً وَ هُوَ قُمُّ وَ سَتُدْفَنُ فِيهِ امْرَأَةٌ مِنْ وُلْدِي تُسَمَّى فَاطِمَةَ مَنْ زَارَهَا وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ»
*افتخاری
دارد حضرت معصومه که حتی حضرت زینب کبری ندارد، آن هم این است که دومین زنی است بعد از حضرت زهرا که امام معصوم برای او زیارت نامه نگاشته و او را معصومه خطاب
کرده است. برخی میگویند فقط 14 نفر معصوم اند، خیر درست نیست عصمت مراتب دارد
انبیاء هم معصوم اند.
فایل های صوتی مراسم؛
روضه خوانی
بخش اول گفت و گوی عقیق با استاد حسین انصاریان: