عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۲۴۰
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
حجت الاسلام علوی‌تهرانی:
حجت‌الاسلام علوی‌تهرانی گفت: خدا در قرآن می‌فرماید: اگر تردید دارید که این قرآن از جانب من است، مثل آن را بیاورید، اصلاً ۱۰ سوره یا حتی یک سوره بیاورید. ۱۴۵۸ سال از بعثت پیامبر(ص) گذشته است اما حتی یک آیه نتوانستند بیاورند.

عقیق: مراسم عزاداری مسجد حضرت امیر علیه‌السلام در دهه اول ماه محرم شب گذشته دوشنبه دوم مردادماه با سخنرانی حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر علوی تهرانی و مداحی حاج حیدر خمسه و سیدمحمدرضا نوشه‌ور برگزار شد.

آتش زدن قرآن جز تصدیق آن چیزی را به همراه نمی‌آورد

حجت‌الاسلام علوی تهرانی استاد اخلاق در این مراسم به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: امام شأنش افضل از کتاب الله است. در جنگ صفین زمانی که قرآن‌ها را به نی زدند، حضرت فرمود قرآن را به نی بزنید، قرآن من هستم. ذوات مقدسه امام، دانای به قرآن قبل از نزول است و جز امامان معصوم کسی این جایگاه را ندارد.

وی افزود: در قرآن کریم داریم: «وَقَالَ الَّذِینَ کَفَرُوا لَنْ نُؤْمِنَ بِهَٰذَا الْقُرْآنِ وَلَا بِالَّذِی بَیْنَ یَدَیْهِ؛ و کافران مشرک گفتند: ما هرگز به این قرآن و به کتاب‌هایی که پیش از این فرستاده‌اند (از تورات و انجیل و زبور و غیره) ایمان نخواهیم آورد» وقتی ایمان نمی‌آورند آتش هم می‌زنند. آتش زدن قرآن محکوم و مذموم است. زمانی قرآن را آتش می‌زنند برای کسی که اهل تفکر در آیات است، این روشن می‌شود که این آتش زدن جز تصدیق قرآن چیزی را به همراه نمی‌آورد.

قرآن را آتش می‌زنند چون نتوانستند آیه‌ای مثل آن بیاورند

علوی تهرانی گفت: در آیات قرآن خداوند می‌فرماید: اگر تردید دارید که این قرآن از جانب من است، مثل آن را بیاورید، اصلاً ۱۰ سوره بیاورید، اگر نمی‌توانید یک سوره بیاورید. ۱۴۵۸ سال از بعثت پیامبر(ص) گذشته است اما حتی یک آیه نتوانستند بیاورند. از سوی دیگر عجز و ناتوانی دشمن را نشان می‌دهد.

این استاد اخلاق با بیان اینکه همانطور که این عمل شنیع را محکوم می‌کنیم در عین حال باور ما باید مستحکم شود که اگر می‌توانستند در قرآن خدشه کنند، یک سوره مشابه آن می‌آوردند، گفت: حال که نتوانستند قرآن را آتش می‌زنند. این حقوق بشر است. آن‌ها می‌دانند به چه باید توهین کنند. من در جایی نشنیدم که تورات و انجیل را آتش بزنند زیرا می‌دانند هدایت از آن‌ها برنمی‌آید اما قرآن ظرفیت هدایت را دارد.

دشمنی ما با قرآن چیست؟

وی با اشاره به اینکه آن‌ها با قرآن دشمنی می‌کنند اما ما نباید با قرآن دشمنی کنیم، گفت: دشمنی آن‌ها با قرآن آتش زدن است اما دشمنی ما عمل نکردن به آیات قرآن است. شب بعد از هیأت برگه‌ای مقابل خود بگذارید و بررسی کنید، آیا آیات قرآن در زندگی شما عملی می‌شود؟ کاسبی شما براساس آیات قرآن است؟ همسرداری و فرزندداری شما براساس آیات قرآن است؟ چند آیه قرآن در زندگی ما جریان دارد؟ روز قیامت قرآن از ما شکایت می‌کند که در خانه آنان بودم اما به من عمل نکردند.

علوی تهرانی تصریح کرد: دشمنی دیگر با قرآن این است که بعضی از آیات را انجام دهیم و بعضی را کنار بگذاریم. نماز بخوانیم اما زکات ندهیم. نماز و روزه را انجام دهیم اما با ظالم دشمنی نداشته باشیم. امیرالمومنین(ع) در روایتی فرمود من همان قرآن هستم که مردم آن را ترک کردند.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین