عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۸۵۴
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
مسعود اسماعیل بیگی خبر داد:
امسال ۴۰ موکب اربعینی در جشن ۱۰ کیلومتری غدیر مشارکت می‌کنند. این موکب‌ها ۱۶ تیرماه در کنار توزیع غذا و نوشیدنی، به اجرای برنامه‌های فرهنگی می‌پردازند.

عقیق: مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر امسال به میزبانی یک هزار و ۳۰۰ موکب مردمی در مسیر میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی جمعه ۱۶ تیرماه هم‌زمان با عیدغدیر در تهران برگزار می‌شود.

مسعود اسماعیل بیگی، جانشین ستاد بازسازی عتبات استان تهران از مشارکت ۴۰ موکب اربعینی تهران در جشن ۱۰ کیلومتری غدیر خبر داده و می‌گوید: امسال بیش از ۵۰۰ هزار پرس غذای سرد و گرم در مسیر جشن غدیر از سوی موکب‌های اربعینی بین مردم توزیع می‌شود.

حضور موکب‌های اربعینی در جشن غدیر، در حالی است که کم‌تر از ۲ ماه دیگر این موکب‌ها برای پذیرایی از زائران اربعین فعالیت خود را آغاز می‌کنند و از حالا باید برای پذیرایی از زائران اربعین آماده شوند.

با این وجود، با توجه به اهمیت غدیر و ترویج شعائر اسلامی، برخی از موکب‌های اربعین این‌بار هم به میدان آمدند تا در جشن غدیر شریک شوند. بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در سال جاری، موکب‌های اربعینی در جشن غدیر، در کنار توزیع تغذیه، به اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی می‌پردازند.

بازی کودکان، برپایی مسابقه برای کودکان و نوجوانان و آتش بازی از برنامه‌های موکب‌ها در مسیر جشن غدیر است. همچنین در روز عید غدیر، موکب‌های اربعینی پیش‌بینی توزیع ۴۰۰ هزار پرس غذای گرم، ۱۰۰ هزار پرس غذای سرد، ۱۷ تن هنداونه و خربزه، ۱۰۰ هزار لیوان آبمیوه طبیعی، ۲۵ هزار لیوان شربت، ۱۰۰ هزار لیوان چای و دمنوش و ۲۰ تن کیک و شیرینی را کرده‌اند و قرار است از پنج‌شنبه از میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی، این موکب‌ها جانمایی و مستقر شوند.

به گزارش فارس، جشن ۱۰ کیلومتری غدیر ۱۶ تیرماه از ساعت ۱۸ تا ۲۲ در مسیر میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی برگزار می‌شود. سال گذشته این مراسم از چهار راه پارک وی تا چهار راه ولیعصر برگزار شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین