عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۶۷۹
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
حجت‌الاسلام مروی:
تولیت آستان قدس رضوی بر اهمیت تقویت هم افزایی با اعتاب مقدسه عراق با رویکرد فرهنگی و تبلیغی تأکید کرد.

عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار متولی شرعی آستان قدس عباسی که در حرم مطهر حضرت عباس(ع) انجام شد، اظهار کرد: برای نخستین‌بار در طول تاریخ است که اداره اعتاب مقدسه در ایران و عراق به دست افرادی معتقد، متدین و با دغدغه‌های دینی قرار گرفته، که این خود ظرفیتی بی‌بدیل را برای تعامل و همکاری آستان‌های مقدس ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه سرمایه اجتماعی که در اختیار اعتاب مقدسه بوده بزرگترین و بی‌نظیرترین سرمایه در جهان است، ابراز کرد: از سرمایه عظیم و بی‌نظیر حضور ارادتمندانه مردم در اعتاب مقدسه می‌توانیم در جهت رشد و تربیت دینی جامعه استفاده کنیم، اعتقاد ما این است که ائمه هدی(ع) زنده و حاضر هستند و همانگونه که در دوران حیات ظاهری مردم از این وجودهای مقدس کسب فیض و دانش می‌کردند، امروز نیز باید مردم از این بارگاه‌های نورانی برای سعادت زندگی دنیوی و اخروی کسب معرفت کنند.

تولیت آستان قدس رضوی زیارت را امری تربیتی و معرفتی دانست و عنوان کرد: زائران امانت الهی در اختیار مدیران اعتاب مقدسه هستند؛ از این رو اعتاب مقدسه باید با همکاری، هم افزایی و تبادل تجربیات زمینه بهترین بهره‌برداری از حضور زائران برای رشد و ارتقاء معرفت دینی زائران را ایجاد کنند.

وی ادامه داد: در شرایطی که دشمنان در ایران، عراق و دیگر کشورهای اسلامی در تلاش هستند تا از جامعه و بویژه نسل جوان دین‌زدایی و معنویت‌زدایی کنند، اعتاب مقدسه ظرفیت بی‌نظیری را برای مقابله با تلاش‌های دشمنان و حفظ نسل جوان دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی گفت: آستان قدس رضوی آمادگی دارد با برگزاری اجتماعات و کارگروه‌هایی بستر انتقال تجربیات و استفاده اعتاب مقدسه از ظرفیت‌های علمی، فرهنگی و تبلیغی یکدیگر را فراهم آورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد الصافی، متولی شرعی آستان قدس عباسی نیز در این دیدار به بیان برخی فعالیت‌های فرهنگی این عتبه مقدسه ویژه نسل جوان پرداخت و ابراز کرد: آستان قدس عباسی ارتباط و هم‌افزایی میان اعتاب مقدسه را دنبال و از آن استقبال می‌کند و آماده ارتقاء هرچه بیشتر همکاری‌های دوجانبه با آستان قدس رضوی است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین