عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۶۶۸
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
یوسف ارجونی خبر داد:
رئیس سازمان بسیج مداحان و هیأت‌های مذهبی از برگزاری اولین جشنواره ملی استعدادیابی نوگلان حسینی و زینبی در روز‌های ۳۰ و ۳۱ خردادماه خبرداد.

عقیق: یوسف ارجونی رئیس سازمان بسیج مداحان و هیأت‌های مذهبی در گفت‌وگویی از برگزاری اولین جشنواره ملی استعدادیابی نوگلان حسینی و زینبی در روزهای ۳۰ و ۳۱ خردادماه خبرداد و اظهارداشت: این جشنواره در ۳ مرحله برنامه‌ریزی شده بود. در مرحله استانی ۱۵۰۰ نفر شرکت کردند و آثار خود در قالب شعرخوانی، روضه‌خوانی و نوحه‌خوانی را به دبیرخانه ارسال کردند که مورد بررسی قرار گرفت.

۴۴ نفر در مرحله نهایی رقابت می‌کنند

وی افزود: از میان آثار بررسی شده در مرحله استانی، ۱۸۰ اثر به مرحله کشوری رسید که داوران در این مرحله آثار ارسالی را بررسی کردند و در نهایت ۴۴ نفر به مرحله داوری نهایی راه یافتند.


یوسف ارجونی رئیس سازمان بسیج مداحان و هیأت‌های مذهبی

داوران این جشنواره چه کسانی هستند؟

ارجونی با بیان اینکه در محله نهایی بناست نوگلان حسینی و زینبی به صورت حضوری در حضور داوران به اجرای برنامه بپردازند گفت: سعید نسیمی، علی‌اکبر حائری و سجاد محمدی به عنوان داور در این مرحله نوحه‌خوانی و روضه‌خوانی این کودکان و نوجوانان را ارزیابی می‌کنند تا در نهایت افراد برگزیده انتخاب و تقدیر شوند.

رئیس سازمان بسیج مداحان و هیأت‌های مذهبی با اشاره به اینکه این جشنواره در ۴ گروه سنی برای دختران و پسران برگزار می‌شود گفت: گروه‌های سنی ۶ تا ۹ سال، ۱۰ تا ۱۲ سال، ۱۳ تا ۱۵ سال و ۱۶ تا ۱۹ سال برای این جشنواره درنظر گرفته شده است. پسران در رشته‌های روضه‌خوانی و نوحه‌خوانی و دختران در رشته دکلمه‌خوانی رقابت می‌کنند.

برگزاری کارگاه آموزشی برای نوگلان

وی با بیان اینکه مرحله نهایی این جشنواره در مجتمع حضرت ولیعصر(عج) بسیج اقشار برگزار می‌شود، گفت: در حاشیه این جشنواره کارگاه‌های آموزشی در ۳ سطح مقدماتی، متوسطه و پیشرفته برای این نوگلان حسینی و زینبی درنظر گرفته شده است.

ارجونی در پایان خاطرنشان کرد: اختتامیه این جشنواره روز چهارشنبه ۳۱ خردادماه از ساعت ۱۷ با حضور پیشکسوتان و پیرغلامان خادمی آستان سیدالشهدا(ع) و تشکل‌های مختلف مداحی برگزار می‌شود و بناست از نفرات برتر و برگزیده تقدیر شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین