عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۵۹۲
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
حجت‌الاسلام‌فرحزاد:
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت گفت: آیت‌الله سلیمانی با مدیریت، عقلانیت و فهم بالای اجتماعی و دینی، در تعامل با برادران اهل سنت از موفق‌ترین ائمه جمعه کشور بودند و در کسوت نمایندگی خبرگان نیز توفیقات بزرگی را در خدمت به خلق رقم زدند؛ لذا پایان کار ایشان ختم به شهادت شد.

عقیق: حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حبیب الله فرحزاد، شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان امام خمینی(ره)، ضمن اشاره به روایتی، صلوات را بهترین ذکر، دعا و توسل کوتاه به پیامبر و آل پیامبر دانست و اظهار داشت: بر اساس روایات اسلامی ذکر صلوات از ارزش بسیار بالایی برخوردار و نوعی عمل به قرآن کریم و از افضل و برترین اعمال است. «أَوْلَى اَلنَّاسِ بِي يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ أَكْثَرُهُمْ عَلَيَّ صَلاَةً» کسانی که در دنیا زیاد صلوات می‌فرستند، در روز قیامت نزدیک‌ترین انسان‌ها به پیامبر اعظم(ص) هستند.

وی در ادامه به ویژگی‌ها و اعمال شب و روز «دحوالارض» اشاره نمود و با بیان این‌که دحوالارض روز خلق و توسعه زمین است، خاطرنشان کرد: عبادت شبانه در این ایام و روزه‌داری در روز دحوالارض از ثواب زیادی برخوردار است. به‌گونه‌ای که در روایات اسلامی روزه‌داری در ۲۵ ذی‌القعده مطابق با هفتادسال عبادت شمرده‌شده است.

فرحزاد زیارت مضجع شریف امام رضا علیه‌السلام را از اعمال مهم دحوالارض توصیف نمود و با بیان این‌که امام رضا علیه‌السلام زیارت حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها را همچون زیارت خود ذکر نموده‌اند، اظهار داشت: متأسفانه آن‌گونه که باید قدر موهبت الهی زیستن در جوار مضجع شریف فاطمه معصومه سلام‌الله علیها را نمی‌دانیم.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر در بخش دیگری از سخنان خود بحث عاقبت‌به‌خیری را بسیار مهم دانست و با بیان این‌که خداوند متعال روح بلند آیت‌الله شهید سلیمانی را غریق رحمت الهی کند، اظهار داشت: شهید آیت‌الله سلیمانی از ائمه جمعه بسیار موفق کشور بودند و در استان سیستان و بلوچستان آثار و خدمات ارزشمندی را پایه‌ریزی نمودند.

فرحزاد تصریح کرد: آیت‌الله سلیمانی با مدیریت، عقلانیت و فهم بالای اجتماعی و دینی، در تعامل با برادران اهل سنت از موفق‌ترین ائمه جمعه کشور بودند و در کسوت نمایندگی خبرگان نیز توفیقات بزرگی را در خدمت به خلق رقم زدند؛ لذا پایان کار ایشان ختم به شهادت شد.

وی به رأفت و مهربانی ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام اشاره نمود و یادآور شد: رأفت به معنای شدت مهربانی در دو آیه قرآن کریم ذکرشده است؛ واژه عشق نیز در نهج‌البلاغه و اصول کافی بارها بیان‌شده است؛ امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام در تعبیری کربلا را قتلگاه شهدای عاشق یاد نمودند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ضمن اشاره به آیه شریفه « وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِينَ»[۳]، با تأکید بر این‌که اسلام دین عطوفت، رحمت، رأفت و مهربانی است، اظهار داشت: خداوند متعال پروردگار تمام عالمیان است و قرآن کریم نیز در آیه شریفه « إِنَّ اللَّهَ بِالنَّاسِ لَرَءُوفٌ رَحِيمٌ»[۴] بر رأفت و مهربانی خداوند متعال نسبت به تمام بشریت تأکید می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به آثار تشییع پیکر مؤمنین، با بیان این‌که هرکسی مؤمنی را تشییع کند، همچون کودکی تازه متولدشده، پاک و مبرا از گناه و پلیدی خواهد شد، اظهار داشت: بر اساس روایات اسلامی، یک‌ذره بداخلاقی در خانه و تند بودن زبانی با اهل خانواده، فشار قبر را برای انسان سخت‌تر می‌سازد.

فرحزاد در بخش پایانی سخنان خود ضمن بیان خاطراتی از آثار روضه‌خوانی برای اهل‌بیت علیهم‌السلام، رهایی از مشکلات و سختی‌ها را نخستین اثر روضه بر اهل‌بیت علیهم‌السلام به‌ویژه سیدالشهدا علیه‌السلام توصیف نمود.


[۱] – آیه ۱۰۷ سوره انبیاء

[۲] – آیه ۶۵ سوره حج

[۳] – آیه ۱۰۷ سوره انبیاء

[۴] – آیه ۶۵ سوره حج


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین