عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۳۹۶
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
حجت‌الاسلام‌ فرحزاد؛
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت، رفیق و دوست خوب را بزرگ‌ترین دستاویز ایمان و کیمیای سعادت آدمی توصیف نمود و گفت: معرفت و محبت کلید درک بسیاری از خیرات و حسنات است. کسی که محبت و معرفت به خدا و اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام داشته باشد، قطعاً سعادتمند و رستگار خواهد بود.

عقیق: حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد، شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان امام خمینی(ره)، با تأکید بر این‌که هیچ ذکری بهتر از صلوات بر محمد و خاندان مطهرش نیست، اظهار داشت: ذکر صلوات گناهان را پاک و ثواب نصیب انسان می‌سازد و همچون آب بر آتش تأثیر گناهان را از بین می‌برد.

وی در ادامه ضمن اشاره به روایتی از امام صادق علیه‌السلام، با تأکید بر این‌که انسان خوب از خود تعریف نمی‌کند و همیشه مسیر ادب و تواضع را در پیش می‌گیرد، اظهار داشت: بر اساس روایات اسلامی کسی که وسیله‌ای برای پاک کردن گناهان ندارد، زیاد بر محمد و آل محمد صلوات بفرستد، کثرت صلوات کوه گناهان را متلاشی می‌سازد.

فرحزاد ضمن اشاره به دهه کرامت و پرهیز از نزاع‌ها و اختلافات در این ایام، فراموش کردن بدی دیگران را بهترین اعمال انسان باکرامت دانست و خاطرنشان ساخت: اوج دهه کرامت، ولادت سرتاسر نور ولی‌نعمتمان علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام است، کسی که محبت و معرفت به خدا و اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام داشته باشد، قطعاً سعادتمند خواهد بود.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر، معرفت و محبت را کلید درک بسیاری از خیرات و حسنات دانست و ابراز داشت: مقام امامت از مقام نبوت بالاتر است، حضرت ابراهیم علیه‌السلام بعد از مقام خلت و گذر از آزمون‌های الهی به مقام امامت نائل آمدند.

وی بابیان این‌که تمام انسان‌ها از بیان شأنی از شئون واقعی امام علیه‌السلام ناتوان هستند، اظهار داشت: خداوند متعال امام را به بالاترین درجاتی رسانده که نه گذشتگان و نه آیندگانی از موجودات عالم هستی توان رسیدن به آن را نداشته، حتی چشم طمع بدان نیز ندارند؛ بر اساس روایتی از عیون اخبار الرضا، ریشه ترک اولای و گرفتاری حضرت آدم، غبطه بر مقام اهل‌بیت علیهم‌السلام بود.

فرحزاد در ادامه به فرازی از روایت « الإِمامُ الأَنيسُ الرَّفيقُ ، وَالوالِدُ الشَّفيقُ ، وَالأَخُ الشَّقيقُ ، وَالاُمُّ البَرَّةُ بِالوَلَدِ الصَّغيرِ» اشاره و بابیان این‌که سرسوزنی خلاف در امام راه ندارد، اظهار داشت: امام امانت‌دار و دوست خوبی است،

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت به روایت «وُدُّ المُؤمِنِ لِلمُؤمِنِ فِي اللّه ِ مِن أعظَمِ شُعَبِ الإِيمانِ» از امام رضا علیه‌السلام اشاره و دوست خوب را بزرگ‌ترین دستاویز ایمان دانست و گفت: مولی‌الموحدین علی علیه‌السلام می‌فرمایند؛ «الصَّديقُ أقرَبُ الأقارِبِ»، دوست نزدیک‌ترین خویشاوند است؛ رفیق و دوست خوب کیمیای سعادت آدمی است.

وی به روایتی از هم‌سفری یکی از صحابه با امام محمدباقر علیه‌السلام و حدیث «لَمَجْلِسٌ أَجْلِسُهُ إِلَى مَنْ أَثِقُ بِهِ أَوْثَقُ فِي نَفْسِي مِنْ عَمَلِ سَنَةٍ» اشاره نمود و با تاکید بر این‌که نشستن نزد مؤمن از عبادت يك سال اطمینان‌بخش‌تر است، تصریح کرد: امام بهترین رفیق و پناه بندگان خداوند است و معرفت و محبت بهترین چیزی است که ما را می‌تواند به اهل‌بیت علیهم‌السلام نزدیک نماید.

فرحزاد در بخش پایانی سخنان خود ضمن اشاره به رأفت ثامن‌الحجج علیه‌السلام، بابیان این‌که کسب معرفت و رسیدن به ایمان کامل مهم‌ترین دعایی انسان با حضور در حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام است، اظهار داشت: فیض الهی و اولیاءالله همیشگی است و اگر معرفت و محبتمان را زیاد کنیم، رستگار خواهیم شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین