عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۳۰
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۰
برنارد گودارد مسئول فعلی مسائل مذهبی در وزارت کشور فرانسه برآورد کرد که سالیانه ۳۶۰۰ نفر در فرانسه به دین اسلام روی می آورند.

عقیق: برنارد گودارد مسئول فعلی مسائل مذهبی در وزارت کشورفرانسه برآورد کرد که سالیانه 3600 نفر در فرانسه به دین اسلام روی می آوردند که این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

براساس موسسه ملی مطالعات دموگرافیک تا کنون میزان کسانی که در این کشور مسلمان شده اند بین 70 تا 111 هزار نفر تخمین زده می شود.

این در حالی است که بسیاری از فرانسوی هایی که دارای ملیت آفریقایی،کامرونی،الجزایری، ایتالیایی و پرتغالی دارند مسلمان هستند.

یکی از نیروهای پلیس در خدمت سازمان اطلاعات فرانسه تاکید کرد که با وجود لمس اسلام در جامعه فرانسه عجیب است که دولت برای اسلام شمشیر را از رو بسته و با آن مخالفت دارد.
جالب است بدانیم، به گفته لوئیک لو پاپ، محقق مدرسه عالی مطالعات علوم اجتماعی، برای روی آوردن به دین یهود باید روندی طولانی که بین 3 تا 5 سال طول می کشد را گذراند و ضمن ان دوره های امتحانی بسیار سنگین را متحمل شد.

در فرانسه روی آورندگان به اسلام عمدتا در مساجد مسلمان می شوند و تمایل به دین اسلام بیشتر به خاطر رفت و امد با افراد مسلمان و اشنایی با شیوه زندگی آنها است که اشخاص را به اسلام علاقه مند می کند.

گرایش به اسلام افراطی در فرانسه به ندرت دیده می شود و پشت این گرایش اهداف سیاسی و شستشوی مغزی پنهان است به طور مثال شکنجه زندانیان ابوغریب به دست نیروهای آمریکایی تمایل به افراط گرایی را افزایش داد.


منبع: تهران پرس

212009


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین