عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۲۶۹
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
عارضه قلبی برای کارشناس مذهبی رسانه ملی:
حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدی که در بیمارستان قلب بوشهر بستری است، پس از انجام عمل قلب حال عمومی او خوب گزارش شده است.

عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین رضا محمدی شاهرودی کارشناس مسائل اعتقادی صدا و سیمای و از اساتید حوزه که طی سفر به استان بوشهر دچار عارضه قلبی شده بود، در بیمارستان قلب بوشهر بستری است.

وی پس از انجام معاینات پزشکی، شب گذشته به تشخیص پزشک عمل قلب باز انجام داد.

در شرایط کنونی حال عمومی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی خوب گزارش شده است و تا مساعدتر شدن وضعیتش باید در بیمارستان تحت نظر باشد.

زندگی نامه و سوابق علمی

حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدی سال ۱۳۳۰ در یک خانواده مذهبی در شاهرود به دنیا آمد. تحصیلات خود را تا پایان متوسطه در زادگاهش گذراند و بعد از هجرت به قم، در رشته حقوق قضایی دانشگاه قم مشغول به تحصیل شد.

او با آن که می توانست بدون کنکور در رشته حقوق و قضا به تحصیلاتش در دانشگاه ادامه دهد اما تحصیل علوم دینی را در حوزه علمیه برگزید و در سال ۱۳۵۴ وارد حوزه علمیه قم شد.

وی از دروان نوجوانی با قرآن و نهج البلاغه اُنس داشت و روحیات خود را متأثر از ارتباط با این دو منبع نورانی می‌داند.

‌استاد محمدی شاهرودی به مدت ۳۰ سال در آموزش و پرورش در مسئولیت‌های مختلف اجرایی و آموزشی و تربیتی فعالیت داشته و مدتی ریاست اداره آموزش و پرورش قم و کاشان و .. را عهده دار بوده و طی این مدت در تربیت معلم و دانشگاه تدریس می کرده است، بیش از پنج سال مسئولیت امور قرآن حوزه ها و مدارس خارج از کشور را عهده‌دار بوده و در حال حاضر در حوزه و دانشگاه در مقاطع مختلف به تدریس اشتغال دارد.

وی مدت چندین سال است که با صدا و سیما از جمله رادیو معارف و سیمای قرآن ارتباط دارد و کارشناس پاسخگویی به پرسش‌ها و شبهات اعتقادی فلسفی عرفانی اخلاقی و تاریخی است و تاکنون دهها پایان‌نامه و رساله‌های مقاطع مختلف دانشگاهی و حوزوی را راهنمایی، نظارت و مشاوره کرده است.

دو دوره کتاب درسی عقاید در مقطع کاردانی و کارشناسی برای مدارس خارج از کشور، امام حسن (ع) مظلوم تاریخ، شرحی بر کشف المراد، روش‌های حفظ و فراگیری مفاهیم قرآن، تلخیص و تصحیح برخی از کتاب های اعتقادی، جزواتی درسی در زمینه روش تحقیق متدولوژی روش مطالعه تعلیم و تربیت و.... و تعدادی مقاله در زمینه‌های مختلف دینی برخی از تالیفات وی است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین