عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

آیت الله اراکی در همایش شباب المقاومه:
عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت:ما از این اجتماع پیامی به مردم غزه می‌فرستیم و می‌گوییم که ای مردم مجاهد در خط مقدم ایستادگی علیه صهیونیست‌ها، آمریکا و جهان استکبار، بدانید که همه ما، جهان اسلام و آزادگان جهان پشتیبان شما هستند.

عقیق واعظین: آیت الله محسن اراکی امشب در همایش بین‌المللی شباب المقاومه، لشکر فاطمیون که با عنوان «فاطمیون و نظم نوین جهانی» در سالن همایش‌های پیامبر اعظم(ص) مدرسه امام کاظم(ع) در قم برگزار شد با تجلیل از شهدایی که امروز در غزه به شهادت رسیدند گفت:به مردم مقاوم فلسطین بشارت می‌دهیم که نتیجه مقاومت‌ها پیروزی خواهد بود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه مقاومت دارای ویژگی‌های مختلفی است که عنصر نخست آن آمادگی برای ایثار و اطاعت از خداوند است به آیه «إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَیٰ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ ۚ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَیَقْتُلُونَ وَیُقْتَلُونَ» اشاره کرد و بیان داشت: جبهه مقاومت تشکیل شده از افراد عابد، صابر و مجاهد است، افرادی که در خانه نمی‌نشینند،بلکه در جبهه‌ها درحال مبارزه با ظلم هستند.

وی با بیان اینکه نتیجه مقاومت، نصرت و فتح قریب است، گفت: هر جا فتح ما به تاخیر بیفتد نشان می‌دهد که ما آن‌گونه که باید در جبهه مقاومت تلاش کنیم نکرده‌ایم.

آیت‌الله اراکی ایستادگی کردن، یک دل بودن و کار کردن برای خدا را از ویژگی‌های مجاهدان جبهه مقاومت دانست و گفت: مجاهدان آنچه دارند را در راه خدا داده‌اند و هیچ نگاهی به مادیات دنیا ندارند؛ این افراد هیچ ترسی هم از دشمن ندارند چراکه به خداوند متعال امید داشته و فقط از او می‌ترسند.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه جبهه مقاومت از آنچه در راه خدا می‌دهد نگران نیست، اظهار کرد: اگر امروز ما در فلسطین شهید دادیم این شهادت به معنای از دست دادن نیست، بلکه بر سرمایه افزودن است و در راه خداوند انفاق کردن موجب افزایش نعمت‌ها و برکات می‌شود و مهم‌ترین نوع انفاق نیز انفاق جان است و ما بهترین‌ها را در عرصه جهاد تقدیم خداوند متعال کردیم؛ شهدای ما در عراق، فلسطین، لبنان و ایران بهترین‌های ما هستند که تقدیم راه مقاومت شدند.

وی اولین خاصیت راه مقاومت را ایثار دانست و گفت: از این ایثار احساس خوف یا حزن نکردن دیگر ویژگی مقاومت است؛ ترس در جبهه مقاومت جایی ندارد و کثرت دشمن و فراوانی امکانات دشمن و مسلح بودن دشمن به لشکر مجهز و تعداد فراوان نیروی دشمن اثری در دل نیروی مقاومت ایجاد نمی‌کند.

آیت‌الله اراکی خاصیت دیگر جبهه مقاومت را ایمان به نصرت و یقین به پیروزی برشمرد و گفت: جبهه مقاومت همواره درحال افزایش است و از نظر کمی و کیفی درحال پیشرفت است؛ از مهم‌ترین نکاتی که باید مورد توجه جبهه مقاومت قرار گیرد توسعه در میان اقشار مختلف مردم است.

وی گفت: ما از این اجتماع پیامی به مردم غزه می‌فرستیم و می‌گوییم که ای مردم مجاهد در خط مقدم ایستادگی علیه صهیونیست‌ها، آمریکا و جهان استکبار، بدانید که همه ما، جهان اسلام و آزادگان جهان پشتیبان شما هستند و نصرت الهی نیز برای شما خواهد بود، در جنگ علیه صهیونیست‌ها ایستادگی کنید و با توجه به عنایت و نصرت الهی به پیش بروید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: یاد مردان بزرگ جهبه مقاومت از جمله شهیدان سلیمانی، ابومهدی و شهدای فاطمیون را گرامی می‌داریم و در این فرصت با آن‌ها پیمان می‌بندیم که تا پیروزی کامل جبهه مقاومت دست از مقاومت بر نمی‌داریم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین