عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۵۸۹۸
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۸
کارشناس مهدویت در واکنش به اظهارات تجربه‌گر برنامه «زندگی پس از زندگی» گفت:‌ زمان قطعی ظهور را جز خداوند متعال خبر ندارد. در روایات نداریم که کسی از دنیا برود و در عالم برزخ بتواند از زمان ظهور امام زمان(عج) باخبر شود.

عقیق: یکی از تجربه‌گرهای برنامه «زندگی پس از زندگی» که روایت‌هایی از تجربه‌‌های نزدیک به مرگش را در این برنامه ایراد کرده بود، در بخشی از سخنانش به اظهاراتی پیرامون زمان ظهور پرداخته و اذعان داشته که در عالم برزخ از نزدیکی ظهور به او خبر داده‌اند.

ما صحت این موضوع را با حجت‌الاسلام مصطفی حسن‌زاده کارشناس مرکز تخصصی مهدویت در میان گذاشتیم و پرسیدیم: آیا از عالم برزخ می‌توان خبری از نزدیکی ظهور دریافت کرد؟

چه کسانی از زمان قطعی ظهور خبر دارند؟

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با بیان اینکه زمان قطعی ظهور را جز خداوند متعال خبر ندارد، بیان داشت:‌ ما در روایات نداریم که کسی از دنیا برود، در عالم برزخ بتواند از زمان ظهور امام زمان (عج) خبردار شود و به طریقی بتواند به اهل دنیا خبر دهد که فرضاً ظهور نزدیک است یا فلان کارها را انجام دهید که شما در عصر ظهور هستید.

وی ادامه داد: ما هیچ خبری از اهل بیت (ع) در این مورد نداریم که اهل برزخ و کسانی که از دنیا می‌روند، از زمان ظهور اطلاع پیدا کنند. البته از سوی دیگر این خبر می‌تواند این جریان را به امید اهل قبور به ظهور امام زمان (عج) تصدیق کند. ما در اخبار و روایات اهل بیت (ع) داریم، به همان اندازه‌ای که اهل زمین، یعنی کسانی که زنده هستند و روی زمین خوشحال می‌شوند، اهل قبور و اهل برزخ به ظهور حضرت (عج) خوشحال می‌شوند و اهل بهشت از شیعیان حضرت هم خوشحالی می‌‌کنند.

چرا اهل برزخ هم منتظر ظهور هستند؟

این کارشناس مهدویت ابراز داشت:‌ آن‌ها امید دارند که رجعت کنند و برای نصرت و یاری امام (عج) برگردند؛ چرا که یکی از اسباب نجات آن‌‌ها ظهور امام زمان (عج) است، چون در دوران حضرت (عج) قطعاً بدوارثان، بی‌‌وارثان و گناهکاران از شیعیان امیرالمؤمنین (ع) که گرفتار عذاب هستند، دعا می‌‌شوند.

وی ادامه داد: شاید شخصی که این پیغام را به این بنده خدا داده، کسی بوده که در این دنیا ظهور حضرت را نزدیک می‌‌دیده و شاید رفتارش خیلی رفتار منتظرانه‌ای نبوده، ولی باور به ظهور حضرت (عج) در وجودش بوده است، «انَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعِیداً وَ نَراهُ قَرِیباً»؛ حالت روحی انسان در عالم برزخ همان حالت زندگی او در این دنیاست.

 مَثَل ظهور امام زمان (عج) مَثَل قیامت است

حجت‌ الاسلام حسن‌زاده با اشاره به یکی از علائم مطرح شده زمان ظهور که مرتبط با ندا یا صیحه آسمانی در شب ۲۳ ماه رمضان است، گفت: برای ظهور امام زمان (عج) دو طریق در روایات بیان شده است؛ یک طریق، علائمی است که زمان قیام امام زمان (عج) رخ می‌‌دهد و طریق دیگری که ما خیلی به آن طریق امید داریم، بداء (به‌ معنای آشکار شدن امری از ناحیه خداوند برخلاف آنچه مورد انتظار بندگان بوده است.) در این علائم حتمیه است، یعنی دست خدا بسته نیست، یعنی اگر خدا آمادگی، استغاثه، اضطرار و پذیرش را در ما ببیند، شاید هیچ کدام از آن علائم حتمیه رخ ندهد، اما ظهور اتفاق بیفتد.

وی افزود: مَثَل ظهور امام زمان (عج) مَثَل قیامت است؛ مَثَل مرگ برای انسان است، قیامت امر قطعی است، مرگ قطعاً به سراغ انسان می‌‌آید، این قطعی است ولی زمانش مشخص نیست. من که مرگ و قیامت را باور دارم، هر آن باید آماده سفر به سمت قیامت باشم؛ چون هر لحظه ممکن است صدای الرحیم بیاید. منتظر امام زمان (عج) هر لحظه منتظر است.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین