عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۵۸
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰
بیان حدیثی از علی بن موسی الرضا(ع) از زبان آیت الله تهرانی:
در روايتی از امام هشتم (ع) منقول است كه حضرت فرمودند: من در خواب پدر بزرگوارم يعني موسي بن جعفر (ع) را ديدم. پدرم فرمود: اي فرزند من، آنگاه كه در شدّت و سختي قرار گرفتي، زياد اين ذكر را بگو : «يَا رَئُوفُ يَا رَحِيمُ».
در روايتی از امام هشتم (ع) منقول است كه حضرت فرمودند: من در خواب پدر بزرگوارم يعني موسي بن جعفر (ع) را ديدم. پدرم فرمود: اي فرزند من، آنگاه كه در شدّت و سختي قرار گرفتي، زياد اين ذكر را بگو : «يَا رَئُوفُ يَا رَحِيمُ». بعد حضرت مي‏فرمايد: آنچه را كه ما در خواب مي‏بينيم مثل آن چيزي است كه در بيداري می‏بينيم. تعبير عجيبي است. يعني شبهه اي در آن نيست!
ما روايات مختلفی در این باب داریم كه وقتي انسان در گرفتاري قرار مي‏گيرد، چه ذکری بگوید. ‌يكي از آن‏ها همين ذكر است. حتّي حضرت برای این ذکر سقف هم نمي گذارد که چه تعدادی بگو. بلکه می‏فرماید: خطاب به خداوند زياد بگو: «يَا رَئُوفُ يَا رَحِيمُ». يعني اگر خدا را به اين نام بخوانی،‌ شدّت و سختی ات بر طرف مي‏شود.
چه بسا به قول ما در این روایت يك جنبه هاي ذوقي هم باشد که چون يكي از القاب امام هشتم (ع)، رئوف است،پدر بزرگوارش به پسرش سفارش مي كند كه وقتی در شدّت گرفتار شدي، ذكر «يَا رَئُوفُ يَا رَحِيمُ» را بگو. لذا چون يكي از القاب امام هشتم رئوف است، «يَا رَئُوفُ» را بر «يَا رَحِيمُ»، مقدّم مي دارد و می‏فرماید موجب گشايش در كارهايتان مي‏شود.
منبع : پایگاه اطلاع رسانی آیت الله تهرانی
212113

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین