عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۵۱۴
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۸
مدافعان حرم حضرت زینب؛ حجت الاسلام صادقی، حاج حسن اخباری، حاج حسین سیب سرخی
امام صادق (ع) تاکيد فراواني را به احترام به والدين مي کردند و حتي ايشان به افراد تازه مسلمان مي گفتند که آنها احترام والدين نامسلمانشان را حفظ کنند صادقی واعظ خطاب به جوانان بیشماری که در این اجتماع حضور داشتند.
عقیق: اجتماع مدافعان حرم حضرت زينب (س) با همت هيئت خادم الرضا با حضور شمار زيادي از عاشقان اهل بيت در ورزشگاه حيدريان قم برگزار شد.

در اين مراسم افراد شرکت کننده با پوشيدن کفن و بستن سربندهاي يا زينب و يا ابوالفضل آمادگي خود را براي دفاع از حرم حضرت زينب (س) در صورت اذن مقام معظم رهبري اعلام کردند و با سر دادن شعارهايي از گروه هاي تکفيري و حاميان آنها اعلام برائت جويدند.
در محل برگزاري اجتماع مدافعان حرم تصاويري از شهداي دفاع از حرم حضرت زينب (س) نصب شده بود و مداحان نيز اشعاري را درباره دفاع از حرم حضرت زينب (س) و ضرورت توجه شيعيان به اين مقوله قرائت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا صادقي استاد حوزه علميه قم در مراسم مدافعان حرم با اشاره به سابقه شيعه از صدر اسلام اظهار کرد: شيعه از ابتداي اسلام وجود داشته است و بسياري از اصحاب پيامبر همچون سلمان فارسی عمار ياسر و مقداد جزو شيعيان بودند.
صادقي واعظ دوران امام صادق (ع) را فرصتي براي برگزاري جلسات درس و گسترش علوم ديني و معارف اهل بیت دانست.
وي اضافه کرد: شاگردان امام صادق (ع ) در علومي همچون فقه، اصول، کلام سرآمد عصر خود بودند و هم اکنون به سبب نقش امام صادق(ع) در گسترش علوم اهل بيت، شيعه با نام اين امام شناخته مي شود.
استاد حوزه علميه قم با اشاره به ويژگي هاي شيعه گفت: اینکه فقط در زبان بگوییم شیعه هستیم، کافی نیست باید اعمال و رفتار ما نشان دهد که شیعه واقعی اهل بیت هستیم و دوری از گناه از جمله ویژگی های یک شیعه واقعی است. که اهل بيت نيز از آنها راضي باشند.
صادقي واعظ جوانان شيعه را در نگاه امام صادق(ع) يک سرمايه دانست و افزود: سعادت و شقاوت انسان در جواني شکل مي گيرد و سعادتمندی در جوانی صرف کردن این سرمایه درراه اهل بیت است.

استاد حوزه علميه قم با اشاره به جايگاه احترام به والدين اظهار کرد: امام صادق (ع) تاکيد فراواني را به احترام به والدين مي کردند و حتي ايشان به افراد تازه مسلمان مي گفتند که آنها احترام والدين نامسلمانشان را حفظ کنند صادقی واعظ خطاب به جوانان بیشماری که در این اجتماع حضور داشتند گفت:این ولایتمداری این محبت و دلدادگی به ااهل بیت را ار والدین خود دارید

در ادامه حاج حسن اخباری و حاج حسین سیب سرخی به مرثیه حوانی و سینه زنی پرداختند.


 

    









ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین