عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۸۸۴
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
حجت السلام احمد پناهیان:
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت یوم‌الله ۱۹ دی را تجلی غیرت دینی ملت شریف ایران در سایه‌سار اراده الهی توصیف کرد و گفت: یوم الله ۱۹ دی طلیعه‌ای منعکس از قم و متعلق به تمام بشریت است.

عقیق: حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد پناهیان، شب گذشته در محفل بزرگداشت قیام مردم قم در ۱۹ دی در شبستان امام خمینی(ره)، ابراز داشت: ۱۹ دی مطلع حرکت‌های پس از خود شد تا بعد از ۱۴ ماه پیروزی انقلاب اسلامی با طلیعه و حماسه ۱۹ دی که در قم آفریده شد، رقم خورد.

وی ۱۹ دی را مبدأ رشد و نمود شجره طیبه حکومت الله و حرکت برآمده از اراده الهی در عصر جدید توصیف کرد و اذعان داشت: بعد از تأسیس نیرو مخوف اسرائیلی و صهیونیستی درایران تحت عنوان ساواک و افزایش جنایات آن تب انقلاب اسلامی را در همه ابعاد سیاسی اعتقادی و معنوی و فرهنگی هر لحظه و هرآن داغ و داغ‌تر می‌کرد.

وی ضمن اشاره به جایگاه حرکت عظیم مردمی معتقد پا به میدان، از خودگذشتگی، حماسه‌آفرین، به نقش مرجعیت بیدار، عالم بصیر و محور معنوی و دینی جایگاه قدسی و هدایت آفرین امام خمینی(ره) در تمام مراحل انقلاب را بسیار مهم توصیف کرد و ابراز داشت: وقتی فردی پیام‌آور حق باشد، مستقیم با فطرت‌های مردم ارتباط برقرار خواهد نمود.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در ادامه ضمن اشاره به آیه ۱۲۴ سوره انعام «اللَّهُ أَعْلَمُ حَيْثُ يَجْعَلُ رِسَالَتَهُ»، اظهار داشت: امام خمینی(ره) رسالت الهی بر دوش داشتند؛ چرا که در طول این ۴۳ سال دشمنی فراگیر و همه‌جانبه جهان‌خواران استعمارگر، همه به‌وضوح دست قدرت الهی را در صیانت از انقلاب مشاهده نموده است.

پناهیان حماسه ۱۹ دی را مطلع پیروزی انقلاب اسلامی و فرازی از نمایان‌شدن قدرت لایزال الهی دانست و ابراز داشت: قدرت دین و اسلام، قدرت هژمونی امریکا را زیر سؤال برده است و خود اندیشمندان و اندیشکده‌های ایالات متحده به افول این قدرت واقف و معترف‌اند.

وی ضمن اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام، کانون قدرت مؤمنین را رهبر الهی دانست و گفت: امام علیه‌السلام می‌فرمایند؛ وقتی از رهبر الهی اطاعت می‌کنید، اطاعت مشتاقانه باید داشت؛ در قاموس دین، اطاعت از ولایت با دل‌زدگی و سردی و یاس هیچ ثمری ندارد.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر به توهین‌های نشریه فرانسوی در شکستن کانون تمرکز معنویت در جامعه اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: ولایت نعمتی الهی است که به‌واسطه آن دل‌های مؤمنین نسبت به هم رئوف، قلب‌ها نزدیک و مسلمین برادر یکدیگر شدند. اعتصام به ولایت فراتر از پذیرش بوده، باید در اندیشه، باور و رفتار اتصال خود را حفظ نماییم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که انقلاب اسلامی بااراده حق تحقق‌یافته است، خاطرنشان ساخت: ملت ما هیچگاه با جو و موج احساسی و عاطفی همسو نمی‌شود، بلکه مبتنی بر باور و عقلانیت حرکت می‌کند.

پناهیان یوم‌الله ۱۹ دی را تجلی غیرت دینی ملت شریف ایران در سایه‌سار اراده الهی توصیف کرد و با تأکید بر این که ۱۹ دی طلیعه‌ای منعکس از قم و متعلق به تمام بشریت است، خاطرنشان ساخت: نبودن غیرت دینی بخش قابل‌توجهی از امت اسلامی در صدر اسلام، بسترساز توهین‌ها به منزل امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام و شکستن قدسیت آل الله بود، تا مرجعیت زهرای مرضیه(س) و امین‌الله را بشکنند؛ چرا که اولاد فاطمه اطهر(س) پرچمداران حکمرانی الله هستند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر این که غیرت دینی عظیم‌ترین سرمایه امت اسلامی است، تصریح کرد: امروز قم با حمایت از مرجعیت دینی و سیاسی، در مقابل توهین‌های وقیحانه نشریه فرانسوی نشان دادند، غیرت دینی بعد از ۴۳ سال از انقلاب، همچنان قوی و مستحکم است؛ غیرت دینی از ارثیه‌های الهی است که به زمینیان اعطا شده است.

وی با بیان این که فتنه ۹۸ تیری بر کارآمدی نظام اسلامی و فتنه ۸۸ را تیری بر قلب مردمی بودن انقلاب و ۹ دی را خنثی‌ساز آن فتنه عظیم دانست و تصریح کرد: اغتشاشات اخیر که در بستر جنگ فراگیر ترکیبی شناختی رقم خورد، کهنه مندرس استکبار برای غیرت زدایی از ملت ایران و هدف‌گذاری ارزشی و دینی بودن انقلاب بود.

پناهیان در بخش پایانی ضمن اشاره به فرازهایی از آیات و روایات، با بیان این که تفکر غرب‌پرستی هیچ‌گاه قادر به درک معانی دینی آیات الهی نخواهد بود، اظهار داشت: در گستره تاریخ و در سرزمین‌های اسلامی همواره شاهد تقابل جبهه خبیث و جبهه حق بودیم و هستیم، یوم‌الله ۱۹ دی، ۱۵ خرداد، ۲۲ بهمن، ۹ دی تجلی تقابل جبهه حق و جبهه خبیثی است که همواره سعی دارد، خود را وامدار دشمنان سازند. مردم به‌واسطه داشتن غیرت دینی و رهبری بصیر که نقشه و طرح دشمنان را به شیواترین شکل نشان می‌دهد، ابداً فریب خائنین داخلی و دشمنان خارجی را نخواهند خورد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین