عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۶۴
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰
منطقه ای به نام خوش انگور در این شهرستان وجود ندارد و پرونده ای بنام امامزاده محمد بن موسی کاظم در این شهرستان ثبت نشده است.
عقیق: درحالی که برخی سایت ها از نبش قبر یک امامزاده در یکی از استانهای شمالی کشور خبر می دهند منابع و مسئولان محلی و استانی این مطلب را با قاطعیت رد کرده اند.

در روزهای اخیر خبر نبش قبر یکی از امامزادگان استان گلستان با هدف یافتن گنج از سوی چند فرد ناشناس در برخی سایتها منتشر شده است.

بر اساس اعلام این سایتها، این امامزاده که " محمدبن موسی کاظم(ع)" نام دارد از فرزندان امام هفتم حضرت امام موسی کاظم(ع) است که در منطقه " خوش انگور" در روستای " یانه سر" شهر کردکوی قرار دارد.
 
همچنین این سایت ها عنوان کرده اند، به رغم انجام برخی تحقیقات و بررسی ها، هنوز هویت آن فرد ناشناسی که قبر این امامزاده را نبش کردند، مشخص نشده است.
 
روستای یانه سر و امامزاده محمد بن موسی در کردکوی نداریم.
 
فرماندار کردکوی می گوید: روستای یانه سر مربوط به هزارجریب مازندران بوده و در حوزه این شهرستان قرار ندارد و روستایی که دارای پسوند " سر" باشد در این شهرستان وجود ندارد.
 
رمضانعلی الیاسی درعین حال تصریح کرد: امامزاده ای بنام محمد بن موسی(ع) نیز در این منطقه وجود ندارد و علاوه بر این تاکنون خبری مبنی بر نبش قبر امامزاده نشده است.
 
محمد کوهساری کارشناس اوقاف گلستان نیز، هر گونه تخریب امامزاده در حوزه استحفاظی استان را رد کرد و گفت: چنین امامزاده و روستایی با هویت اعلام شده در برخی سایت ها متعلق به استان گلستان نیست.
 
رد تخریب قبر امامزاده در مازندران
 
علاوه برمسئولان استان گلستان، منابع و مسئولان استان مازندران نیز خبر نبش قبر امامزاده را در حوزه استحفاظی این منطقه تائید نکرده اند.
 
حیدری معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران در این زمنیه، وجود امامزاده ای بنام محمد موسی کاظم را در این استان رد کرد و گفت: همچنین خبری مبنی بر نبش قبر امامزاده در استان اعلام نشده است.
 
امامزاده محمد بن موسی در بهشهر ثبت نشده است
 
در عین حال دینی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهشهر نیز افزود: منطقه ای به نام خوش انگور در این شهرستان وجود ندارد و پرونده ای بنام امامزاده محمد بن موسی کاظم در این شهرستان ثبت نشده است.
 
وی افزود: روستای یانه سر مربوط به این شهرستان بوده ولی چنین امامزاده ای در آن وجود ندارد و برخی امامزادگان شامل امامزاده عبدالصالح، محسن، امامزاده عبدالله، رحمان، ابراهیم هستند.
 
وی در پاسخ به اینکه آیا تاکنون گزارشی مبنی بر نبش قبر امامزاده در حوزه استحفاظی شهرستان اعلام شده یا خیر گفت: در یک منطقه جنب امامزاده ابراهیم شیرازدی و در یک زمین شخصی گزارشی اعلام شده که در حوزه این اداره نبوده است.
 
دینی بیان داشت: این مسئله در یک زمین شخصی صورت گرفته و حتی در قبرستان نیز نبوده و مربوط به این حوزه کاری نبوده است.
 
120 بقاع متبرکه و 180 امامزاده در استان گلستان و مازندران نیز با هزار و 322 موقوفه رتبه دوم در کشور را بخود اختصاص داده است.


منبع: مهر
212009

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین