عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۵۹۷
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
سید حسین آقامیری پاسخ می دهد:
حجت‌الاسلام سید حسین آقامیری می‌گوید: در قرآن کریم آمده است: «جز فرقه کمی از اهل ایمان همه پیرو ابلیس شدند.» این گروه چگونه خود را حفظ کردند و توانستند مسلمانی خود را حفظ کنند؟

عقیق: حجت‌الاسلام سید حسین آقامیری سخنران مذهبی در مراسم عزاداری فاطمیه اول حسینیه کربلا اظهار داشت: در روایتی از امام باقر (ع) یا امام صادق (ع) داریم که می‌فرماید: روزی ایادی ابلیس دیدند او نعره می‌زند، سراغش رفتند و پرسیدند تاکنون ندیده بودیم این چنین نعره بزنی؛ چه شده است؟ او گفت: این کاری که امروز پیامبر کرد، اگر محقق شود، فاتحه همه ما خوانده است. یعنی دیگر هیچ یک از فرزندان آدم از ما تبعیت نخواهد کرد. حضرت می‌فرماید: آن روز، روز غدیر بود.

ابلیس چه زمانی با صدای بلند قهقهه زد؟

وی ادامه داد: در بخش دیگر این روایت داریم: چند روز بعد دوباره ایادی ابلیس، صدای قهقه او را شنیدند. دوباره سراغش رفتند و دیدند روی تختی رفته است و تاجی از طلا بر سر گذاشته است. ابلیس به ایادی خود گفت: بروید که کار فرزندان آدم تمام شد. حضرت می‌فرماید: آن روز، روز سقیفه بنی ساعده بود.

آقامیری با اشاره به اینکه در آیات قرآن کریم آمده است: «وَلَقَدْ صَدَّقَ عَلَیْهِمْ إِبْلِیسُ ظَنَّهُ فَاتَّبَعُوهُ إِلَّا فَرِیقًا مِنَ الْمُؤْمِنِینَ؛ و شیطان گمان باطل خود را درباره مردم، سخت به صدق و حقیقت رساند، پس جز فرقه کمی از اهل ایمان همه پیرو او شدند.» گفت: ما مسلمانی خود را مدیون چه کسی هستیم؟ در این آیه خداوند می‌فرماید: ابلیس ظنی داشت که بنده‌های خدا را اغوا می‌کند. گمان کرد که به قسم خورده خود رسیده است؛ زیرا پیش خود گفت بعد از پیامبر (ص) سر جاده هدایت بشر یعنی ولایت می‌نشینم. برای همین ماجرای سقیفه و غصب خلافت راه افتاد.

ما مسلمانی خود را مدیون حضرت زهرا (س) هستیم

این سخنران مذهبی گفت: در این آیه داریم «إِلَّا فَرِیقًا مِنَ الْمُؤْمِنِینَ» اگر واقعاً ابلیس توانست این جاده را مسدود کند، پس چرا آیه می‌گوید عده‌ای مومنین گمراه نشدند.

وی با طرح این سوال که ما بعد از ۱۴۰۰ سال از کجا می‌گوییم «یا حسین» تصریح کرد: این «إِلَّا فَرِیقًا مِنَ الْمُؤْمِنِینَ» دو پیام دارد. اول معادلات ابلیس به هم ریخت یعنی نتوانست، جاده را کاملاً مسدود کند. پیام دوم چه کسی معادلات ابلیس را به هم ریخت؟ این فرد جز حضرت زهرا (س) نبود. چگونه به هم ریخت؟ پشت در آمد و تمام معادلات ابلیس را به هم ریخت. بنابراین ما مسلمانی خود را مدیون حضرت زهرا (س) هستیم.

نعره دوم بلند ابلیس چه زمانی بود؟

آقامیری افزود: ابلیس یک جای دیگر هم نعره‌اش بلند شد و آن گودی قتلگاه بود. از او پرسیدند چرا نعره می‌زنی؟ گفت بازی را باختیم و حسین (ع) پیروز شد. ۵۰ سال زحمت کشیدم که پسر پیامبر را در این گودی قتلگاه بیاورم، اما حالا می‌فهمم که باختم و حسین پیروز شد.

این سخنران مذهبی با طرح این سوال که ابلیس امروز در قبال این ناتوانی‌اش برای بستن مسیر چه کار می‌کند، گفت: ابلیس می‌گوید بنا دارید به ظهور برسید! من مسیر را کند می‌کنم. اینقدر جامعه را اذیت می‌کنم و در اصول شما چنبره می‌زنم و جهان‌بینی شما را به هم می‌ریزم که ۵۰۰ سال دیگر به ظهور برسید نه ۵۰ سال دیگر!

این سخنرانی را اینجا ببینید:

تعداد بازدید : 57

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین