عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۵۲۴
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
در حالی که قرار بود سفر به سوریه در روزهای آینده از تهران هم برقرار شود، اما با مخالفت ایرلاین‌ها به منظور تأمین پرواز به دمشق، همچنان زائران تهرانی امکان تشرف به سوریه را ندارند.

عقیق:سفر سوریه که از خردادماه سال جاری متوقف شده بود، از آبان‌ماه فقط از مشهد مقدس برقرار شد و مسؤولان درصدد از سرگیری سفرهای زیارتی به سوریه از استان‌های مختلف به ویژه تهران هستند.

البته یکی از شرکت‌های زیارتی بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده اقدام به اجاره هتل‌هایی در سوریه کرد و قرار بود تا با مذاکراتی با شرکت‌های هواپیمایی بتواند زائران را از تهران به حرم حضرت زینب و رقیه سلام‌الله علیهما اعزام کند. 

اما به گفته مسؤول این شرکت زیارتی، با وجود قول مساعد برخی از ایرلاین‌ها، همچنان سفر به سوریه از تهران برقرار نشده است و حتی برخی از ایرلاین‌ها که موافقت اولیه برای اعزام زائران تهرانی به دمشق را اعلام کرده بودند، با بهانه‌های مختلف حاضر به تأمین پرواز به دمشق نشدند.

دلیل اصلی بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی نبود امنیت لازم در دمشق است. این امر در حالی است که دولت سوریه سلامت زائران را در دمشق تضمین کرده است.

با این وجود، تلاش مسؤولان برای برقراری سفر به سوریه از تهران ادامه دارد و حتی شنیده‌ها حاکی است حاضرند با هزینه بالاتری به شرکت‌های هواپیمایی آن‌ها را برای اعزام زائران به دمشق متقاعد کنند. 

این امر در حالی است که هم‌اکنون کاروان‌های غیرمجاز در برنامه سفرهای خود علاوه بر اعزام زائران به عتبات، سفر به سوریه را نیز برگزار می‌کنند و هر هفته چندین کاروان غیرمجاز از طریق پروازهای موجود به سوریه اعزام می‌شوند.

به گزارش فارس، هم‌اکنون ۲ ‌پرواز داخلی و ۲  پرواز سوری در طول هفته از تهران به دمشق انجام می‌شود. علاوه بر این، روزهای یکشنبه هر هفته نیز ۱۱۰ نفر در قالب کاروان زیر نظر سازمان حج و زیارت از مشهد مقدس به سوریه مشرف می‌شوند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین