عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۵:۵۷
مراسم مدافع حرم5 در هیئت الرضا برگزار شد
تقوای الهی این است که انسان هم از خدا بترسد و هم نسبت به او امید داشته باشد. خوف از خداوند باعث می‌شود که انسان دچار لغزش و گناه نشود و امید او باعث می‌شود که گام‌های محکمتر بردارد.
عقیق:  مراسم مدافعان حرم مقارن با شهادت امام صادق(ع) و با حضور خیل عزادارن و عاشقان خاندان عصمت و طهارت یکشنبه شب در حسینیه موسی بن جعفر (ع) واقع در میدان خراسان برگزار شد.

گزارش تصویری این مراسم را اینجا ببینید.

به گزارش عقیق، دراین مراسم حجت الاسلام رئیسی به سخنرانی پرداخت. پس از سخنان حجت الاسلام رئیسی؛ حمید علیمی، رضا هلالی و روح الله بهمنی به نوحه سرایی در سوگ رییس مکتب تشیع پرداختند.



حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی معاون قوه قضائیه با عرض تسلیت به مناسبت شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام جعفر صادق گفت: رکن اول زندگی انسان آیه «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ» است، تقوای الهی این است که انسان هم از خدا بترسد و هم نسبت به او امید داشته باشد. خوف از خداوند باعث می‌شود که انسان دچار لغزش و گناه نشود و امید او باعث می‌شود که گام‌های محکمتر بردارد.

وی افزود: اگر انسان بخواهد تقوایش خیلی مخلصانه باشد این امر به کشش‌هایی که به طرف خود محوری‌ها می‌رود می‌کشاند.

رئیسی ادامه داد: محور و ریشه همه انحراف در آیات نورانی قرآن خودبینی و خودخواهی است چرا انسان غیبت می‌کند علت آن این است که انسان خودخواه است کسانی که مقابل امامان ایستادند خودخواهان بودند که در واقع مقابل خدا ایستادند.

رئیسی در ادامه با اشاره به آیات قرآن مجید افزود: بعضی‌ها خیلی ظرفیت دارند، بعضی‌ها هم سعه صدر دارند گاهی انسان بی‌پول می‌شود و به طرف کفر کشیده می‌شود، بعضی‌ها هم ظرفیت غنا را ندارند و چون ظرفیت ندارند به سمت گناه کشیده می‌شوند از این طرف بعضی‌ها هم ظرفیت پیروزی را ندارند تا یک رای می‌آورند مسیر خود را به سمت گناه و کفر به خداوند می‌کشانند.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: بهترین قلوب قلبی است که ظرفیت داشته باشد یعنی در هر بدست آوردنی و همچنین در فراز و فرودهای زندگی اگر از خط بندگی خداوند خارج نشد اصل این است.

وی در ادامه با اشاره به یکی از صحابه امام صادق گفت: عمران 94 سالش بود که به درب منزل امام صادق دق‌الباب کرد که غلام آقا گفتند با آقا چه کار داری آقا مشغول نماز است او پس از شنیدن این حرف بسیار ناراحت شد و به طرف قبرستان شهر حرکت کرد وقتی به آنجا رسید خود را به روی زمین زد و گریه کرد، و پس از گریه خداوند متعال را شکر کرد. گدایی اهل بیت چنین است بدین معنی که گدا باید سمج باشد. آدم باید حالت اضطرار داشته باشد مضطر کسی است که همه مسائل دنیا را به عنوان وسیله استفاده کند که همه این‌ها در ذات حضرت حق است. کسی که می‌خواهد در عالم عزیز باشد باید در مقابل خداوند ذلیل باشد انسان باید خودش را به خداوند متصل کند.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق عنوان کرد: حقیقت بندگی آن است که بدانیم عالم همه ملک خداست در این دست و پایی که در اختیار ماست فردای قیامت در حضور خداوند بر علیه ما سخن می‌گویند. در طول تاریخ افراد زیادی خدمت امام صادق بودند اما به هدایت امام صادق هدایت نشدند کنار کعبه زندگی کردند اما دلشان ایمان نیاورد چرا که چشم دیدن راه نورانی را نداشتند.

حجت‌الاسلام رئیسی تأکید کرد: چشم و گوش دل ابزار شناخت است اگر انسان این‌ها را نداشته باشد به آنجایی می‌رسد که نه تنها خدا را فراموش می‌کند بلکه خودش را هم فراموش می‌کند قرآن می‌فرماید اگر انسان خدا را از یاد ببرد به مرور زمان خوی خودش را هم فراموش می‌کند.



وی ادامه داد: شب جمعه، شب قدر، شب شهادت امام صادق و همه اوقات وقتی می‌خوابیم استغفار کنیم برای اینکه هیچ زمانی یادتان نرود که باید به سوی خدا برگردیم. فطرت بیدار، آمر به معروف و ناهی از منکر است. فطرت وقتی بیدار نباشد اگر حجت‌ خدا کنارش نشسته باشد هم به او توجهی نمی‌کند.

این کارشناس مذهبی افزود: امام صادق برای اینکه من و شما راه را گم نکنیم از سیره طیبه‌‌شان نکاتی بسیار زیبا دارند که راه مستقیم را برای ما روشن می‌کند.

وی با اشاره به روز قیامت عنوان کرد: پس از مرگ همه انسان را رها می‌کنند و فقط خدا است که در دل‌ها و کنار انسان می‌ماند هر کس انس با امام حسین، حضرت ابوالفضل و امام زمان(عج) پیدا کرد این انس انسی است که تا روز قیامت با انسان می‌ماند.

*وی در پایان سخنانش گفت: رکن در سلوک تقوای خداست، دوم اینکه راه با صادقین است اگر انسان اینطور بود یک قال الصادق که بشنود زندگی‌اش متحول می‌شود اگر این طور نباشد هزار قال‌الصادق که به او بگویند باز هم تأثیر نخواهد داشت.

*حمید علیمی نیز که به تازگی از سوریه بازگشته در این مراسم به ذکر خاطره و تشریح وضعیت حرم حضرت زینب پرداخت که اینجا می توانید بخوانید؛

تصویر عزاداری در این مراسم

بخش اول: حمید علیمی


بخش دوم: عبدالرضاهلالی_حمید علیمی



بخش سوم: عبدالرضا هلالی - حمید علیمی    

بخش  چهارم: عبدالرضا هلالی

بخش پنجم: روح الله بهمنی

 بخش ششم: عبدالرضا هلالی-روح الله بهمنی


بخش هفتم: عبدالرضا هلالی_ حمید علیمی         

بخش هشتم: حمید علیمی



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین