عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۱۵
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۵
ریحانه الحسین با سخنرانی حجت الاسلام مومنی و مداحی سید مجید بنی فاطمه اقامه عزا کرد
انسان باید روی حرفی که در هیئت زده می شود، روضه ای که خوانده می شود فکر کند و به راحتی از کنارش نگذرد. چون هیئت سکوی معنوی برای انسان نمی شود...

عقیق: مراسم شب شهادت حضرت امام صادق علیه السلام یا حضور پرشور جوانان و مردم عزادار در هیئت ریحانه الحسین در منطقه باغ فیض تهران برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام سید حسین مومنی سخنرانی کرد و سید مجید بنی فاطمه به مداحی و نوحه خوانی پرداخت.

گزیده ای از سخنان حجت الاسلام مومنی را بخوانید؛

*وصیت امام صادق با اینکه کوتاه است اما نکات زیادی در بردارد. اما در مقدمه دو نکته را بیان می کنم. نکته اول اینکه انسان به طور فطری گرایش به پرستیدن دارد.این امر فطری در وجود ما قرار دارد. اگر انسان پرستش را کنار بگذارد و به سمت توحید حرکت نکند، قطعاً مبتلا به طواغیت می شود. انسان این میل به پرستش و یکتا پرستی را باید با موهبتی که خدا به ما داده به نام عقل کنترل کند و به واسطه تفکری که در عقل موجود می باشد این راه را پیدا کند. و در این صورت معتقد به این امر می شود که بدون الله فاقد اعتبار و ارزش می باشد. فرقه های مختلفی در دنیا وجود دارد و انسان ها را به واسطه این میل به سوی خود جذب می کنند.

*دو سؤال است که باید برای آن جواب پیدا کنیم. 1_ مبدأ پیدایش انسان از چیست؟ این که جوهره پیدایش ما فاقد ارزش و بها است و این اعتبار و قیمتی که من انسان پیدا کردم به واسطه آن روحی  است که خدا در وجود من دمیده است.2_ نهایت انسان به کجا می رود؟ بی تردید ما از خداییم و به سوی او باز خواهیم رفت.

*نکته دوم این است که مکتب تربیتی اهل بیت(ع) بهترین مکتبی است که انسان را به کلمه توحید سوق می دهد.دستور العملی که انسان می گیرد باید بر اساس روایات باشد که این دستور العمل جامع است و تمام راه های اصلی و فرعی در بیان اهل بیت موجود است و ما دیگر  نیازی به غیر نداریم. همان طوری که پیامبر در خطبه غدیر فرمودند که راه مستقیم من هستم و بعد از من علی بن ابی طالب است. و بعد از علی فرزندان علی هستند. که با این دستور العمل اصلا و ابداً انسان گمراه نمی شود.

*به صرف اینکه آدم بگوید امام زمان، امام حسین من تو را دوست دارم آیا این کفایت می کند؟ امام صادق چند مطلب راجع به ویژگی محبین بیان می فرماید .باید حواسمان باشد که شیطان به کسانی که در راه مستقیم هستند کار دارد و دامش را برای آنها پهن کرده است.شیطان با کسانی که در گمراهی هستند که کاری ندارد. شیطان کاری می کند که بین محبین را با خدا فاصله بیندازد. که این فاصله را می توان با  انجام واجبات و ترک محرمات کم کرد.

*انسان باید روی حرفی که در هیئت زده می شود، روضه ای که خوانده می شود فکر کند و به راحتی از کنارش نگذرد. چون هیئت سکوی معنوی برای انسان نمی شود. چون رفتن به هیئت عادت می شود و انسان دنبال بهره بردن از هیئت نمی رود. باید کرارا برای خودش تکرار کند تا اثر گذار باشد.

*امام صادق چند ویژگی برای محبین بیان می فرمایند. شیطان دامهایش را در دنیا برای کسانی قرار داده که دوست دار ما می باشند.آخرت در نظر محبین ما بسیار مهم می باشد و تمام فکر و ذکرشان را برای آباد کردن آخرت قرار می دهند.قلب شیعیان ما مملو از نور می باشد. دنیا در نزد محبین ما مانند مار خوش خط و خال است و اصلا دل به دنیا نمی بندند. دنیا مانند دشمنی است که حرف حساب در گوشش نمی رود. محبین ما از ذکر خدا غافل نیستند و با آن انس دارند. 

*باید دور گناه را قلم گرفت و هر چیزی که بوی نافرمانی می دهد را باید کنار زد. رأس همه واجبات فرایض است و رأس آن هم نماز می باشد.جوان به نماز اهمیت بدهد. امام صادق در وصیت خود می فرمایند که شفاعت ما به کسی که نماز را سبک می شمارد نمی رسد.به واسطه نماز آن هم اول وقت دیگر چیزی نمی تواند تو را از میدان به در کند.دامهای شیطان یکی پس از دیگری از سر راهت برداشته می شود.

*سید الشهدا در جنگ به حضرت عباس(ع) فرمود که عباسم برو جنگ را به تأخیر بینداز چون من می خواهم امشب سه کار را انجام دهم. من امشب می خواهم نماز بخوانم.دعا بخوانم و قرآن بخوانم. 

*می شود که کسی بگوید من دوستدار امام حسین هستم و با نماز بیگانه باشد؟ می خواهی نور بگیری نماز بخوان تا عاقبت به خیر شوی.تنها تسلط در برابر نفس مقید بودن به نماز است. با مقید بودن به نماز عاقبت به خیر می شویم.

*حضرت زهرا به پیامبر فرمودند که یا رسول الله اگر کسی نماز را سبک بشمارد چه عقوبتی در انتظارش است؟ پیامبر فرمودند که دخترم شش عقوبت در دنیا، سه عقوبت در لحظه مردن، سه عقوبت در قبر و سه عقوبت در قیامت. شش عقوبت در دنیا عبارتند از:برکت از عمرش می رود. روزیش بی برکت می شود. کارهای خیرش پذیرفته نیست. خدا نور را از چهره اش می گیرد. دعایش مستجاب نیست. دعای دیگران هم در حقش مستجاب نمی شود.

پس از سخنرانی حجت الاسلام مومنی، حاج سید مجید بنی فاطمه و دیگر مداحان به مرثیه خوانی و نوحه سرایی پرداختند؛



بخش اول: شعرخوانی حاج سید مجید بنی فاطمه



بخش دوم: شعر روضه حاج سید مجید بنی فاطمه



بخش سوم: روضه امام صادق(ع) حاج سید مجید بنی فاطمه



بخش چهارم: شعرخوانی حاج سید مجید بنی فاطمه



بخش پنجم: زمینه حاج سید مجید بنی فاطمه



بخش ششم:  شور حاج سید مجید بنی فاطمه



بخش هفتم: واحد حاج سید مجید بنی فاطمه



212008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عشق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
0
0
خداخيربده به اقاسيدمجيدكولاكه بخدا
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین