عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۷
هیئت آل یاسین با سخنرانی حجت الاسلام مرادی و مداحی هلالی و بهمنی
خدمت یکی از علما بودم به یکی از نزدیکان خود فرمود: چرا ریشت را اینقدر کوتاه کردی؟آن فرد پاسخ داد که تنظیمات ماشین ریش تراش خراب شد، عالم با روی باز بدون ترش رویی جواب داد تنظیمات چیز دیگری بهم می خورد که این کار را انجام میدهیم.

عقیق: مراسم شب شهادت امام صادق(ع) به همت هیئت آل یاسین و با حضور خیل عزادارن و عاشقان خاندان عصمت و طهارت یکشنبه شب در مسجد امام صادق (ع) واقع در میدان فلسطین برگزار شد.

به گزارش عقیق، دراین مراسم حجت الاسلام شهاب مرادی طی سخنانی به مبحث موعظه پرداخت. پس از سخنرانی، روح الله بهمنی و سپس حاج عبدالرضا هلالی به نوحه سرایی در سوگ رییس مذهب تشیع پرداختند.


گزیده ای از سخنان حجت الاسلام شهاب مرادی را می خوانید:


*یکی از نیازهای اساسی معنوی آدمی؛ موعظه است. برای همه ی انسانها در هر سطحی از ایمان و معنویت؛ چنانچه امیرالمومنین علیه السلام فرزند خود وصیت فرمودند: قلبت را با موعظه احیا کن. (أحیِ قلبَکَ بِالموعظة) قلب انسان مریض می شود و می میرد اگر موعظه نباشد.

*موعظه با سرزنش متفاوت است. سرزنش، تعییر و سرکوفت زدن، اثر تربیتی ندارد، آزاردهنده است و مورد رضایت خدا نیست. اما موعظه نور است خصوصا مواعظ اهل بیت که تماما نور است؛ حیات می دهد، امید می دهد و کلید به دست انسان می دهد.

* قلب ما برای اینکه ناامید نشود، مغرور نشود، مبتلای به قساوت نشود و برای اینکه دچار افراط و تفریط نشود، موعظه میخواهد. اما موعظه تنها عامل سعادت و عاقبت به خیری مومن نیست؛ تفکر و تامل، عبرت، عزم و اراده و محاسبه و مراقبه و ... نیز لازم است.

*اگر حرفی وارد دل شما شد یک بذر است و آن رشد می کند ریشه و شاخه می دهد، و تبدیل به افکار و اعمال ما می شود، (پیشنهاد میکنم هر کسی که میتواند حتی در یک گلدان کوچک سبزی بکارید و آن را آب بدهید و مراقبش باشید یک دانه بکارید و شاهد باشید چگونه رشد میکند، اینها آیت خداوند است و تاثیر تربیتی دارد در کنار توجه شما به محیط زیست شهری تان) رابطه دانه و برگ را در نظر بگیرید؛ اگر بذری که به عنوان بینش و ایمان در دلمان کاشته ایم دانه درستی باشد اعمال مان هم درست است اگر شاخه ها و برگ های آن دانه سوء ظن و بی توجهی و بی دردی و ... معصیت است یثینا آن دانه را که امروز ریشه ها دوانده باید از ریشه درآورد و دانه درست از موعظه و حکمت درقلب کاشت.

* قد جائتکم موعظةٌ من ربکم و شفاءٌ لما فی الصدور؛ قرآن خودش را موعظه معرفی می کند و شفاء. که برای احیاء و مرمت دل ما نازل شده نباید از آیات و روایات غافل شد.

اینها بخشی از مقدماتی بود تا حجت الاسلام شهاب مرادی مواعظی را از امام صادق علیه السلام نقل کند، از جمله:

*مَن أرادَعِزّاً بِلا سلطانٍ و کثرةً بِلا إخوان و هیبةً بَلا مالٍ هر کسی که عزت می خواهد بدون آنکه سلطان باشد و جمعیت و قدرت می خواهد بدون داشتن برادران و دوستان و عشیره و شکوه و هیبت می خواهد بدون ثروت؛ فَلیَنتَقِل مِن ذُلِّ معاصیِ الله الی عزِّ طاعته باید از خواری گناه به عزت اطاعت از خدا درآید. باید هرکسی منشاء انتخاب ها و تمایلاتش را رصد کند و رویکردش را به دنیا و آخرت مدام تنظیم و اصلاح کند تا مبادا معصیت را به اطاعت خدا ترجیح  دهد

* امام صادق آخرین عملش موعظه بود، در آخرین لحظات در بستر فرمود: به شفاعت ما اهل بیت نائل نمی شود کسی که نماز را سبک بشمارد.


گزارش تصویری مراسم









































ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
-
|
۰۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
18
6
عكس آخريه تصوير عشق ما بچه هاى پاكدشت حاج رضا خيلى قشنگه.جونم رو قربونيش ميكنم،دستتون درد نكنه
علي تال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
6
7
سلام ازاجتماع فدائيان حرمين تجريش خبربزاريد عالي بود نريمان و پويانفرخوندن
پاسخ ها
صادق
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
با سلام با نظر شما موافقم.عالی بود.
مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
3
6
آقای مرادی خداوند پدر و مادر شما را در هر حال بیامرزد که فرمودید : همه به موعظه نیاز دارند .شما با این حرف سنت پیامبر را زنده کردید . میدانید و میدانیم که پیامبر اکرم منبر و خطابه و موعظه داشتند و همین طور می بینیم که در مجالس ختم و سوگواری حتما" منبر رونده مردم (زنده ها) را موعظه میکند ....
ناشناس
|
-
|
۰۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
0
3
خدا مداح گرامى و زحمت كش آقا رضا رو خير بده.از گزارش شما هم ممنونم
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
1
4
فقط حاج آقا مرادی رو عشقهههههههههه
الهه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
1
3
کیفیت تصاویرتون بهتر شده
عقیق موفق باشی
محمد
|
-
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
0
2
سلام.سوژتون عالی بود.رضاهلالی در حال نمازو میگم
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین