عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۰۳۷
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶
خادمان حرم حضرت عباس علیه‌السلام با عنوان لشکرالعباس با حضور در حرم حضرت رقیه سلام الله علیها به عزاداری پرداختند و روضه سقای دشت کربلا خواندند.

عقیق:خادمان حرم حضرت عباس علیه‌السلام با عنوان لشکر العباس که به منظور تعویض ضریح جدید حرم حضرت زینب سلام الله علیها به سوریه سفر کرده‌اند، به حرم حضرت رقیه سلام الله علیها مشرف شدند.

این خادمان حرم عباسی پس از ورود به حرم ریحانةالحسین سجده شکر بجا آورده و در جوار ضریح دردانه سه ساله اباعبدالله علیه‌السلام به عزاداری پرداختند. برخی دیگر نیز پارچه متبرک حرم سقای دشت کربلا را به ضریح حضرت رقیه سلام الله علیها نصب کردند. جمعی از زائران و خادمان کربلا نیز در حرم دردانه ارباب روضه حضرت عباس علیه‌السلام را خواندند که در ادامه عزاداری لشکرالعباس را در حرم حضرت رقیه سلام الله علیها مشاهده می‌کنید:

تعداد بازدید : 142

در واقعه عاشورا در حالی که امام حسین علیه‌السلام و یاران‌شان در تشنگی به سر می‌بردند و کودکان به ویژه حضرت رقیه سلام الله علیها که سه سال بیشتر نداشت، منتظر قطره‌ای آب بودند، حضرت عباس علیه‌السلام به سوی فرات حرکت کرد. اما لشکر یزدیان ایشان را محاصره کردند. با این وجود، حضرت عباس علیه‌السلام خود را به رود فرات رساند و در حالی که می‌توانست آب بنوشد، فقط مشک را پر کرد و به سوی خیمه روانه شد. اما دشمنان در مسیر ایشان را به شهادت رساندند.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین