عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۹۳۲
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
حجت الاسلام میرزامحمدی:
حجت‌الاسلام محمد میرزامحمدی گفت: اغتشاشگران به دنبال دلسوزی و دفاع از صیانت زن مسلمان نیستند، بلکه آن را بهانه‌ای برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی قرار داده‌اند. روشن خواهد شد که جریان‌های معاند و محارب چه سوءاستفاده‌هایی کرده‌اند.

عقیق: ماجرای فوت مهسا امینی، فضای کشور را به سمت فتنه‌ای پیش بُرد که برخی از چهره‌ها و سلبریتی‌ها با دمیدن در این فتنه تلاش کردند کشور را به سمت ناآرامی ببرند. بعضی از چهره‌ها که آبرو و اعتبار خود را به واسطه کار در همین نظام به دست آوردند، اما در این برهه حساس، لگد به این نظام می‌زنند. در خصوص اقدامات این اقشار با حجت‌الاسلام محمد میرزامحمدی مناجات‌خوان و سخنران مذهبی گفت‌وگویی داشتیم.

هتک حرمت به قرآن و مساجد به هیچ‌وجه قابل قبول نیست

حجت‌الاسلام میرزامحمدی در این خصوص اظهار داشت: همزمان با حماسه عظیم اربعین حسینی و سوگواری در عزای آل الله، حزن و اندوه دیگری به دل‌های شیعیان وارد شد. بار دیگر شاهد هتک حرمت به مقدس‌ترین کتاب الهی، معجزه جاویدان پیامبر خاتم، قرآن کریم و مسجد و بارگاه اولیای الهی و ... بودیم. این چنین هتک حرمتی به هیچ وجه و در هیچ سازمانی و به هیچ بهانه‌ای و برای هیچ احدی مجوزی نداشته و نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در چنین شرایطی خواص و عوام جامعه باید بدانند، چه وظیفه‌ای دارند تا به فرمایش امام اهل بصیرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) در فتنه‌ها نه مرکب دشمن باشیم و نه بترسیم و جا بزنیم، گفت: به فرمایش قرآن کریم: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا إِنْ جاءَکُمْ فاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَیَّنُوا أَنْ تُصیبُوا قَوْماً بِجَهالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلى ما فَعَلْتُمْ نادِمینَ» تمام خبرگزاری‌های که ریزه خوار استکبار جهانی هستند و هدف اصلی‌شان تحریف، تغییر و انکار حقیقت و واقعیت است، مصداق فاسق در این آیه شریفه هستند که این روزها بیش از پیش به تحریف حقیقت و دروغ‌پراکنی و دامن زدن به شایعات برای به هم زدن آرامش و امنیت جامعه فعالیت دارند.

مردم فریب دسیسه‌های دشمنان را نخورند

میرزامحمدی با بیان اینکه مردم شریف و غیور و بصیر ایران اسلامی، فریب دسیسه‌های آنها را نخورند و از عملکرد عجولانه و احساسی که دور از عقل و منطق باشد خودداری کنند، گفت: در مورد واقعه اخیر که هنوز ابعاد آن نامشخص است، چگونه عده‌ای در لباس خواص و شهرت رسانه‌ای به راحتی وارد میدان تحلیل و تصمیم‌گیری شدند و متاسفانه رعایت انصاف و مردانگی را نکردند که نتیجه آن تحریک عواطف عمومی و اغفال عوام جامعه است.

حجاب، دستور قرآن و شریعت نبوی است

این سخنران مذهبی تصریح کرد: حجاب، دستور اکید قرآن کریم و شریعت نبوی است که هم ناظر بر کیفیت پوشش ظاهری بانوان است «یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ» و هم نسبت به مسأله عفت و رعایت موازین حیا در آیات به مردان و زنان تاکید می‌کند که از چارچوب عفت در نگاه نسبت به یکدیگر خارج نشوید. در سوره احزاب آیه ۳۶ می‌فرماید جایی که خدا و رسول حکمی را بیان کردند، هیچ مرد و زن مومنی حق مخالفت و تغییر امر خدا و رسول را ندارد. «وَمَا کَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلَا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْرًا أَنْ یَکُونَ لَهُمُ الْخِیَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ ۗ وَمَنْ یَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا مُبِینًا»

حجاب بهترین وسیله برای حفظ کرامت انسانی و شخصیت بانوان است

وی گفت: این واجب الهی علاوه بر آنکه بهترین وسیله برای حفظ کرامت انسانی و شخصیت بانوان است، به عنوان یک مسأله و هنجار اجتماعی برای سلامت و امنیت عمومی جامعه مطرح است که به این لحاظ هم قانون بر آن جعل می‌شود و هم تکلیف آور است. در تمام جوامع بشری با هر گرایش و بینشی که وجود دارد، حتی سکولار، در هنجارهای اجتماعی به لازم الاجرا بودن قوانین به جهت جلوگیری از هرج و مرج و حفظ امنیت و سلامت اخلاقی جامعه اتفاق نظر دارند.

میرزامحمدی با بیان اینکه یکی از صفات انبیا و اولیای الهی غیرت است که نشانه ایمان است و مورد مدح و تمجید پروردگار و اولیای الهی است، گفت: امام صادق (علیه‌السلام) در کافی شریف می‌فرمایند: «إنّ اللّه َ تبارکَ و تعالى غَیورٌ یُحِبُّ کُلَّ غَیورٍ» اقتضای غیرت دینی و حکم عقل سلیم و شرافت و مردانگی این است که در هر کجای عالم به مظلومی فارغ از هرگونه دین و عقیده ظلم شود، غصه خوردن و اقدام عملی به جهت رفع ظلم از او ضروری و از نشانه‌های انسانیت و مسلمانی است.« فَلَوْ أَنَّ امْرَأً مُسْلِماً مَاتَ مِنْ بَعْدِ هَذَا أَسَفاً مَا کَانَ بِهِ مَلُوماً بَلْ کَانَ بِهِ عِنْدِی جَدِیراً خطبه ۲۷ نهج‌البلاغه»

چرا ناموس‌پرستان برای شهید علی خلیلی ساکت بودند؟

این مناجاتخوان با بیان اینکه این امر مقدس هرگز به صورت گزینشی و استثنابردار برای عده‌ای نیست، افزود: حال سوال اینجاست، آنها که این روزها دم از غیرت و ناموس‌پرستی می‌زنند، در حوادث بدتر از این واقعه اخیر کجا بودند؟ چرا ساکت بودند؟ آنجا غیرتشان به جوش نیامد؟ آنجا احساس مسئولیت نکردند؟ حوادثی مانند شهادت شهید علی خلیلی که برای دفاع از دو خانم بی‌حجاب و جلوگیری از ربوده شدن آنها وارد درگیری شده و به شدت با ضربات چاقو مجروح پس از تحمل دوسال بستری شدن در بیمارستان به شهادت رسید.

وی ادامه داد: اگر نبود مجاهدت‌ها و جانفشانی‌های شهدای مدافع حرم و شهدای مظلوم مرزبان و نیروی انتظامی در سرما و گرما با امکانات محدود، امروز نوامیس شما حتی در خانه‌های خود امنیت نداشتند تا بویی از غیرت برای شما باقی بماند، چه رسد به اینکه امروز مشغول خوشگذرانی و سفرهای خارجی باشند. امروز شما غیرت دارید یا آنها؟ در این روزهایی که در کمال بی‌شرمی حجاب از سر زن مسلمان برداشتند، غیرت این‌ها کجا بود؟ چرا به جوش نیامد؟

جریان‌های محارب داخلی و خارجی در حال سوء استفاده از اغتشاشات هستند

میرزامحمدی گفت: کاملاً واضح است این‌ها به دنبال دلسوزی و دفاع از صیانت زن مسلمان نیستند، بلکه آن را بهانه‌ای برای ضربه زدن به پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار داده‌اند. در آینده نزدیک، حقیقت بر همه روشن خواهد شد که جریان‌های معاند و محاربه داخلی و خارجی، از این اغتشاش و ازدحام خیابانی سوءاستفاده‌ها کردند.

مسئولان نظام با هنجارشکنان و اغتشاشگران برخورد کنند

این کارشناس مذهبی افزود: جای بسی تأسف و تذکر است، افرادی که به برکت همین نظام مقدس و رسانه ملی به شهرتی مطلوب و جایگاه حقوقی موجه رسیدند، این روزها شخصیت حقیقی خود را در همراهی با استکبار جهانی دشمنان اسلام و ایران نشان دادند. جا دارد مردم به شخصیت حقیقی آنها پی ببرند و نه آن چهره بازیگر و شیادی که پشت آن مخفی شده‌اند. از مسئولین مربوطه انتظار می‌رود که در جذب و گزینش این افراد در رسانه ملی دقت بیشتری اعمال کنند. از سران محترم سه قوه و ارگان‌های ذیربط مطالبه جدی داریم که ضمن برخورد با هنجارشکنان و اغتشاشگران، با وضع قوانین لازم و نظارت بر حُسن اجرای آنها، راه را بر تکرار هرگونه هتک حرمتی ببندند.

وی در پایان با بیان اینکه کسانی که در خواب‌های پریشان و زمستانی خود به سر می‌برند و هنوز آرزوی فروپاشی این نظام را دارند، «قل موتوا بغیظکم» خاطرنشان کرد: این نظامی که برگرفته از مکتب عاشوراست و از قیام ۱۵ خرداد تا به امروز قریب ٣٠٠ هزار خون تقدیم بالندگی آن شده است، صاحب اصلی آن از ابتدای تاسیس، وجود مقدس و ملکوتی ولی الله اعظم است که له المفاتیح السماوات و الارض و در تمام فتنه‌های تاریخ ایران اسلامی از قبل از انقلاب تا به امروز، دست رحمت و ولایت مقتدرانه مهدوی همیشه و همه جا بر سر این نظام مقدس بوده و خواهد بود. چرا که به تعبیر زیبای حاج قاسم ما ملت امام حسینیم. آرزوی ضربه زدن به این شجره طیبه را به گور خواهی برد. یُرِیدُونَ أَنْ یُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَیَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ یُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین