عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۸۹۹
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۳
در حرم رضوی عنوان شد:
سخنران حرم مطهر رضوی گذشت، آگاه کردن مردم، از جاهل دوری کردن و از شر شیطان به خدا پناه بردن را رمز موفقیت در زندگی دانست.

عقیق:حجت‌الاسلام ناصر رفیعی در جمع عزاداران هیأت غریب مدینه در حرم مطهر رضوی به مضمون آیه ۱۹۹ و ۲۰۰ سوره اعراف اشاره کرد و گفت: خداوند در این دو آیه به پیغمبر اسلام (ص) چهار دستور داده است.

وی با بیان اینکه رسول اکرم (ص) مبعوث شد تا جامعه ضعیف را به جامعه اسلامی و دینی تبدیل کند گفت: در آیه ۱۹۹ سوره اعراف آمده است: طریقه عفو و بخشش پیش‌گیر و امت را به نیکوکاری امر کن و از مردم نادان روی بگردان. در واقع اولین توصیه خدا به پیامبر (ص) این است که اهل گذشت و بخشش باشید.

خطیب سخنران حرم مطهر رضوی تصریح کرد: توصیه دیگر این است که اگر کسی ناآگاه بود او را آگاه کنید زیرا بسیاری از خطاکاران آگاه نیستند. اما امر به معروف و نهی از منکر آدابی دارد، در ابتدا باید امر به معروف و بعد نهی از منکر صورت گیرد.

وی ادامه داد: سومین دستور خدا این بود که از انسان‌های جاهل دوری کنید، نشانه‌های انسان جاهل این است که اگر چیزی به او بدهی تشکر نمی‌کند و اگر از او چیزی بگیری منت می‌گذارد.

حجت‌الاسلام رفیعی تصریح داد: در آیه ۲۰۰ سوره اعراف نیز چهارمین توصیه این‌گونه آمده است : چنانچه بخواهد از طرف شیطان (انس و جن) در تو وسوسه و جنبشی پدید آید به خدا پناه بر که او به حقیقت شنوا و داناست.

پایان پیام/


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین