عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۸۸۲
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
حضور بی‌سابقه زائران در نجف به مناسبت ۲۸ صفر:
بیش از ۶ میلیون زائر ۲۸ صفر هم‌زمان با سالروز رحلت پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله به زیارت حرم امام علی علیه‌السلام در نجف اشرف مشرف شدند.

عقیق:مراسم سوگواری رحلت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و امام حسن مجتبی علیه‌السلام امسال همچون سال‌های گذشته در نجف اشرف برگزار شد و جمعی از زائران اربعین که مسیر نجف تا کربلا را پیاده طی کرده بودند، این بار از کربلا تا نجف حرکت کردند و هم‌زمان با ۲۸ صفر خود را به حرم امام علی علیه‌السلام رساندند.

تعداد زائران حرم علوی در سالروز رحلت پیامبر (ص) از مرز ۶ میلیون نفر گذشت

بر اساس اعلام متولیان حرم امیرالمؤمنین علیه السلام، هم‌زمان با سالروز شهادت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله ۶ میلیون و ۲۵۰ هزار زائر به حرم علوی مشرف شدند و خادمان این آستان به منظور پذیرایی از زائران اقدامات مختلفی را عملیاتی کردند؛ به طوری که بیش از ۶۰۰ نفر از کادر درمان عراق در نجف اشرف و اطراف حرم مستقر شدند و به زائران خدمات ارائه دادند.

طبخ و توزیع ۱۲۰ هزار پرس غذا هم‌زمان با ۲۸ صفر

همچنین موکب‌های پذیرایی در مسیر زائران برگزار شد و صحن حضرت زهرا سلام الله علیها در جوار حرم علوی میزبان زائران بود. به گفته یکی از مسؤولان عتبه علویه ۱۰۰ هزار مترمربع از این صحن در اختیار زائران قرار گرفت و بیش از ۱۲۰ هزار پرس غذا به همت آستان قدس علوی بین زائران توزیع شد.

به گزارش فارس، سال گذشته با توجه به نبود زائران ایرانی و توقف سفرهای زیارتی به عراق، تعداد زائران حرم علوی در ۲۸ صفر به حدود ۵ میلیون نفر رسید و سال قبل از آن نیز به دلیل شیوع کرونا این مراسم به صورت محدود برگزار شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین