عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۷۰۷
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸
صبح امروز:
پروازهای اربعین امروز به صورت رسمی از ترمنیال زیارتی سلام فرودگاه امام خمینی (ره) آغاز شد. قرار است در ایام اربعین ۱۰۰۰ پرواز به کشور عراق انجام شود.

عقیق: از صبح امروز پروازهای اربعین با قیمت مصوب 6 میلیون تومانی برای مبداء تهران و قیمت 7.6 میلیون تومانی برای مبداء چهار شهر، مشهد، زاهدان، کرمان و یزد به طور رسمی آغاز شد.

با توجه به اهمیت خدمات‌رسانی به زائران اربعین، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری امروز از ترمینال زیارتی سلام شهر فرودگاهی امام (ره)‌ بازدید کرد. محمد محمدی‌بخش در حاشیه این بازدید در گفت‌وگویی از سفر به کشور عراق برای مذاکره جهت افزایش پروازهای اربعین با توجه به تقاضای سفر زائران ایرانی خبر داد.

وی با بیان این‌که پیش‌بینی کرده‌ایم در بازه زمانی 15 تا 30 شهریور حدود 1000 پرواز اربعین به کشور عراق انجام شود،‌ گفت: امروز به ترمینال سلام آمده‌ایم چون اولین روز پروازهای اربعین است و از نزدیک وضعیت را بررسی کردیم. ورودی،‌ خروجی،‌ پارکینگ‌ها، جابجایی زائران، گذرنامه،‌گیت‌های بازرسی،‌گیت‌های کمک بازرسی،‌ چک مسافر و.. را مورد بررسی قرار دادیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه موضوعات اجرایی در فرودگاه امام قابل قبول است و مردم خدمات ارائه شده را مطلوب ارزیابی کردند و بازخوردهای خوبی دریافت کردیم.

رئیس سازمان هواپیمایی با اعلام اینکه اکثر پروازهای امروز به‌موقع انجام شد به جز پرواز یک شرکت هواپیمایی، افزود: هواپیمای این شرکت به دلیل نقص فنی تاخیر داشت و قرار شد که برای این پرواز هواپیمای جایگزین در نظر بگیرند که این کار در حال انجام است.

محمدی‌بخش بیان کرد: از مسافران این پرواز با وعده ناهار پذیرایی به عمل آمد، ضمن این‌که در هتل اسکان داده شدند.

وی با بیان این‌که مشکلات و نواقصی در پروازها وجود داشت که در این رابطه به مدیران ایستگاه‌ها و مدیران اجرایی تذکر لازم داده شد،‌اضافه کرد: طی بررسی صورت گرفته در حوزه گرانفروشی نیز بخش اعظمی از مردم با قیمت مصوب بلیت‌ پروازهای اربعین را خریداری کرده‌اند. تعدادی از زائران هم قبل از بازه زمانی اعلام شده بلیت خریده اند.

وی با اشاره به این‌که امروز همکاران ما در سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان بازرسی در ترمینال سلام حضور داشتند، اظهار کرد: گزارش‌هایی در رابطه با گرانفروشی دریافت و مقرر شد با ا ینها برخورد قانونی صورت بگیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از رایزنی با عراقی‌ها برای افزایش پروازهای اربعین خبر داد و گفت: فردا برای همین منظور عازم عراق هستیم، در فرودگاه نجف محدودیت‌های عملیاتی داریم و افزایش پروازها را بررسی خواهیم کرد.

محمدی‌بخش با بیان این‌که به لحاظ ناوگان هوایی محدودیتی برای افزایش پروازها نداریم،‌ افزود: محدودیت فرودگاه نجف را فردا چهارشنبه 16 شهریور تعیین تکلیف کرده و اطلاع‌رسانی لازم در رابطه با آنرا انجام خواهیم داد.

وی یادآور شد: 15 ایرلاین داخلی پروازهای اربعین را انجام می‌دهند.

آمادگی فرودگاه امام برای افزایش پروازهای اربعین

سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی نیز با اشاره به آغاز اعزام زائران اربعین به خبرنگار تسنیم گفت: این پروازها تا 30 شهریور 1401 ادامه دارد. امسال پروازهای زیارتی (حج، عتبات و...) به ترمینال شماره 2 (ترمینال سلام) منتقل شده است.

سعید چلندری افزود: از 12 شهریور تا امروز 110 پرواز اربعین انجام شده و حدود 15 هزار زائر به کشور عراق منتقل شده است. برای بازه 15 تا 30 شهریور به‌عنوان ایام تعریف شده پروازهای اربعین، حدود 1450 پرواز شامل 650 پرواز برنامه‌ای و 800 پرواز فوق‌العاده است.

وی تصریح کرد: از مجموع 1450 پرواز درخواست ایرلاین‌ها 1200 پرواز را پذیرفتیم. روازنه حداقل 20 پرواز و حداکثر 110 پرواز اربعین را در ترمینال سلام خواهیم داشت. پیش‌بینی کرده‌ایم روزانه 55 پرواز ورودی و 55 پرواز خروجی داشته باشیم که برابر ظرفیت تعریف شده ترمینال سلام است.

وی با بیان این‌که آمادگی داریم در صورت توافق سازمان هواپیمایی کشوری با عراقی‌ها تعداد پروازهای اربعین را افزایش دهیم،‌ یادآور شد: ترمینال سلام 54 هزار مترمربع است و با توجه به شرایط فرهنگی که شهرهای زیارتی دارند، تمام پروازهای زیارتی به عتبات، حج عمراه، حج تمتع  و دمشق از این ترمینال انجام شود.

سرپرست شهر فرودگاهی امام (ره) تاکید کرد: این کار برای تسهیل در خدمات‌رسانی مردم صورت گرفته است.

چلندری ادامه داد: با توجه به جلسات برگزار شده با حضور وزیر راه و شهرسازی،‌در چند جبهه خدمات‌رسانی انجام دادیم. به‌عنوان مثال امروز هواپیمای پهن پیکر یکی از ایرلاین‌ها دچار نقص فنی شد و بلافاصله پرواز را به دو هواپیمای کوچک‌تر تقسیم کردیم. یک بخشی از مسافران باقیمانده نیز در تفاهم با ایرلاین دیگری به عراق اعزام می‌شوند.

وی اضافه کرد: پذیرایی مسافران به دلیل تاخیر بلافاصله با غذای سرد و گرم انجام می‌شود. در صورت تاخیر بیشتر از 5 ساعت نیز مسافران در هتل اسکان داده می‌شوند. همکاران بنده تماما لباس خدمت زائر پوشیده‌اند، اینجا همه پرسنل و کارکنان خودشان را خادم زائر می‌بینند. ضمن این‌که 5 موکب بزرگ در قسمت‌های مختلف ترمینال سلام با غذا از زائران پذیرایی می‌کنند. حدود 10 موکب هم در ورودی ترمینال سلام داریم و امیدواریم بتوانیم خدمتگذاری خوبی به زائران اربعین حسینی داشته باشیم.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین