عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۶۰۲
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۹
«در آستان خورشید» یکی از برنامه‌های قدیمی تلویزیون در مناسبت‌های مذهبی، قرار است از فردا، مخاطبین را در جریانِ حال و هوایِ پیاده‌روی اربعین حسینی قرار دهد.

عقیق: برنامه "در آستان خورشید" قدیمی‌ترین برنامه مناسبتی مذهبی است که هنوز در حال پخش است. تقریباً می‌‌توان گفت "در آستان خورشید" از اواخر دهه 1380 تا به امروز که ویژه برنامه دهه محرم را روی آنتن دارد قریب به تمام مناسبت‌های دینی برنامه داشته است؛ معمولاً این برنامه از ابتدای ماه محرم تا پایان دهه اول، هر شب حدود 60 دقیقه از شبکه سه سیما پخش می‌شود. در اربعین حسینی هم تدارکِ‌ویژه‌ای داشته که قرار است از فردا هم این اتفاق بیفتد. 

مهدی زمانی تهیه‌کننده این برنامه تلویزیونی گفت: ان‌شاءالله از فردا صبح از بصره کار را آغاز خواهیم کرد. همچون سال‌های گذشته به پوشش پیاده‌روی اربعین حسینی می‌پردازیم؛ از جنوبی‌ترین نقطه عراق تا کربلا. این برنامه قرار است تا پایان اربعین منزل به منزل پیش برود. یعنی در واقع از بصره به استان ناصریه، سپس به استان سماوه و استان دیوانیه و در روزهای منتهی به اربعین هم به استان نجف و کربلا خواهیم رسید. 

به تعبیرِ این تهیه‌کننده، «در آستان خورشید» 20 روز به این پوشش خواهد پرداخت و هر روز در ساعت‌های مختلف که پخش بتواند این فضا را برای برنامه ایجاد کند، آنتن خواهند داشت. 

این برنامه را مدتی است میثم آقابیگی اجرا می‌کند و فردا همزمان با آغاز ماه صفر، «در آستان خورشید» دوباره به حالت زنده خود برمی‌گردد؛ چرا که در ایام محرم شب‌ها روی آنتن می‌رفت. 

مجری قدیمی «در آستان خورشید»، کاظم احمدزاده بود که مدت‌ها او را با این برنامه و کوله‌پشتی معروفش در میانِ راهپیمایان حسینی دیده می‌شد. 

اما مجری که در چند سال اخیر او را بیشتر جلویِ دوربینِ «در آستان خورشید» دیده‌ایم، میثم آقابیگی است. مجری که همچون برادرش مهدی آقابیگی با برنامه‌های مذهبی و معارفی شناخته می‌شود. او اعتقاد دارد که برنامه‌های معارفی در صورت برخورداری از ایده‌های خوب و پرداخت مناسب می‌توانند جریان‌ساز و تأثیرگذار باشند. 

«در آستان خورشید» به تعبیر تهیه‌کننده‌اش جزو برنامه‌هایی است که برای نخستین بار و به صورت گسترده در اواخر دهه 1380، پوشش رسانه‌ای را برای پیاده‌روی اربعین حسینی آغاز کرد. او همچنین به خبرنگار تسنیم می‌گوید: ما برنامه‌سازی در این حوزه را صرفاً یک کار رسانه‌ای نمی‌دانیم. در واقع ما این کار را نوکری آستان خورشید اهل‌بیت علیهم‌السلام می‌دانیم. پس به لطف خدا تلاش داریم در این خدمتگزاری در پیشگاه حضرات معصومین، همه توان خود را خرج کرده و کم‌فروشی نکنیم. و بسیار بسیار امید داریم که این ذوات قدسی نورانی ما را در این جهاد تبیین یاری‌گر و هدایت‌گر باشند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین