عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۵۸
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۶
آستان مقدس حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) در عزای ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت ویژه‌برنامه‌های متعددی را برگزار می‌کند.

عقیق:آستان مقدس علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) در سوگ امام جعفر صادق(ع) مراسم عزاداری و سوگواری برگزار می‌کند. حجج اسلام والمسلمین محمود واعظ شهیدی و سیدقاسم شجاعی با موضوع سیره وزندگانی امام صادق(ع) و نقش امامت امام صادق(ع) در تکمیل مکتب علمی اسلام، دهم و یازدهم شهریور ماه بعد از نماز مغرب و عشاء از ساعت 20 تا 22 در صحن جامع رضوی سخنرانی می‌کنند.

شب شهادت مراسمی برای عزاداری برگزار می‌شود که حضرت آیت‌الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید در صحن جمهوری سخنرانی می‌کند. در این مراسم که قبل از نماز ظهر و عصر در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد سخنرانی خواهند کرد. روز شهادت نیز برنامه دیگری با قرائت زیارت ائمه بقیع(ع) توسط محمد عطاپور مداح و ذاکر اهل‌بیت(ع) برگزار می‌شود.

برای زائران عرب و اردو زبانی که از کشورهای مختلف به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند نیز در رواق‌های غدیر، دارالرحمه و سردرب شرقی صحن جامع رضوی ویژه‌برنامه‌های عزاداری در نظر گرفته شده است.

همچنین در حسینیه و کتابخانه‌ی امام رضا(ع) مراسمی با حضور آیت الله واعظ طبسی، نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی برپا می‌شود. در  این مراسم حجت الاسلام ‌والمسلمین حسینی بوشهری از اعضای‌ جامعه‌ مدرسین‌ و مدیر‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ در این مراسم با موضوع ‌«ابعاد مختلف سیره امام صادق(ع)» سخنرانی می‌کند و سید جعفر ماهرخسار مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مرثیه سرایی و عزاداری می‌پردازد.


منبع:تسنیم

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین