عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۰۴۵
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۱
در آستانه ایام عزای سید و سالار شهیدان، پس از اولویت‌سنجی محورهای‌‌ محتوایی و هم‌اندیشی جامعه ‌فعالان ‌هیئت، شعار مشترک جامعه محبان‌ اهل‌بیت(ع) و هیئت‌ها در ایام محرم ۱۴۰۱ انتخاب شد.

عقیق: در آستانه ایام عزای سید و سالار شهیدان، پس از اولویت‌سنجی محورهای‌‌ محتوایی و هم‌اندیشی جامعه ‌فعالان ‌هیأت، شعار «نجات اهل عالم با حسین(ع) است» به‌عنوان شعار مشترک جامعه محبان‌ اهل‌بیت(ع) و هیأت‌ها در ایام محرم ۱۴۰۱ انتخاب شد.

نهادها و جامعه هیأتی‌ کشور از تمام هیأت‌ها و مجموعه‌ها، خواسته‌اند تا ضمن حفظ شعار و نشان و استقلال‌ خود، با نمایش جلوه‌ای از وحدت و همدلی جامعه هیأت‌های حسینی، در این حرکت جمعی هم مشارکت کنند و این شعار را در حاشیه تولیدات، تبلیغات و فضاسازی هیأت درج کرده و در محتوای هیأت مدنظر قرار دهند.

هرساله در ایام منتهی به محرم، «فراخوان پیشنهاد شعارمحوری محرم» برگزار می‌شود تا با مشارکت ‌و هم‌اندیشی جامعه ‌بزرگ ‌فعالان ‌هیأت و نخبگان فرهنگی، عبارتی از کلمات اهل‌بیت(ع) یا تک‌مصراعی که اشاره به سیره زندگانی ایشان دارد، به‌عنوان شعار مشترک محرم ۱۴۰۱ انتخاب شود.

هیأت، محل فریاد دردهای انسان است، دردهای انسانیت و شعارهای هیأت، عصاره و چکیده همه این دردها و دغدغه‌ها و مسأله‌هاست. هیأت‌ها در فرصت مناسبت‌ها، این دردها و مسأله‌ها را در قالب شعار هیأت، فریاد می‌کنند. هر هیأت، موضوع محوری، مسأله و شعار مختص به خود را دارد و در مناسبت‌ها بر دست گرفته و فریاد می‌کند. در کنار این امر اما لازم است که وحدت و هم‌دلی جامعه بزرگ هیأتی، به نحوی به نمایش درآید. شعار مشترک، رمزینه وحدت و هم‌دلی و نشانی از عهد جمعی هیأت‌ها است.

در سال ۱۴۰۰ «زیر عَلَمت امن‌ترین جای جهان است»، در سال ۹۹ «باید تمام زندگی‌ام مثل او شود» به عنوان شعار مشترک هیأت‌ها انتخاب شده بود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین