عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۲۹۳۴
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
یکی از نزدیکان استاد فاطمی‌نیا گفت: این استاد اخلاق با جناب حجت‌الاسلام پناهیان ملاقات‌های صمیمی داشتند و اینکه زاویه‌ای میان این دو بزرگوار وجود داشته اصلاً صحیح نیست!

عقیق: اخیراً یکی از رسانه‌های کشور در مطلبی به نقل از یک مخاطب خود نوشته است: 

«مرحوم آیت الله فاطمی نیا بسیار به مسائل اخلاقی اهمیت می‌دادند و سعی می‌کردند که حتی در محل منبر رفتن هم ملاحظات اخلاقی را رعایت کنند. ایشان در سال‌های دهه ۸۰ منبرهای متعددی در مسجد دانشگاه امام صادق (ع) داشتند لکن در اوایل دهه ۹۰ و پس از قدرت گرفتن علیرضا پناهیان و نزدیکانش در دانشگاه امام صادق (ع) و هیأت میثاق با شهدا، علی‌رغم دعوت چندین باره‌ مسئولین هیأت میثاق از ایشان، از حضور در مراسم این هیأت و مسجد دانشگاه خودداری می‌کردند که علت اصلی آن زاویه‌ آن مرحوم با علیرضا پناهیان و مشی و مرام او بود».

حبیب اعلم‌ ملکی از نزدیکان آیت‌الله سیدعبدالله فاطمی‌نیا علیه‌الرحمه که بیش از ۲۰ سال با این عالم ربانی ارتباط نزدیک داشت، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس در این خصوص اظهار داشت: این مطلب از اساس دچار اشکال است زیرا در همان مدت که مطرح شده یعنی دهه ۹۰، بارها استاد فاطمی‌نیا در مجالس مختلف دانشگاه امام صادق علیه‌السلام حضور یافته و سخنرانی داشتند؛ خوب است که به چند مورد از آن برنامه‌ها و مجالس اشاره کنم. مراسم سالروز میلاد حضرت رسول الله و  امام صادق صلوات الله علیهما، کنگره امام حسن عسکری علیه‌السلام، رونمایی از ویراست جدید نهج‌البلاغه علامه جعفری که در دوره بیماری‌شان بود و همینطور در سالگرد درگذشت آیت‌الله مهدوی کنی و حتی چند ماه قبل از رحلت هم  پیامی برای اجتماع مبلغین بزرگوار دانشگاه داشتند! که تماما فیلم بیانات استاد در آرشیو دانشگاه امام صادق علیه‌السلام موجود است.

وی افزود: بنابراین این چه حرف و بیان نادرستی است که طرح شده است! اتفاقاً حضور و افاضه آیت الله فاطمی‌نیا (ره) در دانشگاه امام صادق علیه‌السلام در دهه ۹۰ بیشتر از دهه ۸۰ بوده است. 

اعلم ملکی با اشاره به اینکه استاد فاطمی‌نیا در خصوص و در برابر اصرار دعوت به هیأت دانشگاه برای مناسبت مشخصی گفته بودند که این مجالس گویندگان خاص خود را دارد و مسلماً احتراماً هم بوده و نه دیگر تصریح کرد: بواقع دلیل اصلی اینکه استاد فقیدمان دعوت این هیأت وزین و خیلی از هیأت‌ها و جلسات را نمی‌پذیرفت اول اینکه خیلی  اقتضای حالشان و بیماری‌شان بود و دیگر ایشان در دهه ۹۰ بیشتر تمرکز و تنظیم برنامه‌هایشان برای ارائه مباحث جلسه صحیفه سجادیه در مسجد جامع ازگل بود. جالب است که در همان پایگاه تبلیغی استاد (مسجد ازگل ) حجت‌الاسلام پناهیان هم به مناسبت‌هایی دعوت می‌شدند و سخنرانی می‌کردند.

وی افزود: ضمناً آیت فاطمی‌نیا کرسی تدریس، منبر و تریبون در اختیار داشتند و اگر نقد و نکته‌ای درخصوص موضوعی داشت، حتماً امکان طرح آن را داشتند. چنانچه که در مواردی هم بود که تشخیص داده و اظهار می‌فرمودند.

ایشان استاد اخلاق بودند و شایسته است که مطالب و نقل و قول‌هایی که درباره استاد متخلق‌مان، فرقی هم نمی‌کند نسبت به سایر اشخاص طرح می‌شود هم اخلاق‌مدارانه باشد و هم بواقع از انصاف و ارزش برخوردار باشد.

اعلم ملکی تصریح کرد: استاد فاطمی‌نیا با جناب حجت‌الاسلام پناهیان ملاقات‌های صمیمی داشتند و اینکه زاویه‌ای میان این دو بزرگوار وجود داشته اصلاً صحیح نیست! و واقعاً متوجه نمی‌شوم چرا چنین مطالب و تعبیری مطرح می‌شود و حتی اظهارکننده‌اش هم معرفی نشده است!

وی ادامه داد: بطور محترمانه‌اش اینکه احتمالاً برداشت شخصی بوده و البته صحیح نبوده  است که آن در رسانه هم منتشر شود! نشر اینگونه موارد می‌تواند به جایگاه و‌ حریم  محترمین خسارات وارد کند! و جز ضرر و تصدیع اذهان و اوقات هیچ فایده‌ای ندارد! 

اعلم ملکی گفت: براستی مقارن با چهلمین روز وفات این بزرگ مرد آسمانی، مطلب و خبری در ارتباط با آقای فاطمی‌نیا  بهتر از این نبود؟! 

وی در پایان خاطرنشان کرد: یادآوری می‌کنم که مراسم با شکوه و معنوی وداع با پیکر این استاد اخلاق، بنا به درخواست خانواده استاد فاطمی نیا رضوان الله علیه، در دانشگاه امام صادق علیه‌السلام برگزار شد و این تصمیم هم  مشخص می‌کند اصلاً چنین موضوعاتی مطرح نبوده‌است.

آیت‌الله سید عبدالله فاطمی‌نیا بامداد ٢۶ اردیبهشت‌ماه دارفانی را وداع گفت. شادی روحش فاتحه‌ای بخوانید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین