عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۲۵۷۵
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵
در بیست و ششمین همایش مدیران هیئت‌های مذهبی مطرح شد؛
بیست و ششمین همایش سراسری مدیران هیئت‌های رزمندگان اسلام، با حضور بیش از ۱۰۰۰ مدیر هیئت از سراسر کشور به مدت ۳ روز در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیمای مشهد مقدس برگزار شد.

عقیق: بیست و ششمین همایش سراسری مدیران هیئت‌های رزمندگان اسلام، با حضور بیش از ۱۰۰۰ مدیر هیأت از سراسر کشور به مدت ۳ روز در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیمای مشهد مقدس برگزار شد.

علی‌اکبر مداحی مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام در ابتدای این مراسم به بیان اهداف همایش و نکاتی در رابطه با هیأت رزمندگان اسلام پرداخت.

هیأت نباید صرفاً برگزارکننده مراسم باشد

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان سخنران مذهبی در این مراسم با بیان اینکه هیأت نباید فقط برگزارکننده مراسم باشد خاطرنشان کرد: مهمترین وظیفه هیأت، آن پیوندی است که بین افراد ایجاد می‌کند و هیأت‌ها باید به سمت برخورداری از تشکیلات بروند. هیأت و محبت اهل‌بیت علیهم السلام باید محبت ما را به همدیگر زیاد کند و نیز می‌بایست مواسات مالی نسبت به یکدیگر را در بین ما بیش از پیش بوجود آورد.

هیأت نباید صرفاً برگزارکننده مراسم باشد

وی با اشاره به حیات تشکیلاتی هیأت گفت: زندگی تشکیلاتی ۲ خصوصیت دارد اول وقت گذاری و دوم تحمل یکدیگر. هیأت‌ها باید دارای عضو، تشکیلات و شبکه اجتماعی قوی باشند.

حسین نجات رئیس هیأت امنا و ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام در این همایش ضمن مروری بر وضعیت دشمنان و وضعیت کشور به تبیین اقدامات دشمنان در پی اصلاحات اقتصادی دولت پرداخت و در ادامه ضمن بیان اهداف و سیاست‌های هیأت رزمندگان اسلام در سال ۱۴۰۱ خاطرنشان کرد: انقلاب هیچگاه از آرمان‌ها و اهداف خودش جدا نشده است. باید بدانیم هرچه ما مؤثرتر باشیم، تهدیدات دشمن بیشتر است.

هیأت رزمندگان مانع شود تا مراسم مذهبی به دست جریان‌های غیرانقلابی بیفتد

آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس نیز در این مراسم ضمن تاکید بر لزوم رعایت تقوا در همه امور به نقش و جایگاه ولایت اهل‌بیت علیهم‌السلام در وصول به قرب الی‌الله پرداخت و ضمن اشاره به این که یکی از وظایف هیأت رزمندگان اسلام مقابله با تحجر و متحجرین است افزود: تولیت مراسم‌های مذهبی را هیأت‌های رزمندگان اسلام دست بگیرند تا به دست جریان‌های غیرانقلابی و متحجر قرار نگیرد.‌

هیأت نباید صرفاً برگزارکننده مراسم باشد

حجت الاسلام نظافت نهج البلاغه پژوه و مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی (عج) در دومین روز این مراسم به سخنرانی در خصوص جهاد تبیین پرداخت و ضمن اشاره به اینکه تبیین کار انبیا خداوند و اولیا خداست خاطرنشان کرد: باید جهاد تبیین صورت بگیرد چون انسان محترم است و باید انتخاب کند.

وی در ادامه افزود: در حوزه جهاد تبیین با چند دسته مواجه هستیم: اول یک دسته معاندان لجباز که نباید برای آنها وقت گذاشت. دوم یک دسته معاند نیستند ولی امور برای آنها روشن نشده و امر برایشان مشتبه شده است. مخاطب اصلی جهاد تبیین این دسته هستند. سوم یک دسته از دوستان و دلسوزان و دغدغه‌مندان که کار جهاد تبیین برعهده ایشان است. کسانی که هیأت می آیند باید سرباز جهاد تبیین باشند و همچنین این جهاد الزامات اخلاقی نیز دارد.

نظافت در رابطه با الزامات اخلاقی جهاد تبیین گفت: اگر می‌خواهید به کسی توضیح بدهید، شرایط شنیدن را ایجاد کنید. باید نفرت زدایی انجام شود و عینک بدبینی را کنار بزنیم. توجه به احترام متقابل، عصبانی مزاج نبودن تبیین‌گر، برخورداری از سعه صدر، دفع بدی با خوبی و … از دیگر الزامات اخلاقی جهاد تبیین است.

وی در ادامه افزود: در جهاد تبیین باید در مرحله اول، حفظ و تقویت نیروهای خودی انجام پذیرد و پس از آن جذب و تبلیغ اولویت دارد.

حجت الاسلام نظافت در پایان به مدیران هیأت پیشنهاد کرد تا کتاب خاطرات سفیر را تهیه و مطالعه کنند.

امیرحسین بانکی پور محقق و استاد دانشگاه و نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم ضمن اشاره به سیاست اجرایی محدود کردن فرزندآوری توسط برخی مسئولین و با توجه به مصالح عمومی کشور در ادوار گذشته یادآور شد: در این تردیدی نیست که مصالح مقطعی، باید سیاست مقطعی داشته باشد ولی ما برای یک مصلحت مقطعی، سیاستی بدون حد و مرز را اجرا کردیم که بدون تردید، اشتباه بزرگی بود.

وی در ادامه افزود: کاهش نرخ باروری در ایران طی سی سال گذاشته، حیرت انگیز و معادل هفتاد درصد بوده است. وقتی واقعیت‌ها نشان می‌دهد که ما در آینده‌ای نه چندان دور دچار پیری جمعیت می‌شویم و دنیایی از مشکلات به سویمان خواهد آمد، دیگر نباید اشتباه گذشته را ادامه داد و از گذشته می‌بایست عبرت گرفت اما نباید در آن متوقف شویم.

هیأت نباید صرفاً برگزارکننده مراسم باشد

وی خاطرنشان کرد: در ۸ سالی که دوران طلایی جبران جمعیت بود علیرغم اینکه مقام معظم رهبری بیش از ۴۰ مرتبه تاکید بر تکثیر جمعیت تاکید کردند، ولی دولت وقت همکاری نکرد و ۴۰ درصد ازدواج کاهش یافت و ۳۰ درصد نرخ زاد و ولد پایین آمد.

بانکی پور با این اینکه در حال حاضر، اصلی‌ترین مسأله در عرصه جمعیت، بحران امنیتی است، ضمن اشاره به جریان‌های در مقابل قانون جمعیت گفت: سه جریان در مقابل این قانون وجود دارد، اول دشمنان اصلی نظام، دوم ذینفعان اقتصادی، سوم جاهلان قانون جمعیت. در حال حاضر تکلیف همه تبیین مسأله جمعیت است اما مهمتر از تبیین، فرهنگ‌سازی است که آن هم فرهنگ‌سازی درست و قابل توجه مدنظر است.

در ادامه این بخش نیز حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ضمن بیان نکاتی در رابطه با هیأت‌های پویا و وظایف آنان در حوزه جهاد تبیین پاسخگوی سوالات مدیران هیأت بودند.

برگزاری کارگروه‌های جمعیت، جهاد تبیین، اربعین، هیأت جامع در روز نخست، برگزاری میزگرد تخصصی و پاسخگویی به سوالات مدیران با موضوع سیاست‌های هیأت، جوانان عاشورایی، اربعین، آموزش و قرارگاه جمعیت و هیأت‌های پیروان عترت در روز دوم، ارائه نقطه نظرات مدیران هیأت در خصوص فرزند آوری و جمعیت، جهاد تبیین، هیأت جامع و تحول دانش بنیان و همچنین تبیین نقش هیأت‌ها در تولید محتوای قابل بازتاب در رسانه ملی از دیگر برنامه‌های این همایش سه روزه بود.

در بخش پایانی این همایش از مدیران نمونه هیأت‌های رزمندگان اسلام، جوانان عاشورایی و مدیران هیأت‌های پیروان عترت تقدیر به عمل آمد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین