عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۲۵۰۵
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
در پیامی:
رئیس‌جمهور در پیامی رحلت عالم وارسته، استاد سیدعبدالله فاطمی‌‏نیا را به حوزه‏‌های علمیه، علمای اعلام، علاقه‌مندان و به‌‏ویژه بیت شریف آن مرحوم تسلیت گفت.

عقیق:آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در پیام تسلیت خود به‌مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمی‌نیا آورده است: این استاد برجسته اخلاق با کلام و بیان نافذ و سخنان تأثیرگذار، زندگی پرخیروبرکت خود را با اخلاص وقف ترویج و تبلیغ مبانی دینی و اعتقادی در سطوح مختلف کرد و با تألیف آثار ارزشمند کارنامه درخشانی از خود بر جا گذاشت که همچون چراغی فروزان، الهام‏‌بخش باقی خواهد ماند.

متن پیام رئیس‌جمهور به‌شرح زیر است؛

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم

انّا للّه و انّا الیه راجعون

إذا ماتَ المؤمن الفقیه ثلُمَ فی الإسلام ثُلمة لایَسُدّها شَیء

رحلت عالم وارسته و خطیب توانا حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین آقای سیدعبدالله فاطمی‏‌نیا، موجب تأثر گردید.

این استاد برجسته اخلاق با کلام و بیان نافذ و سخنان تأثیرگذار زندگی پرخیروبرکت خود را با اخلاص وقف ترویج و تبلیغ مبانی دینی و اعتقادی در سطوح مختلف کرد و با تألیف آثار ارزشمند کارنامه درخشانی از خود بر جا گذاشت که همچون چراغی فروزان، الهام‏‌بخش باقی خواهد ماند.

اینجانب این ضایعه را به حوزه‏‌های علمیه، علمای اعلام، علاقه‌مندان و به‏‌ویژه بیت شریف آن مرحوم تسلیت می‏‌گویم و از درگاه خداوند سبحان برای ایشان رحمت واسعه و همجواری با اجداد طاهرینش و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی
رئیس‌جمهوری اسلامی ایران

*رئیس مجلس هم در پیامی جداگانه رحلت حضرت آیت‌الله فاطمی نیا را تسلیت گفت.

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی رحلت عالم ربانی و معلم اخلاق، حضرت آیت‌الله فاطمی نیا را تسلیت گفت

در پی ارتحال حضرت آیت الله فاطمی نیا، علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، پیام تسلیتی صادر کرد. در بخشی از متن این پیام آمده است: این استاد گرانقدر اخلاق و یار امام و رهبری که همواره مدافع ارزش‌ها و اهداف اسلام، نظام و انقلاب بودند، عمر شریف و پربرکت خویش را در راه اعتلای نام بلند اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام)، تبیین ارزش‌ها و آموزه‌های دینی و اسلامی مصروف کردند و همواره چراغ راه روشن این مسیر بودند و هستند.

جامعه روحانیت مبارز نیز در پیامی بمناسبت درگذشت مرحوم فاطمی‌نیا، نوشت: آن مرحوم ، عمری در ترویج معارف اهل بیت (ع)  و ارشاد مؤمنین سپری کرد و با اطلاعات وسیع تاریخی ، حدیثی ، کلامی و عرفانی خدمات وسیعی به فرهنگ و معرفت دینی داشت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین