عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۲۴۴۸
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد:
سخنران معارفی حرم بانوی کرامت با بیان اینکه بندگی به معنی تسلیم برابر رضای الهی است، گفت: در روایت داریم که در سختی‌ها جز پیش خدا دست نیاز پیش کسی دراز نکنیم اما حضرت ابراهیم(ع) از خدا هم کمکی درخواست نکردند و فرمودند علم خداوند به من کفایت می کند از اینکه من را از بلا نجات دهد.

عقیق: حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد در سخنرانی یکشنبه شب حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به آیه ۷ سوره مبارکه حجرات، اظهار کرد: خداوند ایمان را محبوب دلها قرار داده و آن را در قلوب مردم زینت بخشیده و کفر و فساد را منفور قرار داده است تا انسان رشد کند.

وی با بیان اینکه همه ما دوست داریم که دوست خدا باشیم و خدا ما را دوست داشته باشد، افزود: امام سجاد علیه السلام در دعایی فرمودند خدایا راه آسانی را برای محبتت در دلهای ما قرار ده تا خیر دنیا و آخرت را برای ما کامل کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت ابراهیم (ع) خلیل و دوست خدا بودند گفت: در روایت داریم که یکی از دلایلی که حضرت ابراهیم (ع) دوست خدا شدند این بود که از هیچ احدی چیزی طلب نمی کردند و با تمام وجود راضی به رضای الهی بودند.

وی با اشاره به امتحان های سختی که از حضرت ابراهیم گرفته شد و ایشان حتی حاضر شدند فرزند خود را به دست خودشان به خاطر دستور خدا قربانی کنند، گفت: حضرت ابراهیم(ع) ایمان فوق العاده قوی داشتند و عاشق دلباخته خدا بودند و این که دوست خدا شدند به خاطر این بود که حاضر بودند همه هستی خود را در راه خدا فدا کنند.

فرحزاد با بیان اینکه در اوج بلا با وجود اینکه فرشته باد، فرشته باران و حتی جبرئیل، میکائیل و دیگر فرشتگان به کمک حضرت ابراهیم(ع) آمدند ولی نه تنها از آنها بلکه از خدا هم کمک طلب نکردند، گفت: در روایت داریم که در سختی ها جز پیش خدا دست نیاز پیش کسی دراز نکنیم ولی حضرت ابراهیم(ع) از خدا هم کمکی درخواست نکردند و فرمودند علم خداوند به من کفایت می کند از اینکه من را از بلا نجات دهد.

وی با بیان اینکه بندگی یعنی تسلیم در برابر رضای الهی گفت: دعا در هنگام آسایش و بلا خوب است و سفارش شده ولی دعا باید همراه با تسلیم در برابر خواست خدا باشد ولی ما حتی با خدا هم طلبکارانه حرف می زنیم و و وقتی اراده مابا اراده خدا متفاوت می شود با خدا هم قهر می کنیم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ما حکمت و مصلحت خود را نمی دانیم گفت: ممکن است مصلحت فردی در فقر باشد و اگر غنی شود به ضرر او باشد و ممکن است مصلحت یک فرد در مریضی باشد و اگر سالم باشد از خدا رویگردان شود و ضرر بزرگتری متوجه او شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین