عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۲۲۹۵
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
حجت‌الاسلام رفیعی:
سخنران حرم بانوی کرامت با بیان اینکه دانشجویان در مهاجرت‌های علمی باید مراقب اعتقادات و باورهای خود باشند، افزود: متاسفانه عربستان و وهابیت با تاسیس دانشگاه از تمام دنیا دانشجو جذب می کنند و به اسم علم‌آموزی، افکار تکفیری خود را گسترش می دهند.

عقیق: حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی در ادامه سلسله مباحث تفسیر سوره عنکبوت همزمان با شانزدهمین روز ماه مبارک رمضان در شبستان امام خمینی (ره) اظهار کرد: در آیه ۵۶ سوره عنکبوت خداوند می فرماید ای بندگانی که ایمان آورده اید، زمین خداوند بزرگ است و لازم است اگر ایمان‌تان در خطر است هجرت نمایید.

وی افزود: چندین آیه در قرآن در خصوص هجرت وجود دارد و جایی که دین و ایمان انسان در خطر است وظیفه انسان این است که هجرت نماید به گونه ای که مسلمانان نیز در صدر اسلام از مکه به مدنیه و به حبشه هجرت نمودند تا از دست مشرکان و کافران خلاص شوند.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: اگر انسانی در مسیر هجرت مقدس که به خاطر خداوند و دین است از دنیا برود طبق آیات قرآن کریم، ثواب و اجر شهید را دارد.

سخنران حرم بانوی کرامت تاکید کرد: اگر انسان در جایی باشد که دچار شکنجه و سختی است و ایمانش در خطر است وظیفه دارد هجرت نماید و برای زندگی ملاک اصلی در یک شهر حفظ احترامات و حفظ دین است.

وی اظهار داشت: هجرت اگر چه ممکن است سختی هایی را داشته باشد اما ارزش‌های بسیاری در هجرت مقدس وجود دارد و همواره هجرت بر جهاد مقدم است به همین خاطر نباید به خاطر سختی های هجرت از این مسئله غافل شد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی یادآور شد: عده ای برای فرار از دین و برای بی حجاب شدن و بازی کردن در فیلم های مبتذل مهاجرت می کنند و به کشورهای دیگر برای شرب خمر و…می روند که در حقیقت این سقوط است نه هجرت.

وی افزود: در فضای مجازی هزاران برنامه وجود دارد که در این برنامه ها علیه دین و اسلام تبلیغات فراوانی انجام می شود به همین علت باید مراقب فعالیت جوانان خود در فضای مجازی باشیم.

رفیعی در ادامه گفت: تبلیغات ضد دینی توسط دشمن گسترده است و دشمن با ایجاد تردید در اعتقاد به خدا و قرآن و ائمه معصومین و ارزش‌های دینی به دنبال تضعیف جامعه اسلامی است و در این مسیر لشگریان دشمن با تمام توان در حال تبلیغ هستند.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: خیلی سخت و خطرناک است که اولاد انسان به بی دینی دچار شود چرا که بی دینی اولاد بسیار سخت تر از داغ اولاد است.

وی افزود: هجرت انواع و اقسامی دارد که هجرت مکانی اولین نوع هجرت است که اصل هجرت هم همین است که انسان دین و جسمش در خطر است و نقل مکان می کند و به دیار دیگری می رود.

رفیعی یادآور شد: دومین هجرت، هجرت عقیدتی است برای افرادی که از عقیده باطل خود به عقاید صحیح رجوع می‌کنند و عقیده درست و حق را انتخاب می کنند.

وی افزود: هجرت اخلاقی سومین نوع هجرت است که خیلی مهم است و کسانی که اهل غیبت و دروغگویی و ربا خواری هستند در این هجرت، دست از این اقدامات و معاصی می‌کشند و درست‌کار می‌شوند؛ سخت ترین نوع هجرت و هجرت حقیقی هجرت از معاصی است که بسیار ارزشمند است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: چهارمین نوع هجرت، هجرت علمی است که عده ای به عنوان دانشجو به کشورها و شهرهای دیگر مهاجرت علمی می کنند که دارای ارزش است و اهمیت و اجر دارد چرا که علوم را در خدمت دین و انسان های دیگر قرار می دهند.

وی با بیان اینکه دانشجویان در مهاجرت‌های علمی باید مراقب اعتقادات و باورهای خود باشند، افزود: متاسفانه عربستان و وهابیت با تاسیس دانشگاه از تمام دنیا دانشجو جذب می کنند و به اسم علم‌آموزی، افکار تکفیری خود را گسترش می دهند.

رفیعی در پایان گفت: هجرت از شهوت پنجمین نوع هجرت است که مربوط به تمایلات نفسانی است و انسان باید به جایی برسد که چشمان خود را بر روی شهوات ببندد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین