عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۹۳
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
منابع خبری دانمارك از ساخت و راه‌اندازی مسجدی در آينده نزديك در شهر «كپنهاگ»، پايتخت دانمارك، خبر دادند.

 عقیق:شورای شهر كپنهاگ، پايتخت دانمارك، در نهايت پس از بيست سال، با درخواست مسلمانان برای ساخت و راه‌اندازی مسجدی در اين شهر موافقت كرد.

اين مسجد كه هم‌اكنون در منطقه شمال غربی كپنهاگ در حال احداث است، دارای مناره‌ای به طول 22 متر است و 20 ميليون يورو برای ساخت آن در نظر گرفته شده است.

رئيس شورای شهر سابق كپنهاگ ضمن حمايت از طرح ساخت مركز عبادی ويژه مسلمانان در دانمارك اعلام كرد: اين مسجد نشانه به رسميت شناخته‌شدن مردم مسلمان دانمارك در اين كشور است.

در همين حال تعدادی از احزاب و شخصيت‌های سياسی دانمارك با احداث مسجد در كپنهاگ مخالفت كردند.

نماينده حزب راست افراطی دانمارك از طرح راه‌اندازی مسجد در كپنهاگ به شدت انتقاد و طی اظهارات تندی مسجد را نماد دين و آيينی معرفی كرد كه «مخالف دموكراسی» و «پايمال كننده حقوق زنان در جامعه» است!

راه‌اندازی مسجد بزرگ كپنهاگ مسلمانان را از انتظار بيست ساله خود به در خواهد آورد و به آنان اين امكان را خواهد داد تا به جای نمازخانه‌هايی نامناسب و پراكنده در گوشه و كنار شهر اعمال عبادی خود را در اين مكان عبادی به جا آورند.

با اين وجود طبق قوانين دولتی دانمارك پخش نوای ملكوتی اذان از مناره‌های مساجد در اين كشور ممنوع است.

گفتنی است، منابع رسمی از افزايش دو برابری تعداد مسلمانان طی بيست سال گذشته در دانمارك خبر می‌دهند؛ حقيقتی كه خود باعث نگرانی هرچه بيش‌تر اسلام‌ستيزان دانماركی از گسترش فرهنگ اسلام شده و آنان را به وضع قوانين محدودكننده برای مسلمانان در اين كشور واداشته است.


منبع:ابنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین