عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۸۷۳
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی:
قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در سازمان تبلیغات اسلامی در زمینه طرح عملیاتی حوزه جهاد تبیین دو مقوله شبکه سازی و گفتمان‌سازی ضروریست.

عقیق:حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی در نشست «سرنوشت یک فرمان؛ تأملی بر چالش‌های اساسی جریان انقلاب در عرصه جهاد تبیین» که به صورت مجازی از سوی پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از فعالان فرهنگی تلاش می‌کنند «تبیین» را تکرار کنند، در حالی که باید تبیین را تبیین کنند.

وی افزود: بسیاری از افرادی که می‌خواهند مفهوم تبیین را در جامعه نهادینه کنند یا توان وارد شدن به مصادیق عینی این عرصه را ندارند یا با ادبیات میدانی جهاد تبیین آشنا نیستند این در حالی است که شبکه سازی و خلق گفتمان لازمه جهاد تبیین است، بنابراین نمی‌توانند تبیین را در حوزه عینیت دنبال کنند. نتیجه این می‌شود که بسیاری از افراد که تلاش می‌کنند در حوزه تبیین خدمتی را ارائه کنند، مخاطب را خسته و کلافه کرده و او را از تبیین منصرف می‌کنند.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی بر لزوم بررسی مفهومی و مصداقی جهاد تبیین تأکید کرد و افزود: در سازمان تبلیغات اسلامی در زمینه طرح عملیاتی حوزه جهاد تبیین به دو مقوله شبکه سازی و گفتمان سازی توجه داریم همچنین این سازمان در سال‌های اخیر که دوره جدید مدیریتی را تجربه می‌کند یک سازمان واجد شبکه‌های متعدد است و ۲۰ شبکه انسانی در این نهاد سازماندهی شده‌اند. ما در سازمان تبلیغات اسلامی از شبکه‌سازی، شبکه‌داری و ایجاد زنجیره بین شبکه‌های انسانی صحبت می‌کنیم و حتی در بعضی از موضوعاتی که شبکه‌های متعدد و همسو در کشور داشتیم، شورای شبکه‌ها را ایجاد کردیم.

حجت‌الاسلام حریزاوی افزود: کسی می‌تواند وارد عرصه جهاد تبیین شود که گفتمان برتر داشته باشد. در این زمینه باید توجه داشته باشیم که رویکرد منفعل در تبیین‌گری راه به جایی نخواهد برد، بلکه باید تهاجمی عمل کرد.

وی در پاسخ به این سوال که بعد از صدور فرمان حضرت آقا در مورد جهاد تبیین چه تفاوتی در فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی ایجاد شده است، گفت: بعد از صدور فرمان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نظام برنامه‌ریزی به نظام اولویت‌ها و مطلوبیت‌ها تغییر یافت.

حجت‌الاسلام حریزاوی افزود: بیش از ۵۴ مأموریت متوجه سازمان تبلیغات اسلامی است اما در سالی که گذشته ۴ مأموریت و برای سال آینده ۸ مطلوبیت را انتخاب کرده‌ایم. بنابراین در نظام اولویت‌ها و مطلوبیت‌ها به دو حوزه شبکه‌سازی و گفتمان‌سازی توجه جدی داریم.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با استقبال از رویکرد انتقادی در مسأله جهاد تبیین، تأکید کرد: اگر با گفتمان و مطالبه حضرت آقا در خصوص فرمان صریح و قطعی جهاد تبیین فاصله داریم، باید رویکرد انتقادی در کلام داشته باشیم و خودمان را صادقانه نقد کنیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین