عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۸۰۶
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
«من دعا می‌کنم تو آمین بگو» روایت‌هایی از سبک زندگی و فعالیت‌های شهید مدافع حرم علی اکبر عربی توسط انتشارات شهیدکاظمی منتشر شد.

عقیق:شهید عربی متولد تیر ماه سال 1355 است و سابقه فرماندهی گردان بیت المقدس لشکر 17 علی بن ابیطالب (ع) قم و همچنین فرماندهی پایگاه بسیج شهید زین الدین (ره) را در کارنامه دارد. وی در هنگام شهادت، جانشین فرماندهی گردان 3 امام حسین(ع) لشکر 17 بود. او مدت‌ها آرزو داشت تا به سوریه برود و به عنوان مدافع حرم اهل بیت (ع) بجنگد و حرفش این بود که اگر به مبارزه با این تکفیری‌ها در سوریه نشتابیم، باید با آن‌ها در داخل کشور بجنگیم

علی اکبر عربی البته مانند بسیاری از شهدای مدافع حرم، اعزام‌های متعددی را تجربه نکرد و در نخستین و آخرین اعزام خود به سوریه، به فیض شهادت نائل آمد. او پانزدهم دی ماه سال 1394 به سوریه رفت و به مبارزه با دشمنان کوردل اسلام مشغول شد. کتاب «من دعا می‌کنم تو آمین بگو» روایت‌هایی از سبک زندگی و سبک فرهنگی تربیتی این شهید است که در چهار فصل به رشته تحریر درآمده است.

فصل اول کتاب روایت‌هایی از خانواده و دوستان شهید است که در این 39 سال عمر با برکت شهید با او زندگی کردند. در فصل دوم کتاب به یکی از ویژگی‌های شاخص شهید اشاره می‌شود. او در زمان حیات دنیایی خود فرماندهی پایگاه بسیج را به عهده داشت که با رویکرد فرهنگی و تربیتی خاصی که داشت باعث جذب بسیاری از جوانان منطقه پردیسان قم به پایگاه بسیج و مسجد شد. کسانی که امروز خود را مدیون نگاه خاص شهید عربی به کار تربیتی و اخلاق ایشان در کار فرهنگی می‌دانند.

فصل سوم کتاب درباره سفر اربعین است که در اربعین 1394 به کربلا و راهپیمایی اربعین مشرف شد. با توجه به سفری که شهید داشت و خاطرات جالبی که همراهان شهید تعریف کردند، فصلی مجزا در این کتاب به زیارت اربعین شهید اختصاص داده شده است. در فصل چهارم کتاب نیز به ماجرای سفر سوریه شهید علی اکبر عربی پرداخته شده است؛ با توجه به اینکه شهید در اولین اعزام به شهادت رسید، همه خاطرات در این فصل آورده شده و سپس به مراسم تشییع و تدفین او پرداخته شده است.

در برشی از کتاب می‌خوانیم:

معمولاً پاتوق دوران عقد‌مان گلزار شهدا و حرم امامزادگان بود؛ هر موقع از درب گلزار شهدا می‌خواستیم بزنیم بیرون می‌گفت: خدایا ما را شرمنده شهدا نکن. بعضی وقت‌ها هم تا می‌دید حال معنوی خوبی دارم از فرصت استفاده می‌کرد و می‌گفت: «یه دعا می‌کنم تو آمین بگو»؛ منم که کف دستم را بو نکرده بودم که می‌خواهد چه دعایی کند قبول می‌کردم. او دعای شهادت می‌کرد و من هم آمین می‌گفتم.

کتاب «من دعا می‌کنم تو آمین بگو» روایت‌هایی از سبک زندگی و فعالیت‌های فرهنگی تربیتی شهید مدافع حرم علی اکبر عربی در قطع رقعی، 168 صفحه و به کوشش مسعود مختاری به رشته تحریر در آمده و توسط انتشارات شهیدکاظمی منتشر شده است. علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب می‌توانند از طریق سایت رسمی انتشارات شهیدکاظمی (https://nashreshahidkazemi.ir/) و یا ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه 3000141441 کتاب را تهیه کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین