عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۷۶۵
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
جمعی از مداحان اهل بیت(ع) بعد از بیانات مقام معظم رهبری در پی ضرورت ورود هیأت‌ها و مداحان به عرصه جهاد تبیین، از برنامه‌ها و اهداف خود گفتند و هیأتی‌ها را توصیه به مطالعه کتاب «جهاد تبیین» کردند.

عقیق: مقام معظم رهبری سوم بهمن‌ماه در سالروز میلاد حضرت زهرا(س) و در دیدار جمعی از مداحان با معظم‌له فرمودند: ائمه اطهار ما به جز امیرالمومنین(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) که مبارزاتی هم با شمشیر داشتند، صرفاً در باب جهاد تبیین با دشمن به مبارزه پرداختند. هیأت باید محل جهاد تبیین باشد و مداح به عنوان یک عنصر فعال در این عرصه، این وظیفه را برعهده دارد.

ایشان به سوال داشتن جوانان اشاره کردند و فرمودند: هیأت باید محل پاسخ به سوالات مختلف مردم به خصوص جوانان باشد و باید به روشنگری بپردازد. رهبری، جهاد را به تلاشی برای مقابله با دشمن تعبیر کردند و فرمودند، اگر کاری صورت گیرد در حوزه اقتصاد تا با نقشه‌های دشمن مقابله شود، این جهاد است. اگر در زمان این تحریم‌ها کمک به نیازمندان صورت گیرد، این هم جهاد است. در این دوره که رسانه‌های بسیاری با حضور متخصصین در حال تلاش علیه این انقلاب هستند، اگر تبیین و روایت صحیح هم صورت گیرد تا مانع تحریف شود، این هم جهاد است و این جهاد تبیین از همه مهم‌تر است. رهبر انقلاب حکم جهاد به مداحان دادند و فرمودند: جهاد تبیین بر عهده مداحان است و هیأت، بستری برای این ظرفیت است و هر مداح و هیأتی باید از خود بپرسد در این جهاد جایگاهش کجاست؟

بعد از این بیانات، نشست‌ها و هم‌اندیشی‌های متعددی برای تبیین نقش مداحان و هیأت‌ها در این عرصه‌ها صورت گرفت. در این میان کتاب جهاد تبیین تالیف حجت‌الاسلام صلح‌میرزایی نیز بسیار می‌تواند راهگشا باشد. جمعی از مداحان همچون سیدرضا نریمانی، محمد فراهانی، حسین هوشیار، حنیف طاهری، محسن محمدی‌پناه، مسعود پیرایش، اکبر شیخی و جواد قربانپور در کلیپ کوتاهی از برنامه‌ها و اهداف خود در این جهاد گفتند و هیأتی‌ها را توصیه به مطالعه کتاب جهاد تبیین کردند.

سیدرضا نریمانی مداح اهل بیت(ع) گفته است: باید هیأت را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا در آن شبهات و مسائل مختلف موجود در ذهن جوانان جواب داده شود که در این صورت نسبت به تبیین و روشنگری موفق خواهیم بود.

حسین هوشیار هم می‌گوید: ما مداحان آل‌اللهی هستیم که کار آن‌ها روشنگری حق از باطل بوده است. مرز حق و ناحق را مشخص کردند و این تبیین است. ستایشگران اهل بیت(ع) هم اینگونه می‌توانند وارد جهاد تبیین شوند.

حنیف طاهری تصریح می‌کند: ما امروز نیازمند جهاد تبیین در عرصه مداحی و هیأت هستیم. کتاب جهاد تبیین را مطالعه کردم که بسیار خوب و مفید است و پیشنهاد می‌کنم این کتاب را مطالعه کنید.

این فیلم را اینجا مشاهده کنید:

تعداد بازدید : 67

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین