عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۷۲
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۰
به دنبال حمله صدها نفر از بودائیان تندرو به منازل مسلمانان و به آتش کشیدن خانه‌های آنها در شمال میانمار، پلیس این کشور از بازداشت ۱۲ نفر از بودائیان خبر داد.

عقیق: به دنبال دوره خشونت بودائیان علیه اقلیت مسلمان روهینگیا، نیروهای امنیتی میانمار دهها نفر را در منطقه «ساگاینگ» در شمال این کشور بازداشت کرد.

شاهدان عینی می‌گویند؛ حدود 500 تا 1000 بودائی که چوب و شمشیر در دست داشتند به خانه‌های مسلمانان در روستای «هتان» حمله کردند و بعضی از خانه‌ها را به آتش کشیدند.
 

براساس این گزارش، پلیس و نیروهای امنیتی حوالی غروب به محل رسیدند و با شلیک تیر هوایی موفق به پراکنده کردن مهاجمان شدند.

خشونتهای تازه علیه مسلمانان روهینگیا که در 665 کیلومتری یانگون پایتخت این کشور روی داده است نشان دهنده افزایش احساسات ضد مسلمانان در سراسر این کشور است.

خشونتهای تازه ادامه خشونت‌های ژوئن 2011 در ایالت «راخین» در غرب، خشونت‌های مارس در «میختیلیا» در مرکز و خشونت‌های «لاشیو» در ماه مه در شمال میانمار است.

«وین نی» افسر پلیس گفت: ما 12 نفر از راهبان بودایی را بازداشت کردیم.

ساکنان محلی می‌گویند که بسیاری از مسلمانان به روستاهای اطراف فرار کرده یا به یک مدرسه مسلمانان پناهنده شده‌اند.

میانمار بیش از 800 هزار مسلمان روهینگیا دارد که اغلب آنها در ایالت راخین زندگی می‌کنند. دولت میانمار معتقد است که مسلمانان شهروند میانمار نیستند و باید از کشور خارج شده یا به اردوگاه‌های دولتی بروند.
 

براساس خشونت‌های بودائیان علیه مسلمانان که از سال 2011 مجددا شدت گرفته تا کنون بیش از 200 هزار مسلمان آواره و بی‌خانمان و صدها نفر نیز کشته شدند.


منبع: جام نیوز

212009


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین