عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۶۴۴
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۵
رئیس سازمان حج و زیارت از آغاز پیش ثبت نام سفرهای عتبات نوروزی از ۳۰ بهمن ماه خبر داد.

عقیق:به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد که پیش ثبت نام سفرهای عتبات نوروزی از 30 بهمن ماه در کشور آغاز می شود و تا ششم اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

آقای علی رضا رشیدیان با اشاره به اینکه اطلاع رسانی دراین خصوص 25 بهمن ماه صورت خواهد گرفت، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های پیش بینی شده روزهای 11 و 12 اسفند ماه ثبت نام قطعی انجام خواهد شد واز 25 اسفندماه نیز اعزام های نوروزی به عتبات عالیات آغاز خواهد شد و تا هشتم فرودین 1401 ادامه خواهد یافت.


دراین جلسه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز به آغاز ثبت نام سفرهای عتبات دانشجویی اشاره کرد و لزوم ظرفیت سازی مناسب برای بهره مندی عاشقان اهل بیت از سفرهای زیارتی اعتاب مقدسه و ارائه خدمات بهتر به زائران را خاطر نشان ساخت.


حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین لزوم پایبندی به مصوبات ستاد ملی مبارزه به کرونا و رفتاریکسان با زائران در سفرهای زیارتی را یادآور شد و خواستار پیگیری از سرگیری سفر زمینی کاروان های زیارتی به عراق شد و این اقدام را در پاسخگویی به قشر کثیری از زائران و کاهش هزینه های سفر مثبت ارزیابی کرد.


این جلسه با گزارش آقایان اکبر رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت و محمد حسین خوشنویس معاون توسعه مدیریت و منابع بعثه مقام معظم رهبری در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه خدمات هوشمند حج ادامه یافت.


همچنین حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین وآقای داود باقری مسئول هماهنگی دبیرخانه کارگروه‌های بازنگری فرآیندهای اجرایی درحوزه حج و زیارت درباره بررسی های انجام شده درحوزه مسئولیت های سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در اربعین و آسیب شناسی انجام شده درخصوص فعالیت کمیته های مختلف از جمله ثبت نام، اعزام، اسکان، تغذیه و تدارکات، بیمه، پزشکی و گمشدگان گزارش داده و لزوم هدایت و راهبری واحد آنها را برای بهره برداری بهتر در ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی ضروری توصیف کردند.


برپایه این گزارش، در ابتدای این جلسه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به روزهای تلخ و شیرین ماههای پیروزی انقلاب در سال 1357 اشاره کرد و از 19 بهمن روز بیعت تاریخی و اعلام همبستگی همافران با امام امت(قدس سره) و 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بعنوان ایام الله و روزهای شیرین در اذهان مردم یاد کرد.


حجت الاسلام والمسلمین نواب افزود: ایام دهه فجر روزهای پرالتهاب برای افرادی بود که آن روزها را درک کردند و در قبال فداکاری ها، ایثارها و ازخود گذشتگی های شهدا و خون پاکشان مسئولیت سنگینی بدوش دارند.

 

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین