عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۵۶۳
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
قم در سوگ‌ شیخ‌ المراجع: ‌
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،شورای عالی حوزه های علمیه و مدیریت حوزه های علمیه با صدور پیام تسلیت مشترکی ارتحال مرجع عالیقدر آیت الله العظمی صافی را تسلیت گفتند.

عقیق:آیت‌الله صافی گلپایگانی در پی ایست قلبی و موفق نبودن عملیات احیا، ‌بامداد سه‌شنبه دعوت حق را لبیک گفت. معظم له چند روز قبل جهت معاینات پزشکی به بیمارستان آیت الله گلپایگانی قم مراجعه کرده بودند.

پیام تسلیت آیت‌الله علوی‌گرگانی ‌

‌متن پیام تسلیت حضرت آیت‌الله علوی‌گرگانی به مناسبت ارتحال حضرت آیت الله صافی گلپایگانی ‌به این شرح است: ارتحال عالم پارسا، شیخ الفقهاء و المجتهدین، مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی که عمر شریف خود را در راه ترویج معارف دینی و حمایت از مبانی دین مبین اسلام و تبیین احکام شرعی و نصیحت و دلسوزی نسبت به مسئولین نظام سپری نمودند موجب تأثر گردید.

تربیت شاگردان فاضل و تألیف کتب مفید در حمایت از ولایت و مهدویت و اجتهاد فقهی و نصایح دلسوزانه و هدایت مسلمین و عضویت در شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری ذخیره ای برای ایشان در روز قیامت خواهد بود.

اینجانب این ضایعه مولمه را در درجه اول به ساحت مقدس امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف همچنین مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید و حوزه های علمیه مخصوصا حوزه علمیه قم و تمام شیعیان ومقلدین و ارادتمندان ایشان بالاخص بیت برجسته مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی و آقازاده ایشان حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ حسن صافی گلپایگانی تسلیت گفته، علو درجات را برای ایشان و اجر وافر برای بازماندگان خواستارم.

پیام تسلیت رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران

کارنامه پرافتخار این مرجع عالیقدر، مشحون از نُصح و خیرخواهی برای کیان اسلام و تشیّع و دلسوزی برای همه بندگان خدا بود.ضمن عرض تسلیت این ضایعه جبران ناپذیر به پیشگاه مقدس مولا و محبوبش، حضرت بقیة الله الاعظم، عجل الله تعالی فرجه الشریف، و حوزه‌های مبارکه علمیه و مردم شریف ایران و دوستداران مرجعیت در همه نقاط جهان، و بازماندگان و فرزندان معظم ایشان، علو درجات و همنشینی با اولیاءاله را از خداوند متعال برای ایشان مسئلت می‌نمایم.

پیام تسلیت مرکز بسیج اساتید؛ مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم

با تأثر و تألم این ضایعه اسفناک را به محضر اقدس حضرت ولی الله الاعظم امام زمان (ارواحنا له الفداء) و نائب بر حقش حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) و به حوزه های علمیه و علمای اعلام، خاصه شاگردان و تربیت یافتگان و بویژه بیت معظم له و بیت شریف مرجع اعلی، سیدالفقهاء والمجتهدین، مرحوم آیت الله العظمی حاج سید محمدرضا گلپایگانی (قُدّسَ سره) و آقازادگان مکرم آن عالم وارسته و فقیه بصیر و همه ارادتمندان و مقلدانش تسلیت وتعزیت عرض می نماییم.

یقیناً" تلاشها؛ مجاهدات وخدمات ارزنده و برجسته سیاسی و اجتماعی نظیر عضویت در خبرگان قانون اساسی، عضویت ودبیری شورای نگهبان به امر امام راحل وخدمات فراوان به *حوزه های علمیه وپرورش صدها شاگرد و تالیف وتصنیف دهها اثر ذی قیمت و گرانبهاء ونشر وگسترش علوم محمد وآل محمد در داخل و خارج کشور و خدمات ارزنده فرهنگی و اجتماعی وعام المنفعه و گسترده آن پیر فرزانه اوراق زرینی بر دفتر عمر گرانمایه آن عالم مجاهد وانقلابی و صحابی امام راحل و عظیم الشأن (رضوان الله تعالی علیه) و یار ویاور رهبر حکیم وفرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای خواهد بود وهمواره بر تارک تاریخ وانقلاب خواهد درخشید.

پیام تسلیت وزیر بهداشت

وزیر بهداشت در پیامی با اشاره به ارتحال آیت الله صافی گلپایگانی مرجع تقلید شیعیان گفت: این فقیه و مرجع عالیقدر که از مبارزین بنام و همراهان امام راحل در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و یار دیرین رهبر معظم انقلاب به شمار می رفت.

در متن پیام تسلیت دکتر عین الهی آمده است:درگذشت فقیه والامقام مرجع بزرگ جهان تشیع آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی مورد تاسف و تاثر فراوان اینجانب گردید.این فقیه و مرجع عالیقدر که از مبارزین بنام و همراهان امام راحل در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و یار دیرین رهبر معظم انقلاب به شمار می رفت، با تالیف و ترویج آثار متعدد علوم اسلامی در مسیر تبیین و تبلیغ ارزش‌های دین مبین اسلام، پرچمدار مرجعیت در حوزه علمیه قم به شمار می رفت.

اینجانب ضمن عرض تسلیت درگذشت این مرجع عظیم الشان به محضر رهبر معظم انقلاب، حوزه های علمیه به ویژه بیت مکرم آن فقیه برجسته، از درگاه حضرت احدیت برای ایشان رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان این بیت شریف مرجعیت صبر و اجر جزیل مسئلت دارم.

تعطیلی حوزه‌های علمیه

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ‌قم‌، در پی ارتحال آیت‌الله صافی گلپایگانی حوزه‌های علمیه تعطیل اعلام شد.براساس این گزارش طی ابلاغی که از سوی آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه اعلام شد، حوزه‌های علمیه در سوگ ارتحال آیت الله العظمی صافی گلپایگانی رضوان الله تعالی علیه، تا پایان هفته تعطیل است.

برگزاری مراسم عزاداری ارتحال آیت‌الله صافی در مسجد امام حسن عسکری(ع)

مراسم عزاداری در سوگ رحلت ‌فقیه عالیقدر ‌آیت الله صافی گلپایگانی صبح امروز ‌از ساعت 10 در مسجد مقدس امام حسن عسکری علیه السلام آغاز شد.

پیام ‌تسلیت جامعه مدرسین، شورای عالی و مدیریت حوزه

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای عالی حوزه های علمیه و مدیریت حوزه های علمیه با صدور پیام تسلیت مشترکی ارتحال مرجع عالیقدر آیت الله العظمی صافی را تسلیت گفتند.

متن پیام به این شرح است:ارتحال جانسوز فقیه عالیقدر و شیخ المراجع حضرت آیت‌الله العظمی آقای حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی قدس الله نفسه الزکیة مصیبت جانکاهی است وغم بزرگی برجان حوزه های علمیه و ملت ایران و مسلمانان نشاند.

آن فقیه عالیقدر از طهارت نفس و صفای باطن ویژه ای برخوردار بود و در علوم حوزوی و فقه اهل بیت علیهم السلام در قله های بلند قرار داشت و عمر شریف خود را در اعتلای اسلام و ترویج معارف الهی و اهل بیت علیهم السلام سپری کرد و همواره در خدمت به مردم شریف و نصح و خیرخواهی پیشگام و در مسیر نهضت و انقلاب اسلامی و همراهی امام را حل قدس سره و رهبری معظم مدظله نورافشانی می کرد.

 آن مرجع گرانمایه از فضیلت های اخلاقی والا و بیشمار برخوردار بود و الگوی حسن اخلاق و فروتنی و اخلاص و نصح و اشفاق بشمار می آمد و مجلس او الهام بخش و بیدار کننده بود و افزون بر منزلت علمی و اخلاقی و میراث علمی ماندگار از ایشان، اندیشه اجتماعی و سیاسی و اطلاعات و آگاهی های اجتماعی و سیاسی و بین‌المللی ایشان ستودنی بود.

ارتحال این فقیه و مرجع عظیم الشأن را به حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، رهبری معظم مدظله، مراجع عظام دامت برکاتهم، بیت معظم آن مرجع عظیم الشأن رضوان الله تعالی علیه، بیت مرحوم آیت‌الله العظمی گلپایگانی قدس سره و دیگر بیوت وابسته و حضرات آقازادگان مکرم، حوزه های علمیه، شاگردان و علاقه مندان آن مرحوم و عموم ملت ایران و مسلمانان جهان تسلیت می گوییم و حوزه های علمیه تا پایان این هفته تعطیل اعلام می شود.

بر روح پاک آن فقید سعید درود می فرستیم و سلامت و عزت مراجع عظام و رهبری معظم دامت برکاتهم و ملت بزرگ ایران و مسلمانان و شیعیان را از خداوند متعال خواستاریم.

اطلاعیه دفتر آیت‌الله صافی‌گلپایگانی‌

در پی ارتحال مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، دفتر معظم له اطلاعیه ای صادر کرد.متن اطلاعیه به این شرح است:ساعاتی قبل قلب تپنده مرجعی بیدار و مدافع غیور حریم اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و زبان گویای دفاع از حق و احکام الهی و خادم دلباخته آستان ملائک پاسبان حضرت ولی الله الاعظم، ارواح العالمین له الفداء، زعیم حوزه‌های علمیه، حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، قدس سره الشریف، از حرکت باز ایستاد و روح بلند و بی قرارش که مشتاق لقای پروردگار بود، کالبد تن را شکست و به ملکوت اعلی پیوست.

کارنامه پرافتخار این مرجع عالیقدر، مشحون از نُصح و خیرخواهی برای کیان اسلام و تشیّع و دلسوزی برای همه بندگان خدا بود.ضمن عرض تسلیت این ضایعه جبران ناپذیر به پیشگاه مقدس مولا و محبوبش، حضرت بقیت الله الاعظم، عجل الله تعالی فرجه الشریف، و حوزه‌های مبارکه علمیه و مردم شریف ایران و دوستداران مرجعیت در همه نقاط جهان، به اطلاع می‌رساند مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر ایشان، متعاقباً اعلام خواهد گردید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین