عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۴۷
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۲:۰۰
رييس سازمان حج و زيارت امروز در مراسم معارفه خود با اشاره به تدوين سند تعالي حج، اظهار اميدواري كرد كه بتواند مكانيزم و راهبردهاي اجرايي تحقق اين سند را برنامه‌ريزي و نقشه راه آن را طراحي كند.
عقیق: سعيد اوحدي، رييس سازمان حج و زيارت ظهر امروز سه‌شنبه ششم شهريور ماه در مراسم معارفه خود كه با حضور علي جنتي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي‌عسكر، نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت، حجت‌الاسلام موسوي رئيس پيشين سازمان حج و زيارت و جمعي از كارگزاران سازمان حج در سالن آمفي‌تئاتر اين سازمان برگزار شد، گفت: نمي‌‌دانم خدا چگونه تقدير براي ما انسان‌ها مي‌نويسد كه ما با فكر زميني نمي‌توانيم آن را بفهميم؛ پنجم شهريور (روز گذشته كه وي به سمت رئيس سازمان حج و زيارت منصوب شد) روزي بود كه من به دعاي خير مردم از اسارت آزاد شدم.

وي با تأكيد بر اينكه هيچ ادعايي نداريم و به خاطر نظام رفته بوديم و امروز هم به دعاي خير مردم در خدمت همين مردم، خواهيم بود، ورود به هفته حج را تبريك گفت و اظهار اميدواري كرد: با انسجام و همدلي كه در مجموعه بعثه و سازمان حج و زيارت وجود دارد برنامه‌ريزي حج امسال به نحو احسن انجام شود.

اوحدي با درخواست همكاري و كمك از افراد با سابقه حج و زيارت، عنوان كرد: خداوند توفيق خدمت را مي‌دهد اما لياقت را دعا و كمك دوستان موحب مي‌شود.

وي با اشاره به حديثي از امام صادق (ع) كه مي‌فرمايد: اگر خدا توفيق به انسان داد و شناخت دروني نسبت به آن توفيق ايجاد شد، بايد شكرگذاري كرد، افزود: هر چه شناخت بالاتر، شكرگذاري بيشتر، و هر چه شكرگذاري بيشتر توفيق الهي نيز بيشتر مي‌شود.

رييس سازمان حج و زيارت با اشاره به تدوين سند تعالي حج با كمك ظرفيت‌هاي گذشتگان اين عرصه در بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت كه در حال تكميل است، اظهار اميدواري كرد، بتواند مكانيزم و راهبردهاي اجرايي تحقق اين سند را برنامه‌ريزي و نقشه راه آن را طراحي كند.

وي در پايان قول داد: ترمينال زيارتي فرودگاه امام خميني (ره) طي دو سال آينده ساخته و مورد بهره‌برداري قرار گيرد.

منبع: حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین