عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۳۶۸
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
به مناسبت ایام ولادت امام علی(ع)؛
جلسه ستاد مرکزی سیاستگذاری و برنامه ریزی گرامیداشت ایام الله مبارک میلاد نور با حضور مسئولان، نمایندگان نهادهای فرهنگی و تبلیغی کشور، فعالان فرهنگی مردمی و دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

عقیق:جلسه ستاد مرکزی سیاستگذاری و برنامه ریزی گرامیداشت ایام الله مبارک میلاد نور «از ولادت جوادالائمه تا میلاد امام علی (ع)» با حضور مسئولان، نمایندگان نهادهای فرهنگی و تبلیغی کشور، فعالان فرهنگی مردمی و دستگاه‌های اجرایی در سالن اجتماعات بنیاد بین المللی غدیر برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام کاظم صدیقی دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: حضرت امیرمومنان علی (ع) برای همه بشریت در طول تاریخ صراط مستقیم هدایت و سعادت محسوب می‌شوند. بخصوص بشریت امروز بیش از گذشته به این صراط و هدایت ارزشمند نیازمند است.

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر با اشاره به آموزه‌های راه گشای علوی، عنوان کرد: سیره و رفتار امام علی (ع) در همه شوون زندگی شخصی، مدیریت و حکمرانی خویش بهترین الگو است و می‌توان با عمل به سیره و روش ایشان این هدایتگران را به جهان معرفی کرد.

حجت الاسلام صدیقی ایام ولادت را بهترین فرصت برای معرفی خاندان عصمت و طهارت دانست و گفت: این معرفی باید هدفمند، حساب شده و با برنامه ریزی صورت بپذیرد تا آموزه‌های آن بزرگان در جهان گسترش یابد در این صورت است که می‌توان جهان بشریت را برای ظهور امام زمان (عج) آماده کرد:

وی با بیان اینکه ایام مبارک میلاد نور امسال با پیروزی انقلاب اسلامی مقارن شده است، تصریح کرد: یکی از مهمترین اهداف انقلاب اسلامی ایجاد جامعه و حکمرانی علوی است بنابراین در ایام میلاد نور باید نسل جوان و نوجوان را به اهداف والای آن بزرگان آشنا کنیم.

رئیس ستاد گرامیداشت ایام میلاد نور عدالت، مدیریت و راهبری صحیح را مهمترین خواسته مردم از حکمرانان بیان و عنوان کرد: گوش جهان از حرف و وعده‌های رنگارنگ فرسوده پر شده و تشنه عدالت، روش و منش خاندان عصمت و طهارت است. بنابراین باید با برنامه ریزی و مدیریت دقیق برای نهادینه کردن این آموزه‌های گره گشا در جامعه تلاش کرد و تحقق این امر به همراهی و تلاش نهادهای مردمی و دولتی بستگی دارد.

صدیقی امید دادن به مردم را یکی از فضائل اهل بیت (ع) و امام جواد (ع) برشمرد و خاطرنشان کرد: اهل بیت (ع) کشتی نجات است و اگر کسی در این کشتی قرار گیرد از آسیب‌ها و طوفان‌ها نجات می‌یابد.

 

منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین