عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۲۳۳
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
آیت الله نوری همدانی:
متأسفانه در برخی از آثار منتشر شده در میان برادران دینی ما، مشاهده می‌شود که نگاه بعضی از آنان به برخی مسائل بسیار سطحی و عوامانه است که نیاز است در یک فضای علمی و به دور از توهین و تنش به صورت کاملاً علمی و منطقی به آنها جواب داده شود.

عقیق:حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در سخنانی بیان داشتند: استکبار جهانی با اسلام هراسی و شیعه هراسی سعی دارد مسیر حق و بیداری انسان‌ها را به‌نفع خود تغییر دهد و شما در دانشگاه ادیان و مذاهب رسالت بزرگی بر دوش دارید و باید معارف اصیل اسلام و شیعه را به جهانیان ابلاغ کنید.

این مرجع تقلید با تاکید بر لزوم کارهای عمیق علمی و پژوهشی در حوزه و دانشگاه ادامه دادند: متأسفانه در برخی از آثار منتشر شده در میان برادران دینی ما، مشاهده می‌شود که نگاه بعضی از آنان به برخی مسائل بسیار سطحی و عوامانه است که نیاز است در یک فضای علمی و به دور از توهین و تنش به صورت کاملاً علمی و منطقی به آنها جواب داده شود و شما در دانشگاه ادیان و مذاهب با توجه به توانمندی‌هایی که دارید لازم است به این شبهات پاسخ دهید.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب با اظهار خوشحالی از دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی و با ارائه گزارشی از فعالیت‌های علمی- پژوهشی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: یکی از افتخارات دانشگاه ادیان و مذاهب این است که رشته شیعه شناسی در این دانشگاه به سه زبان رسمی دنیا تدریس می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های بین‌المللی شیعه شناسی در دانشگاه ادیان و مذاهب ادامه داد: در این دوره‌های بین‌المللی که با حضور اساتید دانشگاه‌های معتبر جهان و به زبان انگلیسی برگزار می‌شود، شرکت کنندگان ضمن آشنایی با معارف اصیل شیعه با جاذبه‌های گردشگری ایران اسلامی نیز آشنا می‌شوند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب افزود: دانشگاه ادیان و مذاهب تاکنون بیش از ۴۰۰ عنوان کتاب منتشر کرده است که از مجموع این آثار منتشره، بخش عظیمی از آن در دفاع از دین، اسلام و شیعه است و همچنین دانشگاه ادیان و مذاهب تاکنون هزاران مقاله علمی پژوهشی و علمی تخصصی منتشر کرده است که از این میان، بیشتر این مقالات در حوزه اسلام و در دفاع از عقاید شیعه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین نواب بیان کرد: با توجه به اهمیت بحث زنان و خانواده، دانشکده زن و خانواده را در این دانشگاه تأسیس کردیم که اساتیدی از حوزه در این دانشکده به تدریس مشغول می‌باشند.

وی همچنین به حضور دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه ادیان و مذاهب نیز اشاره کرد و افزود: بحمدالله در دانشگاه ادیان و مذاهب میزبان دانشجویانی از سراسر دنیا هستیم که امیدواریم میزبان خوبی برای این دانشجویان باشیم و این دانشجویان بتوانند حامل پیام صلح و دوستی ملت عزیز ایران اسلامی به سراسر جهان باشند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین