عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۰۴۸
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴
معاون تولیدات رسانه‌ای جامعه ایمانی مشعر گفت: «ذکر یا فاطمه سربند سلیمانی‌هاست» به‌عنوان شعار واحد هیئت‌های مذهبی در ایام فاطمیه ۱۴۰۰ و «نسل سلیمانی‌ها» نیز به‌عنوان هشتگ محوری انتخاب شد.

عقیق:سیدحسین حاتمی معاون تولیدات رسانه‌ای جامعه ایمانی مشعر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه رسم انتخاب شعار چند سالی است که میان هیأت‌های کشور رایج شده است، اظهار کرد: یک شعار واحد به عنوان نماد وحدت میان هیأت‌ها در مناسبت‌های خاص همانند فاطمیه مورد توجه قرار می‌گیرد که هر چند هیأت‌ها شعار خاص خود را دارند اما این شعار واحد را نیز ترویج می‌دهند.

وی اضافه کرد: انتخاب شعار یک پیشینه تاریخی نیز دارد و از صدر اسلام نیز اهل‌بیت(ع) از شعارها و رجزهایی که مفاهیمی را دربرداشت، استفاده می‌کردند.

شعارها، هدف‌ها و راه را به ما نشان می‌دهد

معاون تولیدات رسانه‌ای جامعه ایمانی مشعر با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر اینکه شعارها هدف‌ها و راه را به ما نشان می‌دهد، عنوان کرد: برای انتخاب شعار فرآیند مشخصی وجود دارد که در مناسبت‌های خاص همانند محرم و فاطمیه به صورت ویژه این فرآیند را دنبال می‌کنیم که مهم‌ترین بخش این فرآیند نظرخواهی از هیأتی‌ها برای تعیین شعار است.

شعار طی فرایند و فراخوانی انتخاب می‌شود

وی از برگزاری یک فراخوان ملی برای جمع‌آوری شعارهای پیشنهادی خبر داد و گفت: علاوه بر ارکان هیأت همانند منبری، مدیر و مداح از فعالان حوزه هیأت، شاعران و صاحب‌نظران این حوزه نیز استفاده می‌کنیم و امسال علاوه بر محوریت سبک و سیره حضرت زهرا (س)، مکتب حاج قاسم به عنوان یکی دیگر از محورهای شعار مورد نظر است چراکه ایام عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) با سالروز شهادت حاج قاسم تقارن دارد.

جهاد تبیین، خانواده و فرزندآوری اولویت‌های شعار فاطمیه بود

حاتمی با تاکید بر اینکه جهاد تبیین ،خانواده و فرزندآوری نیز به‌عنوان دیگر اولویت‌های شعار ایام فاطمیه مورد نظر قرار گرفته است، گفت: برای بررسی نظرخواهی‌ها جلسات کارشناسی برگزار و در نهایت شعار نهایی انتخاب شده است.

«ذکر یا فاطمه سربند سلیمانی‌هاست» شعار امسال

وی ادامه داد: امسال «ذکر یا فاطمه سربند سلیمانی‌هاست» شعار واحد ایام فاطمیه است و «نسل سلیمانی‌ها» نیز به‌عنوان زیر شعار و هشتگ مورد توجه قرار خواهد گرفت که موضوع فرزندآوری و خانواده در آن موردنظر بوده است.

حاتمی خاطرنشان کرد: هیأت‌های مذهبی در سراسر کشور وحدت و همدلی خود را با استفاده از این شعار واحد در تولیدات و فضاسازی‌ها به نمایش خواهند گذاشت.

به گزارش فارس،  در قالب شورای هماهنگی شبکه‌ هیأت‌های مذهبی کشور که نهادهای مختلفی هیأتی کشور عضو آن هستند، جامعه ایمانی مشعر ماموریت انتخاب شعار هماهنگ و واحد در مناسبت‌های مختلف را برعهده دارد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین