عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۰۹۸
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۹
مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت:
مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: زائرا‌نی که تمایل دارند کاظمین و سامرا را نیز زیارت کنند هیچ مشکلی برای آنها وجود ندارد و همه کاروان به این دو شهر مشرف می‌شوند.
عقیق:مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: اعزام‌های مرحله اول عتبات عالیات طبق برنامه مشخص شده از 29 مرداد آغاز شده و تا 15 مهر ادامه دارد. اولویت اعزام در این مرحله برای کسانی است که در تیرماه سال جاری برای اعزام ثبت‌نام کرده اند.

مسعود اخوان با اشاره به ظرفیت‌های جدید ایجاد شده در اعزام زائران عتبات عالیات افزود: تمام کسانی که در تاریخ مورد نظر ثبت‌نام کرده‌اند به عتبات اعزام می شوند و علاوه بر این سازمان بر اساس ظرفیت‌های خالی موجود در اعزام این مرحله امکان اعزام زائران بدون پیش ثبت‌نام را دارد.
مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: بر این اساس کسانی که تمایل دارند در مرحله اول یعنی از 29 مرداد ماه تا 15 مهر ماه اعزام شوند می‌توانند بدون پیش ثبت‌نام با مراجعه دفاتر خدمات زیارتی تحت نظارت سازمان اقدام به نام نویسی کرده و اعزام شوند.
وی دربخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: هیچ تغییری در قیمت‌ پکیج‌های زیارتی نداشتیم و نواسانات ارز در بازار آزاد تأثیری در کاهش یا افزایش قیمت‌ها نداشته چرا که هزینه‌های اخذ شده از زائران بر اساس دلار مبادلاتی صورت می‌گیرد و سازمان و شرکت شمسا ارز خود را از بانک‌ها تهیه می‌کنند.

اخوان ادامه داد: با توجه به توافقات جدیدی که با مسئولین دولت عراق داشته‌ایم انتظار می‌رود که دیگر شاهد حوادث ناگوار برای زائران ایرانی نباشیم بنابراین در اعزام زائرا‌نی که تمایل دارند به کاظمین وسامرا بروند هیچ مشکلی وجود ندارد و همه کاروان به این دو شهر عراق نیز مشرف می‌شوند.

 وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با برنامه ریز‌های انجام شده تمامی پروازهای ایران به عراق از 19 استان به دو شهر نجف و بغداد در حال انجام است و ما هیچ مشکلی در خصوص اعزام زائران به صورت هوایی به عراق نداریم. همچنین وضعیت اسکان زائران در عراق بعد از نظارت و بررسی 15 روزه در مرداد ماه خوب ارزیابی شده است و بسیاری از هتل‌ها با استاندارد‌های بین المللی پذیرای زائران ایرانی عتبات عالیات می‌باشند.
اخوان در خصوص ثبت‌نام مرحله دوم اعزام دوره جدید گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده پیش ثبت‌نام مرحله دوم از اواسط شهریورماه آغاز می شود که تاریخ دقیق آن تا چند روز آینده مشخص خواهد شد. در این پیش ثبت‌نام همه متقاضیانی که تمایل دارند از تاریخ 16 مهر به بعد اعزام شوند می‌توانند نام نویسی کنند که بر اساس اولویت‌ها تعیین شده اعزام آنها در مرحله دوم مشخص شود. 


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
0
1
یه فکری برا کاهش هزینه سفر به عتبات انجام بدین این خواسته مهمی است از سازمان حج
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین