عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۰۹۵۹
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
مسابقه کتابخوانی «کتاب‌قهرمان» با محوریت خاطرات خودنوشت شهید سپهبد قاسم سلیمانی از امروز آغاز شده است و تا پانزدهم دی‌ماه ادامه دارد.

عقیق:ششمین دورۀ مسابقۀ کتابخوانی کتاب قهرمان در آستانه سالروز شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی با محوریت کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم» برگزار می‌شود. این مسابقه که با همکاری مرکز رسانه‌ای شیرازه و انتشارات مکتب حاج قاسم از امروز، 20 آذرماه، آغاز شده و تا پانزدهم دی‌ماه ادامه دارد.

کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم» زندگی‌نامۀ خودنوشت سردار شهید قاسم سلیمانی است؛ کتابی که شهید با دستان مجروح نوشته‌اند و در سال گذشته منتشر شده است. کتاب حاضر پس از انتشار با استقبال خوبی از سوی مخاطبان همراه شد؛ به طوری که در مدت زمان کوتاهی به 100 هزار نسخه رسید.

پس از شهادت شهید سردار قاسم سلیمانی و یارانش، جامعه نشر تلاش کرد با انتشار آثاری درباره سبک زندگی یا خاطرات این سردار سرافراز، دین خود را تا حدودی به او ادا کند. در این میان، انتشار زندگی‌نامه خودنوشت شهید که با دست مجروح آن را نوشته بود، لطف دیگری داشت.

«از چیزی نمی‌ترسیدم» اولین کتابی است که به قلم این شهید سرافراز منتشر شده است. نام کتاب برگرفته از مضمونی است که بارها در دل خاطرات به آن اشاره شده است. کتاب شامل خاطراتی است از شهید سردار قاسم سلیمانی از دوران کودکی تا سال‌ 57 و آستانه پیروزی انقلاب اسلامی؛ نمایی است از زندگی یک عشایرزاده روستایی که بی غل و غش و صادقانه، خاطراتش را روایت کرده است.

کتاب , شهید سپهبد قاسم سلیمانی ,

زینب سلیمانی، دختر شهید، در مقدمه این کتاب نوشته است: «از چیزی نمی‌ترسیدم» زندگی‌نامه‌ای است که حاج قاسم با دست مجروحش نوشته است؛ شرح زندگی مردی از دل روستایی دورافتاده در کرمان که چند دوره از زندگی ساده و گیرای خود را برایتان روایت کرده است. این داستان شکل‌گیری شخصیت مردی است که از چوپانی به جایگاهی رسید به بلندای وسعت آسمان‌ها. ... خیلی دوست دارم آنانی که حاج قاسم سلیمانی را فقط در لباس نظامی دیده‌اند، بدانند او چطور بزرگ شد. «از چیزی نمی‌ترسیدم» آغاز رسالتی است عظیم: شناختن مردی بزرگ.

این کتاب که توسط نشر مکتب حاج قاسم روانه بازار نشر شده است، با زبانی ساده و بسیار شیرین از دوران کودکی شهید سلیمانی آغاز می‌شود؛ از زندگی ساده یک خانواده در روستای قنات ملک کرمان. کتاب از همان ابتدا با استفاده از توصیف، فضاسازی و شخصیت‌پردازی مخاطب را با خود همراه می‌کند.

از جمله نکات قابل توجه در کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم»، ارائه دست‌خط شهید سلیمانی است که در انتهای کتاب درج شده است. در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم:

سؤال کرد: آیت الله خمینی رو می شناسی؟

گفتم: نه

گفت: تو مقلد کی هستی؟

گفتم: مقلد چیه؟

و هردو به هم نگاه کردند و از پیگیری سؤال خود صرف نظر کردند. دوباره سؤال کردند: تا حالا اصلاً نام خمینی رو شنیدی؟

گفتم: نه

سید و دوستش توضیح مفصلی درباره مردی دادند که او را به نام آیت الله خمینی معرفی می‌کردند. بعد نگاه عمیقی به اطراف کرد و از زیر پیراهنش عکسی را درآورد. عکس را برابر چشمانم قرار داد: یک مرد روحانی میان سال که عینک برچشم مشغول مطالعه بود و زیر آن نوشته بود: «آیت الله العظمی سید روح الله خمینی».

ششمین دورۀ مسابقۀ کتابخوانی کتاب قهرمان همراه با 200 میلیون ریال جوایز نقدی، از روز شنبه بیستم آذرماه آغاز شده و تا پانزدهم دی‌ماه ادامه دارد. علاقه‌مندان برای دریافت اثر عدد 2 را به 500040146 ارسال کرده، یا به کتابفروشی‌های معتبر در سراسر کشور مراجعه کنند.

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین