عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۰۸۹
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۰
اخبار کوتاه جشنواره امام رضا(ع)
مراسم ورود نمادین کاروان امام رضا(ع) به خاک ایران، با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جوار یادمان شهدای شلمچه برگزار می‌شود.

عقیق: مراسم ورود نمادین کاروان امام رضا(ع) به ایران در شلمچه با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و آیت‌الله جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، روز چهارشنبه 13 شهریور ماه در یادمان شهدای شلمچه برگزار می‌شود.

در این مراسم معنوی که ساعت 18 برپا می‌شود، کاروان نمادین پس از عبور از مرز شلمچه با استقبال مشتاقان آن حضرت، وارد میهن اسلامی می شود، در همین راستا شعرخوانی شاعر برگزیده جشنواره شعر رضوی و کلنگ زنی دروازه ولایت (به عنوان دروازه ورود تشیع به میهن اسلامی) از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

بر اساس این گزارش، برگزاری مراسم ورود نمادین کاروان امام رضا(ع) علاوه بر شلمچه، در بهبهان و دزفول هم برگزار می‌شود، البته با توجه به نظر مورخان مبنی بر اقامت امام رضا(ع) در منطقه ارجان بهبهان و ثبت قدمگاه حضرت در این منطقه از سوی میراث فرهنگی، برنامه ورود نمادین امام رضا(ع) را در این شهر نیز برگزار می‌شود.

 بیش از 400 مقاله همایش اقتصاد خانواده در فرهنگ رضوی ارسال شد

418 مقاله به دبیرخانه همایش اقتصاد خانواده در فرهنگ رضوی ارسال شده است که این تعداد نسبت به سال قبل از رشد 36 درصد برخوردار بوده است، علاوه بر این 647 نفر نیز از طریق وب‌سایت در این  همایش ثبت‌نام کرده‌اند.

در این همایش، مقالات به صورت بی‌نام در بازه‌ زمانی تعیین شده در اختیار هیئت داوری همایش قرار خواهد گرفت و مقالات پذیرش شده تا 15 شهریور ماه از طریق وب‌سایت همایش به اطلاع عموم خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، دومین همایش «اقتصاد خانواده در فرهنگ رضوی» 21 شهریور ماه جاری در سالن همایش‌های اردوگاه ثامن‌الائمه(ع) مشهد برگزار خواهد شد.

150 اثر به دبیرخانه همایش علمی پژوهشی آموزه‌های سیاسی امام رضا(ع) رسید

150 اثر از سوی پژوهشگران کشور به دبیرخانه همایش علمی پژوهشی آموزه‌های سیاسی امام رضا(ع) در خراسان شمالی رسید.

با پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه همایش علمی پژوهشی آموزه‌های سیاسی امام رضا(ع)، استان خراسان شمالی با 30 اثر، اصفهان با 17 اثر و استان تهران با 16 اثر از جمله استان‌هایی هستند که بیشترین آثار را به همایش علمی پژوهشی آموزه های سیاسی امام رضا(ع) ارسال کرده اند.

 ارسال 401 اثر به جشنواره سراسری نقاشی خط و حروف‌نگاری رضوی

شرکت کنندگان در جشنواره ملی نقاشی خط و حروف نگاری رضوی به مدت دو روز در کارگاه‌های حضوری و تخصصی حضور می‌یابند و کلیه آثار راه یافته ضمن اینکه در نمایشگاهی در استان خراسان جنوبی در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرند، در کتابی نفیس نیز چاپ خواهد شد.

این جشنواره در 2 بخش نقاشی خط و حروف نگاری برگزار می‌شود که در بخش نقاشی خط 223 اثر و در بخش حروف نگاری 178 اثر به دبیرخانه این جشنواره رسیده است که پس از اعلام نتایج اولیه، کارگاه‌های جشنواره 16 و 17 شهریور ماه برگزار می‌شود.

سومین جشنواره ملی نقاشی خط و حروف نگاری رضوی از سری برنامه‌های یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، 18 شهریور ماه سال جاری و همزمان با هفته کرامت در بیرجند برگزار می‌شود.        

مهلت ارسال آثار به هفتمین همایش فضایل رضوی تمدید شد

مهلت ارسال آثار به هفتمین همایش ملی(علمی ،پژوهشی) فضایل رضوی سیستان و بلوچستان تمدید شد، با این حال تاکنون 104 مقاله به دبیرخانه همایش فضایل رضوی استان ارسال شده است.

علاقه‌مندان تا 10 شهریور ماه سال جاری فرصت دارند آثار خود را به هفتمین همایش فضایل رضوی از طریق  ایمیل razavisb@yahoo.com ارسال کنند.

منبع:فارس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین