عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۰۶۵۰
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۰
جزو گروه‌های اول لشکر فاطمیون بود که عازم دفاع از حرم حضرت زینب (س) شد. هشت سال از شهادتش می‌گذرد، اما می‌توان «شهید محمد حکیمی» را غریب‌ترین شهید فاطمیون در ایران لقب داد.

عقیق:فاطمیون مانند دیگر مدافعان حرم، وقتی که راهی سوریه می‌شدند، می‌دانستند که اگر دست داعشی‌ها به آن‌ها برسد، کمترین کارشان جدا کردن سر از بدنشان است. آن‌ها از سر دادن نمی‌هراسیدند و می‌رفتند تا در عمل از اهل بیت (ع) دفاع کنند.


شهید محمد حکیمی

در اوایل دهه ۹۰ شمسی وقتی ناامنی‌ها در سوریه شروع شد، نیروهای داوطلب زیادی از کشورهای مختلف خودشان را به سوریه رساندند. افغانستانی‌ها هم در ۲۲ اردیبهشت ماه سال ۹۲ به نیروهای جبهه مقاومت ملحق شدند.


مزار شهید در بهشت رضا (ع)

شهید محمد حکیمی از شهدای لشکر فاطمیون فرزند عبدالاحمد در سال ۱۳۶۳ به دنیا آمد. او جزو ششمین گروه اعزامی از لشکر فاطمیون برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) به سوریه بود که در روز ۱۷ آبان ماه سال ۱۳۹۲ در عملیات آزادسازی اطراف حرم حضرت زینب (ع) به شهادت رسید. این شهید، تک‌فرزند خانواده بوده و اکنون پدر و مادرش در قید حیات نیستند. مزار پاک این شهید در بهشت رضا (ع) شهر مقدس مشهد در قطعه ۳۰، ردیف ۸۴، شماره ۳۸ آرام گرفته است.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین