عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۰۵۹۴
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴
در شهرستان سبزوار صورت گرفت:
۱۰ هیأت مذهبی، مسجد و پایگاه بسیج در شهرستان سبزوار در یک اقدام فرهنگی و در راستای رونق تولید و ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی 16 هزار دفتر مشق برای دانش‌آموزان با طرح‌های بومی از جمله شهدا، قهرمانان و روحانیون سبزوار تولید کردند.

عقیق: امیرحسین کسائی: «رونق تولید» به عنوان پایه و اساس پیشرفت و توسعه اقتصاد کشور برای مقابله با تهدید و تحریم دشمنان، همواره در بیانات مقام معظم رهبری برجسته بوده است و ایشان همواره علاوه بر مراکز بزرگ اقتصادی بر حضور بنگاه‌های خرد و نهادهای مردمی نیز در این عرصه‌ها تأکید فراوان داشته‌اند.

نهادهای فرهنگی سبزوار پای‌کار تولید آمدند

یکی از نهادهای مردمی که با ظرفیت و پشتوانه مردم و خیرین می‌تواند در این عرصه وارد شود تا اشتغال‌آفرینی هم برای اقشار مختلف داشته باشد، هیأت‌های مذهبی است. در این راستا هیأت‌های مذهبی، مساجد و پایگاه‌های بسیج شهرستان سبزوار در محرم و صفر امسال دست به کار ابتکاری زدند که تاکنون هم ادامه داده‌اند. محمدرضا جعفری‌نسب معاون مسئول هیأت انصار‌الحسین(ع) سبزوار در این خصوص می‌گوید: «پیش از آغاز محرم و صفر، حسینیه هنر سبزوار که همان دفتر مطالعات جبهه انقلاب اسلامی است و در این شهرستان به موضوع تاریخ شفاهی و تولیدات مستنداتی در این خصوص مشغول است، طرحی به هیأت‌های مذهبی در راستای رونق تولید ملی و فرهنگ‌سازی میان کودکان و نوجوانان ارائه کرد تا دفتر مشق ایرانی با طرح‌های بومی تولید کنیم.»

۱۰ هیأت مذهبی، مسجد و پایگاه بسیج، دفتر تولید کردند

این طرح مورد استقبال ۱۰ هیأت مذهبی، مسجد و پایگاه بسیج شهرستان سبزوار قرار گرفت. جعفری‌نسب می‌گوید: «این مجموعه‌ها طرح‌ها و متن‌هایی از شهدا، قهرمانان و روحانیون شهرستان به همراه متنی برای پشت جلد هر دفتر درخصوص زندگینامه و فرازی از او تهیه کردند. در مجموع ۱۳ طرح تهیه شد که برای تولید به حسینیه هنر واگذار شد.»


تصاویری از روند چاپ دفتر مشق ایرانی توسط نهادهای فرهنگی در سبزوار

۱۶ هزار دفتر مشق با طرح‌های بومی تولید شد

طرح‌های تهیه شده توسط حسینیه هنر برای نقش بستن پشت دفتر مشق دانش‌آموزان طراحی شد و به چاپ رفت. معاون مسئول هیأت انصار‌الحسین(ع) سبزوار می‌گوید: «در مجموع ۱۶ هزار دفتر مشق با این طرح‌ها تولید شد که در ایام ماه محرم و صفر با توجه به در پیش بودن آغاز سال تحصیلی در جلسات عزاداری هیأت‌ها به خصوص هیأت انصارالحسین(ع) که از مجالس پرجمعیت و پررونق شهرستان است، به مردم عرضه شد. هزینه تمام شده این دفترها برای مردم بسیار نازل بود که الحمدلله با استقبال بالای آنان هم مواجه شد.»

دفاتری که به دست دانش‌آموزان نیازمند هم رسید

جدای از فروش این دفترها با قیمت‌های اندکی به مردم بخش بسیاری از آنان نیز در قالب بسته‌های لوازم‌التحریر از سوی هیأت‌های به دست دانش‌آموزان نیازمند رسید. جعفری نسب می‌گوید: «هیأت انصارالحسین(ع) از سال ۸۰ تاسیس شده است و در حال حاضر جزء ۳ هیأت پرجمعیت و طراز انقلاب اسلامی شهرستان محسوب می‌شود که مجالس مناسبتی آن و همچنین جلسه هفتگی جمعه شب‌های ما پررونق است. هیأت ما کارهای جهادی بسیاری از جمله بازسازی منازل مردم، تهیه بسته معیشتی و ... را هم انجام می‌دهد. در این دو ساله کرونایی ما هرسال ۴-۵ مرحله کمک‌رسانی در قالب ۱۰۰-۲۰۰ بسته معیشتی به نیازمندان داشتیم. امسال هم در آستانه آغاز سال تحصیلی بسته لوازم‌التحریر تهیه و به دانش‌آموزان نیازمند دادیم که دفاتر این بسته‌ها از این طرح خریداری شد تا دفاتر ایرانی با طرح‌های شهدا و ... به دست دانش‌آموزان برسد.»


مجلس عزاداری هیأت انصارالحسین(ع) سبزوار در ماه محرم

هزینه ۱۱۵ میلیون تومانی برای این فرهنگسازی

در مجموع تولید این ۱۶ هزار دفتر مشق بالغ بر ۱۱۵ میلیون تومان هزینه برداشته است. جعفری نسب می‌گوید: «تاکنون ۱۳ هزار جلد به صورت فروش عمومی یا فروش برای بسته‌های لوازم‌التحریر نیازمندان رفته است و الحمدلله هزینه تولید جبران شده است.»


بخشی از این دفترها در مجالس عزاداری هیأت‌ها به فروش رسید

هدف چه بود؟

هدف اصلی این طرح، رونق دادن به تولید و همچنین فرهنگ‌سازی و جایگزینی سبک زندگی ایرانی اسلامی میان نسل جدید است تا دیگر در کیف دانش‌آموزان شاهد طرح‌های غربی نباشیم. این‌ها جملات جعفری نسب است که این‌گونه ادامه می‌دهد: «ورود هیأت‌ها، مساجد و پایگاه‌های بسیج هم در راستای نقش خدمات اجتماعی و فرهنگی آنان بود. ان شاء الله در سال‌های آتی نیز این طرح در قالب دفترهای مشق ادامه خواهد داشت و بنا داریم در تولید دفترچه و دیگر نوشت‌افزارها با طرح‌های ایرانی و سالامی وارد شویم تا فرهنگسازی ما ادامه داشته باشد.»

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین