عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۰۵۶۹
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
رحیم آبفروش عنوان کرد:
مدیر بخش هیئت و تشکل‌های دینی مهرواره هوای نو گفت: یکی از محورهای این بخش «تجلیل از پیشکسوتان عرصه منبر» است که بناست از سه پیشکسوت و بزرگان عرصه منبر تجلیل شود. در این محور خیلی رقابت مدنظر نیست و بیشتر تجلیل است.

عقیق:رحیم آبفروش، مدیر بخش هیئت و تشکل‌های دینی مهرواره هوای نو در گفت‌وگویی اظهارداشت: همانطور که نام این رویداد مشخص است، این کار جشنواره یا سوگواره نیست بلکه یک مهرواره است و بناست مهر و محبت سیدالشهدا(ع) را فراگیر کند و ذیل این محبت اهل بیت(ع) اتفاقی در راستای تعالی هیأت‌ها رقم بخورد. اولین دوره مهرواره هوای نو با شعار «در هوای نو هیأت نفسی تازه کنیم» برگزار می‌شود.

مهرواره «هوای نو» بناست هوای نویی در اتمسفر هیئت ایجاد کند

وی با اشاره به اینکه به‌دنبال رقابت در این رویداد نیستیم بلکه به‌دنبال یافتن خوبی‌ها و زیبایی‌ها و نقاط مثبت اتفاق‌افتاده در دستگاه سیدالشهدا(ع) هستیم که می‌توان آن‌ها را رشد و تعالی داد، تصریح کرد: مهرواره «هوای نو» بناست هوای نویی را در اتمسفر هیأت به وزیدن در بیاورد تا متناسب با گام دوم انقلاب اسلامی، هیأت‌ها بازتعریف شده و نقش‌آفرینی کنند. در این روند هیأت مطلوب اهل بیت(ع) و زمینه‌ساز ظهور را خواهیم داشت.

آبفروش با بیان اینکه برای پیدا کردن این نقاط قوت با تکیه بر اصالت‌ها و ارزش‌ها که گنج ارزشمند تاریخ و اصیل است، بناست زحمات هیأتی‌ها را مورد بررسی قرار دهیم، گفت: محور اصلی بخش هیأت و تشکل‌های دینی، خود هیأت‌ها و تشکیلات آن است. در این بخش ۱۲ رشته را خواهیم داشت که در هر بخش هیأت داورانی از بهترین‌ها، متخصصین و صاحبان ایده و نظر حضور خواهند داشت. این افراد علاوه بر اینکه خبره هستند، جامعیت هم دارند.

رشته‌های مختلف بخش هیئت و تشکل‌های دینی

دبیر جامعه ایمانی مشعر گفت: بخشی از این رشته‌ها به خود ساختار هیأت، تشکیلات، کادرسازی، اسناد بالادستی، برندینگ که در رشته «ساختار و تشکیلات هیأت» ارزیابی می‌شود. در رشته «محتوای هیأت»، ترکیب محتوایی هیأت و کیفیت ارکان در این زمینه، شعار هیأت ارزیابی می‌شود. در رشته «فضاسازی هیأت» از دکور گرفته که باید ساده و کم خرج متناسب با شأن هیأت باشد تا چینش و طراحی محیط هیأت و همچنین نگاه هنرمندانه در اقصی نقاط هیأت جاری است، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. در رشته «رسانه و تبلیغات هیأت» تولیدات رسانه‌ای، مکتوبات، پوستر، فضای مجازی و... را شامل می‌شود. رشته‌های بعدی «خدمات اجتماعی و هیأت»، «خانواده و هیأت»، «اقتصاد و هیأت»، «تولیدات هیأت»، «نوجوانان و هیأت» و «دختران و هیأت» است.

وی تصریح کرد: محورهای دیگری نیز ویژه امسال مدنظر است، گفت: کرونا و خلاقیت‌ها و ابتکارهایی که هیأت‌ها مدنظر قرار دادند، بررسی می‌شود. دیگری هم که لبیک به فرمان مقام معظم رهبری و هم یک دغدغه اجتماعی است، در زمینه جمعیت است که با عنوان «نسل حسینی» مدنظر قرار خواهد گرفت. محور بعدی «تجلیل از پیشکسوتان عرصه منبر» است که ممکن است در سال‌های بعدی به صورت مستقل دیده شود. در این محور بناست از سه پیشکسوت و بزرگان عرصه منبر تجلیل شود. در این محور خیلی رقابت مدنظر نیست و بیشتر تجلیل است.

۴ رشته محور «نهادها، سازمان‌ها و مجموعه‌های خدمت‌رسان به هیأت‌ها»

آبفروش تصریح کرد: محور بعدی «نهادها، سازمان‌ها و مجموعه‌های خدمت‌رسان به هیأت‌ها» که شامل شخصیت‌های حقیقی و حقوقی است که ذیل این محور نیز ۴ رشته خواهیم داشت که شامل «خدمات آموزشی و پژوهشی»، «خدمات هنری و رسانه‌ای»، «خدمات حمایتی و سازماندهی» و «بانیان و حامیان امر هیأت» است.

مدیر بخش هیأت و تشکل‌های دینی مهرواره هوای نو در پایان با اشاره به اینکه برخی محورها و رشته‌های دیگر نیز مدنظر بود اما تصمیم شد به دوره‌های بعدی منتقل شود، خاطرنشان کرد: از تمام هیأت‌ها و خادمان، مجموعه‌ها و نهادهای مرتبط با هیأت خواستاریم تا اقدامات و تلاش‌های خود را دبیرخانه منتقل کنند به امید اینکه هوای تازه‌ای در هیأت وزیدن بگیرد و آینده‌ای بهتری را رقم بزنیم تا مقدمه‌ای برای ظهور امام زمان(عج) باشد.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین